Pattaya

Jag träffa två supertrevliga tjejer som kom från Isaan 1 o halv timme sen jag lämna hotellet. Det var knappt ett kvarter därifrån och var enda stället jag slog mig ner på då. Ena väninnan jobba i serveringen o den andra satt en bit bort. Jag drog bra många halv Sing när servitrisen stanna kvar o prata med mig om allt fast ibland var hon tvungen att gå upp på scen o dansa:) .
Efteråt sa hon att hon slutat jobba och frågade snällt om hon fick sitta tillsammans när hon bytt om:love_transparent:.

2023 har just börjat...här är kriget o gemenskapen på topp :rolleyes: . Nu ska vi vara snälla även om el räkningen släckte allt framtids hopp:(. Jag tror Nemo vill påvisa att Pattaya har växt och statusen där med:). I Borlänge samt alla bruks samhällen fanns ett sponsrat "naken dam" hotell...tills feminism tyckte det var fel. Jag har bara varit i Pattaya en gång för nyfikenhet och lite äventyr men upplevde den livfull och växande:).
Blir inget krig här skit från Gottland rinner av för vad det är och sånt otyg har jag tur att slippa ombord, bra folk jag seglade med istället.
Ene matrosen fråga i förrgår.
Kommer du tillbaks hit.
Jag vet inte än.
Ja hoppas det.

Jag har oxå bott ihop med bartjejer på deras rum. Fick dock betala hyran på 2500 baht i månaden plus electricity och vattnet.

BTT
Hej

För egen del räckte det med att vara ihop med en av tjejerna och vara med och betala för den mat vi åt, tjejerna tvättade även mina kläder och tog hand om mig väl på alla sätt, vi hade kul tillsammans, en rolig tid, andra utlänningar trodde att det var dyrt att leva med alla dessa tjejer men det var ju tvärtom i princip gratis.

Mvh isan lover

Jag har oxå bott ihop med bartjejer på deras rum. Fick dock betala hyran på 2500 baht i månaden plus electricity och vattnet.

BTT

Rummet dom bodde i Bangkok börja min farsa gråta när han var där och såg det och tvinga mig föra över lite pengar.
Så din tidigare prisjämförelse haltar, jämför fattigboende med drägligt.

Full igen eller fortfarande ?
Var det nåt fel på inlägget? När det hände finns i original med foton på rummet här på forumet, var samma månad som sonen blev producerad och farsan med sällskap var på besök.
Rummet var på ca 2m x 1m, ingick som löneförmån, detta var efter Chonburi och dom förflyttat sig till Bangkok.

Rummet dom bodde i Bangkok börja min farsa gråta när han var där och såg det och tvinga mig föra över lite pengar.
Så din tidigare prisjämförelse haltar, jämför fattigboende med drägligt.
Hej

Bodde han i samma rum som BTT ?

Den lägenhet jag bodde i tillsammans med dom fem tjejerna var ex.vis helt ok, den låg på en soi mellan beach road och second Road, hade även balkong där tvätten torkades, vi sov visserligen på madrasser som låg på golvet men det är ju inte så ovanligt i Thailand.

Mvh isan lover

Hej

Bodde han i samma rum som BTT ?

Den lägenhet jag bodde i tillsammans med dom fem tjejerna var ex.vis helt ok, den låg på en soi mellan beach road och second Road, hade även balkong där tvätten torkades, vi sov visserligen på madrasser som låg på golvet men det är ju inte så ovanligt i Thailand.

Mvh isan lover
Nä men om du ser tidigare diskussion i tråd så jämförde BTT sin inkomst och leverne för 30 år sen med dagens inkomst i USA för ett drägligt liv.

Hej

Ok det är tydligen något jag har missat.

Mvh isan lover

Nä men om du ser tidigare diskussion i tråd så jämförde BTT sin inkomst och leverne för 30 år sen med dagens inkomst i USA för ett drägligt liv.
Har jag aldrig gjort. Det måste du ha missuppfattat eller drömt. Hade jag haft samma inkomst så hade jag fått bo under en bro och ätit mat ur papperskorgarna utanför Walmart.
BTT

Nåt som slår mig när man jämför priser på att leva i Thailand och Sverige är big mac indexet. Dvs jämföra vad en big mac kostar i respektive länder.

Big Mac i Sverige ca 50 kr.
Big Mac i Thailand ca 180 baht. Ca 56 kr.

Nåt som slår mig när man jämför priser på att leva i Thailand och Sverige är big mac indexet. Dvs jämföra vad en big mac kostar i respektive länder.

Big Mac i Sverige ca 50 kr.
Big Mac i Thailand ca 180 baht. Ca 56 kr.
Nja där har du fel big mac company med pommes och dricka är 180 baht i Thailand, i Pattaya lite dyrare 220 baht men åker du utanför så 180....
I Phuket och Krabi dyrare.
Du jämför burgar priset i Sverige med company priset i Thailand.

I Sverige 283 baht.

Screenshot_20230113_063423_Chrome.jpg

160 baht kom jag ner i nu. 50 spänn, så en Big Mc är lika dyr i Sverige som i Thailand. Tur det inte var tvärtom!

Screenshot_2023-01-13-13-00-38-453_com.global.foodpanda.android.jpg
Vilken Mc donalds som jag skrev en Big Mac är dyrare i tex Pattaya än tex Mc Donalds på Harbor i Laem Chabang, närmaste för mig och samma pris i Mahasarkham som Laem Chabang.
Gissar på är Bangkok eller Pattaya pris du visar?
Olika pris i landet och dyrast i Phuket och Krabi.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp