Ett års visa O M

Har haft detta och sökt detta ett antal ggr , aldrig haft nån karta , vad surrar ni om .. Gul bok när jag sökte uppe i Isaan ,, Ingen bok alls i Pattaya , endast ett Certify of residence , vilket jag fick senast förra hösten på endast ett kvitto betald el på den adress jag uppgav ..
Där är väl kanske Non Im O-A som brukar kräva hembesök och foton mm?

Där är väl kanske Non Im O-A som brukar kräva hembesök och foton mm?
Det är rätt jag har Non Im O-A och fått besök från polisen första året och aldrig mer efter det och måste rita karta till mitt hem och foton. Och det är inte krångligt alls jag valde detta till att få WP.

Det är krångligare. Jag tror immigration ser en risk med utlänningar som skaffar sig en tjej i Thailand och gifter sig för att få stanna. Det är ju ingen åldersgräns och lägre belopp på det och du kan söka arbetstillstånd.

Därför fingranskar immigration alla sådana ansökningar. Det är mycket enklare med pensionärsvisa om du har pengarna.
Ok då förstår jag och även varför det är enklare här för det finns knappt utlänningar här. Utom burmeser som jobbar av o till.
De kallar mig för lung Jo på immigration för bor bara en km därifrån och träffar dom ofta när vi tränar. Fast det gör det inte enklare för mig. Måste gifta mig först, suck. :rolleyes:

Ok då förstår jag och även varför det är enklare här för det finns knappt utlänningar här. Utom burmeser som jobbar av o till.
De kallar mig för lung Jo på immigration för bor bara en km därifrån och träffar dom ofta när vi tränar. Fast det gör det inte enklare för mig. Måste gifta mig först, suck. :rolleyes:
Bara att börja leta.:cool::D

Ytterligare en turist 555lol:)
Yngre person menar du...??

Funny.gif

Men kan man köpa ett nytt när han redan har ett det gamla måste väl gå ut först?
Sen måste han ju över gränsen ändå efter 3 månader.
Kostnaden för övernattning motsvarade 150 kronor ;)

Tillkommer resan till gränsen, och returresan, hur ser det ut vid gränsen? ligger konsulatet på gångavstånd? eller behövs det någon transport i Laos? visumet behöver inte gått ut innan man söker ett nytt. Sen var det detta med hur man värderar tiden, och med detta så är vi överens att ta rygg på Ubon blir smidigast ;)

Skickade du passet via vanlig post eller per rek , själv håller jag nog fn i mitt pass ,inte låter jag PostNord hantera detta , alla bor inte i storstäder där det finns ombud , eller hämtar dom passet hemma hos dig , kanske ingår i dessa 700 kr som de tar ut för detta ombudsarbetet
:)

Jag skickar passet med posten som rekommenderat, ombudet hämtar inte hemma hos mig, posten hämtar hemma hos mig om jag så önskar, den servicen har vi som har lantbrevbärning under förutsättning att jag flaggar på brevlådan, kör även hem paket och rek. om jag ringer och ber om den tjänsten. Har Phonta hämtat något visum i Sverige? låter dyrt i så fall :)

Liknande trådar

A
Svar
8
Visningar
2 K
anonymous
A
V
Svar
2
Visningar