Pattaya på 90 talet.

Jag förstår inte heller hur dom som kör utan hjälm tänker. Det är ett ögonblicks verk att olyckan är framme.
När jag skaffade moppe vid 15 skaffade jag också hjälm, den förste på skolan som använde sådan. På sommaren när jag körde hem från sommarjobbet blev jag prejad av en kärring i en folkabubbla, for över moppen och körde huvudet in i en stenmur. Utan hjälm hade jag garanterat inte blivit äldre, det sa läkarna på sjukhuset. Jag var i stort sett oskadd, lyckligtvis klarade sig nacke och ryggrad. Bara rejäla blåmärken.

Men fortsätt bara att riskera era liv, ert val. Men kom ihåg att en sekund kan förändra ett liv, antingen riskerar man att dö eller kanske ännu värre - ligga som en grönsak resten av livet.
Hej

Ja det är helt klart ett val varje människa får ta själv, risken att jag själv skulle orsaka en olycka är nog nästan obefintlig med min trehjuliga Saleng eftersom jag kör lugnt och försiktigt på små vägar.

Men som flera andra har varit inne på så finns det alltid en viss risk att någon annan med en buss, lastbil eller pickup eller liknande kör över mig, det räcker att se dom videos som Jo-Be länkar till för att förstå var farorna finns i den Thailändska trafiken, i dom kollisioner som visas där mellan mc och andra större fordon så har nog hjälmen tyvärr ingen påverkan alls på utgången.

Mitt tips för att klara sig i trafiken och försöka undvika olyckor i Thailand är att medvetet välja mindre vägar med lite trafik, helst grusvägar bland risfälten här är chansen att råka ut för en olycka minimal och man har ödet i sina egna händer, så ju mindre vägar desto mindre risk för olyckor.

Undvik om möjligt att färdas efter mörkrets inbrott eftersom många Thailändare ser dåligt och saknar glasögon, detta ser man vid möten då den mötande bilen börjar blinka med helljuset, vinglar och har svårt att hålla kursen, dessutom är det fler rattfulla bilförare på kvällen än på dagtid.

Undvik om möjligt att köra när det är mörkt och regnar, då ökar risknivån ytterligare ett snäpp, många ser som sagt dåligt och det blir ännu värre om denne har dåliga torkare eller inga alls, kanske dålig belysning, blanka däck och dåliga bromsar, regn och mörker leder alltid till fler incidenter och fler olyckor.

Undvik om möjligt att färdas på vägarna under songkran och vårt nyår eftersom trafiken då är värre än någonsin och antalet rattfyllerister betydligt fler än under övriga året.

Var oerhört försiktig vid trafikljus eftersom det inte finns någon garanti alls för att trafikanterna bryr sig om dessa, ibland sätter man bara på varningsblinkers gör ett tutande och kör rakt igenom korsningen med oförändrad fart utan hänsyn till att det är rött ljus.

Ska jag svänga höger så kör jag in till vägkanten och väntar till det är fritt fram att svänga, att ställa sig med blinkers på mitt i vägen och vänta på att kunna köra är i mina ögon ett självmordsförsök, se exempel i dom videos som Jo-Be länkar till.

Var oerhört försiktig och uppmärksam vid U-turns, där sker många olyckor och speciellt om det är en stillastående kö, se exempel i dom videos som Jo-Be länkar till.

Var beredd på att mötande trafik närsomhelst kan ta ditt körfält i anspråk vid en omkörning, att vänta tills det är fritt för att göra en omkörning är inget som Thailändare paraktiserar, störst går först och som mc-förare är du lovligt villebråd.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Du upprepar samma budskap hela tiden, Thaikvinnor är skit, har du inget annat att säga?
Dersom du er ordblind, hvilket jeg også er, så har jeg stor forståelse for at du kan ha problemer med hva jeg skriver. Men dersom du ikke er det så vennligst fortell meg hvor du har fått den ideen i fra. For det er jo utenlandske menn sin oppførsel jeg påpeker og ikke de thailandske kvinnene. Men jeg tror at alle diskusjoner hvor thailandske kvinner blir nevnt tar du som et angrep på thailandske kvinner. Kanskje på tide å oppdatere seg litt ved å lese hva som faktisk blir skrevet istedenfor å komme med grunnløse beskyldninger. Det å påstå at mange kvinner som jobber i en bar i Pattaya ønsker å gifte seg med en utlending er IKKE å «snakke shit» om disse kvinnene for dette er fakta. Fakta som man lett kan få bekreftet med å spørre dem og det har jeg ofte gjort.

Phuket har aldrig intresserat mig. Varför ska man åka till platser där det vimlar av bortskämda svenska barnfamiljer som envisas med att bo i inhägnade resorter. Jag lärde mig från första thailandsresan att bo och leva ganska primitivt, ungefär som den vanliga thailändaren. Tyvärr har ju ofoget med stenrika turister på lyxresorter även spridit sig till Pattaya men lyckligtvis har barnfamiljerna inte hittat till Pattaya ännu.
BTT

Jodå de såg jag vandrande på Walking Street på mitten av 90-talet, fru och barn först, mannen ett par meter efter var hals och huvud var som ett periskåp :) . Satt hos Stoneys många kvällar och såg hur Walking Street förändrades till det sämre.

