Pris fö visa o försäkring

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
L

lubo68

Gäst
Jag ska bjuda hit min flickvän i juni månad är det nån som vet hur mycket det kostar med visum o försäkring i 3 månader. som jag har fattat så finns allt på samma ställe i samma hus. i bkk.
det ska ju vara en enlkel normalförsäkring tillkommer det några andra utgifter mer än visa o försäkring??'
visa har jag för mig att det kostar 1500 kr.
snackade med en kompis o han pratade att det kommer kosta runt 5000sek ink transport från Sing Buri. men jag tycker att det låter mycket,
jag vill ha konkreta sifror o inte massa länkar.

Jag använde mig av Europeiska i sverige förra sommaren, dom kostade 100 kronor första dagen och därefter från 18 kronor per dag. alltså 90*18 = 1620 + 100kr blir totalt 1720kr.

Men dom säljer även nere i thailand speciellt om du använder firma, dom vill gärna sälja på en sådan även om du har en... Jag gjorde alla papper åt henne och skickade ner så kunde hon gå in på ambassaden och lämna in ansökan. Då betalade vi bara den vanliga avgiften som jag såklart har glömt vad den va... Men det hittar du på migrationsverkets hemsida eller maila ambassaden och fråga. Men 1500 känns som det var i närheten. kanske någon annan kommer ihåg bättre.

Annars var det bara flygbiljetten som kostade. resa från ställe till ställe i thailand brukar varenda thai kunna ordna för några hundra bath med buss.

jag har fått ett mycket bra svar från Roffe på thaikonsult så nu har jag priser.
kommer lägga ut mailet senare som ni andra kan läsa vad det för priser som gäller i dagen läge.

Jag tackar Roffe änu en gång för snabbt svar.

bifogar mailet med viss redigering av text som inte ska vara med.

Men så här skrev Roffe

Vår 90 dagar medicinska reseförsäkring för visum från AGA kostar 2,500 Bath + en serviceavgift på 100 kr.

Vi har två olika servicepaket som våra kunder kan välja mellan:

Klicka på länken och läs: http://www.thaikonsult.se/fullserviceschengen-1.pdf

Klicka på länken och läs: http://www.thaikonsult.se/komplett-mini ... hengen.pdf

Ansökningsavgiften för visum är 2,400 Bath för vuxna + en serviceavgift som ansökningscentrat tar på 535 Bath. Kostnaderna är obligatoriska.

Ansökningscentrat tar 250 Bath för 6 passfoton om man anlitar dem.

Ansökningscentrat tar 3 Bath för varje fotokopia och 200 Bath om man vill få pass och visumbeslut hemskickat med Express Mail Service så man slipper resa till Bangkok och hämta detta.
Önskar man få ett SMS när visumet är klart kostar detta 60 Bath.
Sedan är det viktigt att visumansökan är komplett och väl utformad då ambassadens beslutsfattare är lite petiga och ett avslag ställer bara till onödiga problem och kostanedr.

Mvh

Roffe på Thaikonsult

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

T
Svar
2
Visningar
3 K
M
J