Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Han bor i Kalasin det är alltså ca. 1-2 timmar till Savannakhet istället för att hålla på och vela med UT och kraven om det är baserat på giftermål så är det enklare för han att bara ta en sväng till Savannakhet.
Inga ekonomiska krav och väldigt lite pappersarbete.
Samma som att fixa ett non im O M spouse/family på ambassaden i Sverige.
Fixa sig ett nytt Non im O M där på konsulatet i Savannakhet.
Han bor i Kalasin det är alltså ca. 1-2 timmar till Savannakhet istället för att hålla på och vela med UT och kraven om det är baserat på giftermål så är det enklare för han att bara ta en sväng till Savannakhet.
Bara ta en sväng till Savannakhet, enklare torde det bli om man kan slippa resan till och returresan, och man slipper även visaavgiften till Laos och slipper även hundralapparna man ska betala för att komma ut ifrån Laos.
Bara ta en sväng till Savannakhet, enklare torde det bli om man kan slippa resan till och returresan, och man slipper även visaavgiften till Laos och slipper även hundralapparna man ska betala för att komma ut ifrån Laos.
Det tar ett dygn att få visumet.
Så vad är ditt enklare förslag för en som är i landet 4-5 månader om året och redan har ett Non im O M när han flyger ner?
Ett dygn, då torde kostnaden för övernattning tillkomma, jag är fortfarande inne på att den smidigaste vägen är att hämta ut ett nytt visum spous multiple i Sverige.
Ett dygn, då torde kostnaden för övernattning tillkomma, jag är fortfarande inne på att den smidigaste vägen är att hämta ut ett nytt visum spous multiple i Sverige.
Beror väl på var man bor , kostnaderna för en övernattning i Stockholm lär ju överstiga kostnaderna för samma sak i Thailand , Jag har till ex 20 mil till Stockholm, skall jag dit samt sen hämta ett Visa Non O spouse för 1600 kr + bensin 400km samt två till tre nätters övernattning ca min 800 kr /natten .. Varsågod och räkna UBON .. Helt klart har Jonas rätt i det han påstår ..
Nu får du bara backa helt enkelt
Beror väl på var man bor , kostnaderna för en övernattning i Stockholm lär ju överstiga kostnaderna för samma sak i Thailand , Jag har till ex 20 mil till Stockholm, skall jag dit samt sen hämta ett Visa Non O spouse för 1600 kr + bensin 400km samt två till tre nätters övernattning ca min 800 kr /natten .. Varsågod och räkna UBON .. Helt klart har Jonas rätt i det han påstår ..
Nu får du bara backa helt enkelt
15 Augusti 2017 kostade visumet 1.500:- själv använde jag mig av ett ombud som sköter om hela processen till en kostnad av 700:-
totalkostnad 2.200:-. Om man gör som Du beskriver så ska man nog även räkna med sin egen tid och värdet på den.
Tror nog att jag forsätter påstå att min väg är den smidigaste både när det gäller tid och ekonomi.
Men kan man köpa ett nytt när han redan har ett det gamla måste väl gå ut först?
Sen måste han ju över gränsen ändå efter 3 månader.
Kostnaden för övernattning motsvarade 150 kronor
15 Augusti 2017 kostade visumet 1.500:- själv använde jag mig av ett ombud som sköter om hela processen till en kostnad av 700:-
totalkostnad 2.200:-. Om man gör som Du beskriver så ska man nog även räkna med sin egen tid och värdet på den.
Tror nog att jag forsätter påstå att min väg är den smidigaste både när det gäller tid och ekonomi.
Skickade du passet via vanlig post eller per rek , själv håller jag nog fn i mitt pass ,inte låter jag PostNord hantera detta , alla bor inte i storstäder där det finns ombud , eller hämtar dom passet hemma hos dig , kanske ingår i dessa 700 kr som de tar ut för detta ombudsarbetet
Du e ju helt nördig i den här tråden Jonas.
Om TS hade bemödat sig med ett enkelt Ja eller Nej svar på min fråga så kunde han fått ett mycket enkelt och rakt svar på exakt hur han ska göra. Finns väl ingen anledning att åka till Savannakhet om det räcker med närmaste IM kontor.
Res in och förnya i Thailand. Jag har gjort en lathund som du skall tänka på när du förnyar O. Sedan ansöker du om Multipl reentry samma dag. Så slipper du tjafsa. Mitt tips.
Extension 1 år non- immigration "O" retirement
1. TM 7 ansökan ifylld "originalblankett" obs baksida på samma blankett
foton(2st) ej äldre än 6 månader
2. Pass/ Kopia pass första sidan där foto finns. Kopiera visa O, entrystamp och giltigt extension
3, Kopia på deparding TM6 card (ni vet den där som de delar ut på flygplats)
4. Ekonomisk intyg från någon som är översatt av Svenska ambassaden
a/Pension eller lön brutto 65 000 bath-18.500 kr. b/ 800 kkr i Thaibank
c/en kombination dock sista 3 månaden sparkonto med 57 000 kr eller 200 000 bah
5 Bild framför huset/nr (kan fungera utan)
6 Gul bok blå bok/ID - adress i Thailand
7 Person intyg (bara om du söker från Sverige)
Kostnad 600 kr // 1900 bath
Ansökan multiples entries (tillåtelse 1 år resa in/ut Thailand)
Kopior på husbok, ID på ägaren till den samt kopior på andra ID mm skall vara signerade i blått bläck av innehavaren.
Signaturer är viktiga.... och signaturen ska vara i orginal.
Har haft detta och sökt detta ett antal ggr , aldrig haft nån karta , vad surrar ni om .. Gul bok när jag sökte uppe i Isaan ,, Ingen bok alls i Pattaya , endast ett Certify of residence , vilket jag fick senast förra hösten på endast ett kvitto betald el på den adress jag uppgav ..
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.