Dersom du er ordblind, hvilket jeg også er, så har jeg stor forståelse for at du kan ha problemer med hva jeg skriver. Men dersom du ikke er det så vennligst fortell meg hvor du har fått den ideen i fra. For det er jo utenlandske menn sin oppførsel jeg påpeker og ikke de thailandske kvinnene. Men jeg tror at alle diskusjoner hvor thailandske kvinner blir nevnt tar du som et angrep på thailandske kvinner. Kanskje på tide å oppdatere seg litt ved å lese hva som faktisk blir skrevet istedenfor å komme med grunnløse beskyldninger. Det å påstå at mange kvinner som jobber i en bar i Pattaya ønsker å gifte seg med en utlending er IKKE å «snakke shit» om disse kvinnene for dette er fakta. Fakta som man lett kan få bekreftet med å spørre dem og det har jeg ofte gjort.
Nej jag har inte dyslexi, däremot här jag svårt att tyda din Norska men Google translate ger mig att du skriver så här.
Men när man vill glorifiera sin thailändska fru är det lätt att förneka alla fakta
Du upprepar ju i inlägg efter inlägg att Thai kvinnor är golddiggers och om nån skriver nåt annat så förnekar han alla fakta.

Jag förstår inte heller hur dom som kör utan hjälm tänker. Det är ett ögonblicks verk att olyckan är framme.
När jag skaffade moppe vid 15 skaffade jag också hjälm, den förste på skolan som använde sådan. På sommaren när jag körde hem från sommarjobbet blev jag prejad av en kärring i en folkabubbla, for över moppen och körde huvudet in i en stenmur. Utan hjälm hade jag garanterat inte blivit äldre, det sa läkarna på sjukhuset. Jag var i stort sett oskadd, lyckligtvis klarade sig nacke och ryggrad. Bara rejäla blåmärken.

Men fortsätt bara att riskera era liv, ert val. Men kom ihåg att en sekund kan förändra ett liv, antingen riskerar man att dö eller kanske ännu värre - ligga som en grönsak resten av livet.
Etter klokken 5 på ettermiddagen så trenger man ikke å ha på hjelm for da går politiet hjem. 555.

Nej jag har inte dyslexi, däremot här jag svårt att tyda din Norska men Google translate ger mig att du skriver så här.
Men när man vill glorifiera sin thailändska fru är det lätt att förneka alla fakta
Du upprepar ju i inlägg efter inlägg att Thai kvinnor är golddiggers och om nån skriver nåt annat så förnekar han alla fakta.
Det er jo «glorifiseringen» som jeg påpeker. En handling som noen utenlandske menn gjør. Jeg skriver jo ikke noe « shit» om thailandske kvinner. Eller mener du kanskje at det å ikke «glorifisere» thailandske kvinner er å snakke «shit» om dem. Så hva er det du egentlig mener?

Phuket har aldrig intresserat mig. Varför ska man åka till platser där det vimlar av bortskämda svenska barnfamiljer som envisas med att bo i inhägnade resorter. Jag lärde mig från första thailandsresan att bo och leva ganska primitivt, ungefär som den vanliga thailändaren. Tyvärr har ju ofoget med stenrika turister på lyxresorter även spridit sig till Pattaya men lyckligtvis har barnfamiljerna inte hittat till Pattaya ännu.
BTT

Det åker, inklusive vi, nog fler barnfamiljer än du önskar även till Pattaya. Spelar väl ingen roll för dig av uppenbara skäl :)
Du ser inte mycket av oss då vi sällan häckar på walking street, vi har allt som kan tänkas behövas på boendet.
Sist var vi på Centara Grand, Nakluea. Innan det bl.a. Amari Pattaya och Avani Pattaya. Varför gå ut, vi har ju olika behov.

/ SatanG

Jag är kass på norska men det är precis så jag tolkat det också.
Vad har @Isaan för fakta om våra partners eller hur vi behandlar varandra?

/ SatanG

Jag är kass på norska men det är precis så jag tolkat det också.
Vad har @Isaan för fakta om våra partners eller hur vi behandlar varandra?

/ SatanG
Hva jeg skriver om er jo bare allmen kunnskap som et par lette tastetrykk på tastaturet vil frembringe. Det er ikke noe spesielt med det. Det er bare det at noen ikke klarer å akseptere fakta og på grunn av mangel på kunnskap og argumenter så går man til frontalangrep på budbringeren.

Det er jo «glorifiseringen» som jeg påpeker. En handling som noen utenlandske menn gjør. Jeg skriver jo ikke noe « shit» om thailandske kvinner. Eller mener du kanskje at det å ikke «glorifisere» thailandske kvinner er å snakke «shit» om dem. Så hva er det du egentlig mener?

"Noen"???
Alla utom du gör ju det enligt din egen utsago.

Hva jeg skriver om er jo bare allmen kunnskap som et par lette tastetrykk på tastaturet vil frembringe. Det er ikke noe spesielt med det. Det er bare det at noen ikke klarer å akseptere fakta og på grunn av mangel på kunnskap og argumenter så går man til frontalangrep på budbringeren.
Härligt att höra att du har googlat fram din åsikt

Jäklar vad tuff du är! En riktig förebild för de unga! Särskilt de i fotbollslaget....
Hej

Jag kallas ju också för ”Tamada” av bynorna som betyder ”vanlig” och det tar jag som en fin komplimang och ett tecken på att jag har lyckats hyfsat med min integration och anpassning.

Mvh isan lover

Nej för fan ingen hjälm gäller att smälta in i issan kulturen då man dragit i sig några rediga super Lakao, bara att släppa sarogen och gränsla Dreamen

cbadddbcfa69941cc35350f4ec4d9ad1-800.jpg

Liknande trådar

Tillbaka
Topp