Ett års visa O M

Har haft detta och sökt detta ett antal ggr , aldrig haft nån karta , vad surrar ni om .. Gul bok när jag sökte uppe i Isaan ,, Ingen bok alls i Pattaya , endast ett Certify of residence , vilket jag fick senast förra hösten på endast ett kvitto betald el på den adress jag uppgav ..
Aldrig ritat en karta heller men när jag förlängde i förra veckan ville dom ha en.
Har inte flyttat.

Nope, e väl i din ålder, 38 [emoji12] [emoji12]
Aha... Du har studentvisa...

Funny.gif

Jag skickar passet med posten som rekommenderat, ombudet hämtar inte hemma hos mig, posten hämtar hemma hos mig om jag så önskar, den servicen har vi som har lantbrevbärning under förutsättning att jag flaggar på brevlådan, kör även hem paket och rek. om jag ringer och ber om den tjänsten. Har Phonta hämtat något visum i Sverige? låter dyrt i så fall :)
Klart jag har gjort ,men i mitt fall så åker jag upp till mina barn , de får sen kvittot , hämtar ut passet samt rekar det hem till mig, alt jag bor tre dagar hos min kompis eller mina barn , men alla har inte så bra ordnat.många har ingen släkt i Stockholm , så jag väljer att inte ta rygg på Ubon

Hej och tack till alla som lämnar sin kommentar och förslag. Tycker att det är roligt att så många kommer med sina idéer och svar. Tyvärr har jag inte blivit klokare. Då min pass sluta i Juni 2018 skall jag göra en ny pass hos polisen och sedan går till Royal Thai Ambassaden i Stockholm och få min Non-Immigrant "O" Family "M" visa för ett år. Så med är alla problem lösta eller hur? Efter 90 dagar måste jag i alla fall vara för en par timmar utom landet. Vi gör en liten utflykt med bilen över Udon Thani till Laos och är på kvällen igen hemma i våra by (170km). För dom som undrar!!!här en par data: är det född 1938, teknisk ingenjör och konsult, spelar golf en gång i veckan någon i Kalasin, Khonkaem e Udon Thani. Den mesta övrig tiden har jag tillsyn på våra nya husbygge som vi hoppas att flytta in till julen i år. Sitter på mitt liten konto på Selaön vid Mälaren och skall kl.15 vara hos min frisören i Strängnäs.

Hej och tack till alla som lämnar sin kommentar och förslag. Tycker att det är roligt att så många kommer med sina idéer och svar. Tyvärr har jag inte blivit klokare. Då min pass sluta i Juni 2018 skall jag göra en ny pass hos polisen och sedan går till Royal Thai Ambassaden i Stockholm och få min Non-Immigrant "O" Family "M" visa för ett år. Så med är alla problem lösta eller hur? Efter 90 dagar måste jag i alla fall vara för en par timmar utom landet. Vi gör en liten utflykt med bilen över Udon Thani till Laos och är på kvällen igen hemma i våra by (170km). För dom som undrar!!!här en par data: är det född 1938, teknisk ingenjör och konsult, spelar golf en gång i veckan någon i Kalasin, Khonkaem e Udon Thani. Den mesta övrig tiden har jag tillsyn på våra nya husbygge som vi hoppas att flytta in till julen i år. Sitter på mitt liten konto på Selaön vid Mälaren och skall kl.15 vara hos min frisören i Strängnäs.

Tycker jag låter som ett bra beslut, och som jag rodnar, inte behöver Du tacka Ubon, alltid kul att stå till tjänst, är det något mer så är det bara höra av dig...;)

Och Phonta får sitt pass sänt via rek. levererat av Postnord? tyckte Du skrev något helt annat i ditt inlägg 55...

# Skickade du passet via vanlig post eller per rek , själv håller jag nog fn i mitt pass ,inte låter jag PostNord hantera detta , alla bor inte i storstäder där det finns ombud , eller hämtar dom passet hemma hos dig , kanske ingår i dessa 700 kr som de tar ut för detta ombudsarbetet
#

Ett steg bakåt, 2 steg framåt, och nu tar vi rygg på Ubon....:) :) :) :)

Ni som sitter där med era UT är ju pensionärer...

Moonwalk.gif

Hoppas du får pension vid 50. Då kan även du söka O - A.

Du bör skaffa nytt pass Ja.
Sedan kan du i stället för att resa ut var 3:e mån, konvertera om ditt O visa till O - A. då behöver du bara stämpla på IM var 3:mån. Detta gör du på I - m TH 2 mån. efter ankomst samma regler som vid förnyelse av ett befintligt O - A
Styrka din pensionsinkomster med ett intyg från SWE konsulat eller Amb i BKK. Man räknar på ditt brutto. (800.000TBH / år.)

Liknande trådar

A
Svar
8
Visningar
2 K
anonymous
A
V
Svar
2
Visningar