Pattaya vill minska sitt turistberoende.

Hej
Jag är alltid lika tacksam jag tog mig tid att börja lära mig thailändska skriftspråket, visst jag har bemästrar inte det ännu. Det är ju rätt sällan jag använder thai, mest på semestrarna.
Men det hjälper mkt att kunna läsa också.
Mvh

Hej
Jag är alltid lika tacksam jag tog mig tid att börja lära mig thailändska skriftspråket, visst jag har bemästrar inte det ännu. Det är ju rätt sällan jag använder thai, mest på semestrarna.
Men det hjälper mkt att kunna läsa också.
Mvh
Som sagt , jag kan inget av det , varken skriva eller läsa , Bara frugans och mitt förnamn , bra att kunna , då ser man vem som signat

Som min gamla morfar alltid sa när han va i livet, vill man något tillräckligt mycket, så lyckas man:) så bara traggla på så löser det sig.
Amen to that. :wai: Din morfar sa ungefär detsamma som min kära mor. Hon sa alltid att vi barn skulle ut och resa, hon själv aldrig fick det som ung, för det är då man lär sig om livet sa hon. Och visst hade hon rätt. RIP Mamma.:wai:

Hej
Oj oj oj.
Du gräver dit hål djupare....
Men ok jag förlåter dig för Khonburi.
Nu skall jag förklara för dig om spöken, kokosnötter, tamarind och papayasallad.
Det talades om Coconut beach bar,
där hänger som bekant pr*stituerade.
Phi= spöke, (transkribera hur du vill)
är ett slanguttryck för pr*stituerad.
Phi-makham = spöke-tamarind, syftar på de pr*stituerade som befann sig på Sanam Luang i BKK, de väntade på kunder under just tamarindträd.
Phi-somtam = spöke papayasallad, syftar på de kvinnor som gick runt i BKK med en bambuslana över axeln och bankade fram papayasallad, en del av dessa drygade ut sin lön med att ibland erbjuda annat än papayasallad.
Phi- maprao = spöke kokosnöt, syftar på de pr*stituerade som jobbar på nämnda Coconut Beach Bar i Pattaya, mao Beach road, de håller till under kokospalmer.
Alltså: "Tamarindspöken" och "Papayasalladspöken" i Bangkok, medan det är "Kokosspöken" i Pattaya.
Förstår du?
Ställ gärna frågor om ngt är oklart.
Mvh
Som bekant hänger pr*stituerade?
Skulle det vara almänt kännt eller?
Själv har jag ingen aning om va coconut beach bar är, tycker hela ordvitsen var helt oförståelig innan du nu förklarade.
Så är coconut beach bar slang för beach road?

Kan vara den mest OT tråden någonsin, inte ett enda inlägg handlar om trådämnet.
Jag tror Pattaya har bra möjligheter för att bli en ekonomisk mötesplats i regionen, ligger mitt i EC och har stora hotell och konferensmöjligheter.
Allt är inte horeri i Pattaya även om man förstår på inläggen att det är barerna dom flesta har erfarenhet av här på forumet.
Redan nu har ju Pattaya stora utställningar och sammankomster mässor gällande business.

Koreanerna sitter på barerna nu , de plockar hem bartjejer på löpande band, och vad jag sett inte en , utan minimum två i taget , Chineser har jag inte sett på barerna , men till och med i Udon ser man Koreaner , inte en utan ganska många , fick detta förklarat för mig , de är de riktiga grisarna enligt de tjejer jag snackat med , vill inte gå in närmare på varför , men de betalar kanske tre ggr så mycket för att få sina fantasier infriade , money talks

Hej

Koreaner är nog stora sexköpare i hela Asien, men normalt tror jag att dom har hållit sig lite för sig själva, kanske p.g.a problem med språket, Koreaner som köper sex och reser i sällskap gruppvis har jag stött på både i Thailand, Indonesien och Fillipinerna, dom brukar boka hela ställen för sig själva, vad dom pysslar med eller har för speciella önskemål vet jag inte riktigt.

Thaikineser och Japaner är däremot kända i Asien för att söka sig till ställen med underåriga pr*stituerade, i Bangkok sker detta i s.k Thehus, men där är vita män inte önskvärd, så den verksamheten får vi bara ta del av via hörsägen, men dessa rykten är ihärdiga och har förekommit under alla mina år i Thailand, så jag förmodar att det ligger något bakom.

Mvh isan lover

Hej

Koreaner är nog stora sexköpare i hela Asien, men normalt tror jag att dom har hållit sig lite för sig själva, kanske p.g.a problem med språket, Koreaner som köper sex och reser i sällskap gruppvis har jag stött på både i Thailand, Indonesien och Fillipinerna, dom brukar boka hela ställen för sig själva, vad dom pysslar med eller har för speciella önskemål vet jag inte riktigt.

Thaikineser och Japaner är däremot kända i Asien för att söka sig till ställen med underåriga pr*stituerade, i Bangkok sker detta i s.k Thehus, men där är vita män inte önskvärd, så den verksamheten får vi bara ta del av via hörsägen, men dessa rykten är ihärdiga och har förekommit under alla mina år i Thailand, så jag förmodar att det ligger något bakom.

Mvh isan lover
Du vet inte men du har hört, ja mycket man hör.

Många koreaner på sonens förra skola och en sak är säker att höll sig för sig själva gjorde dom inte, var den socialaste gruppen i skolan trots språkbrist, alltid med på alla evenemang, bjöd hem folk av olika nationaliteter.
Och det är ju inte vad jag hört iallafall, sen att det finns horkarlar precis som vi har flitiga barbesökare på forumet, vita gamla gubbar är väl vanligast att se hängandes i baren.
Men måla ut hela folkgrupper och få dom att låta som sexturister, du är inte ett dugg bättre än pk kärringarna i Sverige.

Hej

Mvh isan lover
Hej
Ang japaner så begränsar dessa sig inte just till tehus. De hänger på barer precis som falanger, kanske inte i så stor utsträckning och glada för pojkar är en del av dem också.
Jag har även fått hus utpekade i en by i Phayao där ägarna var japaner med thaifruar.
Mvh

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp