Simkort i Thailand

Brukar ta Dtac. Var väldigt praktiskt med Dtac förr innan man införde registreringarna. Man får fortfarande ett sim-kort vid gaten, men nu mer måste man iväg och registrera innan man kan använda det så man kan egentligen lika gärna välja något annat som man kanske hellre vill ha.

dtac har bra hemsida på eng., men får se vad det blir när man väl landar.

True och AIS delar ibland mäster och nät. Jag bor inte i något turistområde och häromkring har vi bättre 4g än AIS som bara har 3g.

Det blev True Move, fick gratis 1GB internet 7 dagar vid laddning.
Smidig hemsida där man kan ladda, köpa paket mm

Screenshot_20160709-131311.png

Kanske i turistorter, men inte där vi bor, där får man vara glad om deras internet överhuvudtaget fungerar, däruppe är AIS bäst, men det fungerar inte heller smärtfritt alla gånger
Issan AIS klart bäst för tele och mobilt internet . har fn provat alla så jag anser mig veta , som vanligt Hahahaha:):)

På min lur med Android 6 ser man tydligt när man har 4G resp. 3G mottagning. True har riktigt bra täckning och speed i det området där jag brukar vara.

Står 4G på min mest hela tiden men märker ingen skillnad på farten här nere från när det stod 3g, 4g är ju inte som 4g i Sverige precis.

4G i Thailand har maxspeed på runt 30 Mbit/s, det räcker långt om bandbredden är väl tilltagen. Vem bryr sig om Sverige?

4G i Thailand har maxspeed på runt 30 Mbit/s, det räcker långt om bandbredden är väl tilltagen. Vem bryr sig om Sverige?
För många som skriver och läser på forumet är boende i Sverige och kan få för sig att det är samma hastighet här nere, det kan man få för sig om någon bara skriver 4G.
Testade mitt AIS sim kort nu, laddat med en månads internet paket AIS Mao Mao 450, fick 22.2 Mb/s download, 24.3 upload här i Pattaya.

http://speedtest.adslthailand.com/

Liknande trådar

Tillbaka
Topp