SHL 2022 - 2023

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Vad hände med Malmöspelarna ? Tappade orken ? o_Oo_Oo_O Dags byta lag @Berralund ?:unsure:;):rolleyes:
Vad som hände? Ja det kan man verkligen undra. Från ett riktigt vasst spel dom 5 första omgångarna till rena hönsgården idag. Pojkarna och jag gick i slutet av andra perioden tillsammans med åtskilliga andra. Det är svårt att klara av att se en sådan förnedring. En match som måste förpassas till sopcontainern snarast möjligt!

Broder Tuk Tuk

Forumräv
Vad som hände? Ja det kan man verkligen undra. Från ett riktigt vasst spel dom 5 första omgångarna till rena hönsgården idag. Pojkarna och jag gick i slutet av andra perioden tillsammans med åtskilliga andra. Det är svårt att klara av att se en sådan förnedring. En match som måste förpassas till sopcontainern snarast möjligt!

Kanske dags att ringa Fagervall igen?

Sämre kan det väl ändå inte bli.

Hade förlusten med 0-7 varit mot Skellefteå eller Färjestad men Timrå på hemmaplan är en kollektiv kollaps.

BTT

jp

Forumräv
Jag lider med dig Berra - varje måndagsmorron när Luleå förlorade ville jag inte läsa Norrbottens Kuriren. Men säsongen är lång så ni "pågar" får ta nya tag.....för min del går travet hela tiden åt helvetet....men idag har familjen åkt upp i bergen i Chiang Dau och snackat med stormunken....så nu vänder det negativa i livet....:laugh2::laugh2::laugh2:....enligt min fru

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Jag lider med dig Berra - varje måndagsmorron när Luleå förlorade ville jag inte läsa Norrbottens Kuriren. Men säsongen är lång så ni "pågar" får ta nya tag.....för min del går travet hela tiden åt helvetet....men idag har familjen åkt upp i bergen i Chiang Dau och snackat med stormunken....så nu vänder det negativa i livet....:laugh2::laugh2::laugh2:....enligt min fru
Jag får hoppas att det kan hjälpa Redhawks också för dom behöver all hjälp dom kan få. Men Fagervall, nej tack! Man behöver inte gå ur askan in i elden.

jp

Forumräv
Jag får hoppas att det kan hjälpa Redhawks också för dom behöver all hjälp dom kan få. Men Fagervall, nej tack! Man behöver inte gå ur askan in i elden.
Problemet med Fagerwall var att han fick aldrig in ett spelsystem. Han kunde hockey, var kanske nog så social med spelarna och efter 2 säsonger med ojämnt dvs systemlöst spel så fick han lämna Luleårinken som ansvarig tränare.

2010-2014 hade vi Jonas Rönnqvist som huvudtränare med nuvarande Bulan som assisterande. Bästa team vi haft och då läste jag Kuriren i lugn o ro varje måndag

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Problemet med Fagerwall var att han fick aldrig in ett spelsystem. Han kunde hockey, var kanske nog så social med spelarna och efter 2 säsonger med ojämnt dvs systemlöst spel så fick han lämna Luleårinken som ansvarig tränare.

2010-2014 hade vi Jonas Rönnqvist som huvudtränare med nuvarande Bulan som assisterande. Bästa team vi haft och då läste jag Kuriren i lugn o ro varje måndag
Jag kan bara hålla med dig, jag anser att Bulan är en av de absolut bästa tränarna i SHL. Engagerad, hetlevrad och stor inlevelse. Samt rutin. Satt och iakttog honom under matchen mot Luleå och det var verkligen märkbart. Thomas Kollar i Redhawks är mycket hockeykunnig och har hjärta för klubben men saknar rutin som huvudtränare. Ett problem kanske men jag håller spelarna och deras inställning som huvudproblemet. Detta måste rättas till snarast om inte fjolåret skall upprepas.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Imorgon är det dags revansch mot Lökarna i Växjö. Jag hoppas verkligen att Redhawks kan resa sig på något sätt efter debaclet mot Timrå i lördags. Endast en poäng vore en stor framgång. Annars blir det motvilligt man beger sig till matchen mot Örebro i Arenan på lördag.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Och där fick Lökarna stryk på straffar! Var detta vändpunkten, jag hoppas det. Upp till bevis på lördag mot Örebro. :)

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Och det gjorde inte Redhawks. Men man kämpade men Jhonas Enroth i Örebros mål var enastående. Och ett misstänkt offsidemål i tom kasse när det stod 2-3 gör inte saken bättre, inte humöret heller.

Broder Tuk Tuk

Forumräv
Och det gjorde inte Redhawks. Men man kämpade men Jhonas Enroth i Örebros mål var enastående. Och ett misstänkt offsidemål i tom kasse när det stod 2-3 gör inte saken bättre, inte humöret heller.

Malmö och Rögle har lika många poäng nu i bottenträsket.

Snart kanske Redhawks är nummer ett i Skåne igen.

Rögles försvar i matchen mot Timrå var rena hönsgården. Bara för Timrås spelare att åka slalom genom stillastående portar.

BTT

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
En härlig trepoängare borta i Linköping ikväll, övertygande 1-6. För tillfället känns det lite lättare att vara Redhawkssupporter. Ny match på torsdag i Arenan, då försöker vi överraska och vinna över Färjestad. :)

Liknande trådar

A
Svar
1 K
Visningar
35 K
Anonymius
A

Topp