SHL 2022 - 2023

Hockeyn i skåne tog ju fart i mitten på 80 talet när Malmö under ledning av Percy Nilsson värvade ihop ett gäng stjärnor med Pekka Lindmark i spetsen.

BTT
Exakt, och senare skall vi inte glömma att man har plockat upp åtskilliga killar från den egna ungdomsverksamheten som har blivit etablerade och duktiga spelare. Carl Söderberg är ett exempel. Jag har varit som en osalig ande hela dagen, nervös på riktigt!

Exakt, och senare skall vi inte glömma att man har plockat upp åtskilliga killar från den egna ungdomsverksamheten som har blivit etablerade och duktiga spelare. Carl Söderberg är ett exempel. Jag har varit som en osalig ande hela dagen, nervös på riktigt!

Snart smäller startskottet för dom viktigaste matcherna för Malmö på många år.

Har man en gång trillat ur en serie kan det vara jäkligt knivigt att ta sig upp igen.

BTT

Men inte idag väl :)?

Men inte idag väl :)?
Nej sov gott inatt. Det var en skön seger men mycket återstår. Nästa match imorgon i Arenan. Får väl motvilligt gratulera Ängelholmsbönderna till kvartsfinalplatsen, imponerande att bortaslå Leksand två dagar i rad. Men synd om Oskarshamn som åkte dit mot Luleå. Rögle och Luleå lär dock få det svårt mot Skellefteå resp Växjö. Olidlig spänning för en hockeynörd.

Nej sov gott inatt. Det var en skön seger men mycket återstår. Nästa match imorgon i Arenan. Får väl motvilligt gratulera Ängelholmsbönderna till kvartsfinalplatsen, imponerande att bortaslå Leksand två dagar i rad. Men synd om Oskarshamn som åkte dit mot Luleå. Rögle och Luleå lär dock få det svårt mot Skellefteå resp Växjö. Olidlig spänning för en hockeynörd.

Malmö tycks ha fått ordning på sitt virriga försvarsspel.

Vissa matcher i grundserien var det ju rena hönsgården i försvaret.

BTT

Positiva signaler idag gällande Marcus Sylvegård som klev av skadad igår. Det verkar inte vara så allvarligt, han spelar kanske redan imorgon vilket vore mycket bra. Carl-Johan Lerby och Lance Bouma lär också vara på G. Jag får nog veta på tränarintervjun imorgon före matchen.

Spänningen är återigen olidlig. Paus efter 2 perioden.

20230316_205608.jpg

Spänningen är återigen olidlig. Paus efter 2 perioden.

20230316_205608.jpg
Egentligen inget snack om saken.

Malmö kontrollerade ju matchen totalt. Brynäs var bleka. Jag har svårt att se att Malmö ska missa att stanna kvar i SHL.

Framförallt har försvarsspelet blivit många procent bättre än det svajiga försvar man såg under grundserien, Man åker skridsko på ett helt annat sätt.

BTT

Egentligen inget snack om saken.

Malmö kontrollerade ju matchen totalt. Brynäs var bleka. Jag har svårt att se att Malmö ska missa att stanna kvar i SHL.

Framförallt har försvarsspelet blivit många procent bättre än det svajiga försvar man såg under grundserien, Man åker skridsko på ett helt annat sätt.

BTT
Det ser onekligen bra och tryggt ut, slutresultatet skrevs återigen till 5-2. Ett drama av hög klass där Redhawks vände ett 0-2 underläge. Sådant ger naturligtvis självförtroende.

Men jag har sett många hockeymatcher och kval/slutspel och tar inget för givet. Ny match i Gävle imorgon, sänds på Kanal 12.

Liknande trådar

A
Svar
1 K
Visningar
44 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp