PanPan
Forumveteran
Du kan bara göra om till O visa hos immigration om du skall söka extension.Tack då vet jag hur det det ligger till när man söker ifrån Sverige och får jag ett "Non Immigrant Single Entry (O) Spouse/Family Visa" så funkar detta bra för mig också även om ett "Multiple Entry" skulle passat mig ännu bättre.
En del sägs åka till Thailand med Visa Exempt eller Tourist Visa och sedan söka "(O) Visa" på ett lokalt Immigration kontor. Kanske det fortfarande då det går ett "Multiple Entry" på det viset? Har man dock rest till Thailand och redan har ett giltigt "(O) Visa" när man besöker ett Immigration kontor så går det väl kanske inte att få ett nytt "(O) Visa" på plats vare sig det är ett "Single or Multiple Entry" gissar jag. Men man kan ju alltid fråga...
Jag skall söka nya thailändska körkort när jag kommer till Thailand och hoppas att jag får 5-åriga denna gången om jag har ett "Non Immigrant Single Entry (O) Spouse/Family Visa".
Jag skall under min kommande vistelse i Thailand förbereda för ett senare tänkt ansökan om "Extension of Stay with 90 Day Reporting" kanske redan för nästa kommande vinterhalvår.
Ska också stänga mitt "Fixed Account" på Bangkok Bank (Udon Thani Branch) då detta av någon konstig anledning bara går att använda i Udon Thani och öppna ett nytt konto som också går att se och flytta pengar till via Bangkok Bank Appen . Mitt andra konto som heter "Savings Account" som jag har ett ATM kort kopplat till är dock kopplad till Bangkok Bank Appen jag har i min mobil, men "Fixed Accont" fick inte kopplas till Appen och går heller ej koppla när jag försökt lägga till detta i appen. Frugan hade samma problem och fick besked att hon inte kunde använda sitt "Fixed Account" när hon gick till en Bangkok Bank i Si Racha och öppnade då två helt nya konton på Bangkok Bank i Si Racha och båda dessa når hon via Appen så att hon kan se kontona och flytta pengar mellan dessa. Hon stängde sedan sina konton i Bangkok Bank (Udon Thani branch).
Du får då göra om till ett O visa 3 månader som du har under tiden det tar för din extension ansökan.
Går inte få multiple entry visa O den vägen bara 3 månader under ansökningsprocessen.
Jag har varit på imm och gått igenom det med dom och postat blanketter och checklista i någon tråd hur man gör om.