Svensk mat

Första gången jag var på besök i byn hade jag med mig sill och Svensk färskpotatis..
Jag ville gärna äta det då det var under Midsommar..

Fick fan inte behålla knappt någonting..??
Alla i familjen åt sill i 5 olika varianter och alla gillade det..
Så sill är en sak som dom vill äta varje gång numera vi åker till byn...
Och kräftor som är en stor favorit hos gänget..
Tror dig, precissamma här med sillen

Du skall helt enkelt göra en pizza där du i tomatsåsen blandar kaviar och döljer sillen under osten. Det låter inte så läckert men vem vet det kanske blir en hit.

Ditt svar kan ju verka lite bisarrt men är faktiskt inte det. Vet när jag jobbade på Svalövs Hotell, där vi köpte köttet ifrån i Kågerö MeatMaster jobbade en del danska styckare, de hatar isterband, sur pölse sa de.

Finns en rätt som kallas Isterband special där man tärnar ner Isterband och steker ihop med råstekta tärnade potatis, lök, kapris, stekt ägg, som pytt lite grand.

Det gjorde jag till deras fredag/lördagsfylla och de älskade det, jag kallade det bara korv special, så gör man något annat med något så blir det helt plötsligt gott för någon som egentligen inte tycker det är gott.

Lite som man lurar barn. Hoppas ingen gammal dansk styckare från MeatMaster är medlem här.:D:D:D

Kommer nog att ändra sig vad det lider. Sill dock äter inte heller min fru, för de anser att det är rå mat. Nöt kan ju ha samma orsaker som min fru, en gren inom buddhismen äter inte nöt (Guanjin) den kinesiska grenen, kvinnliga buddhaavataren.

Tyvärr är det många gånger så att USA är mallen eller bilden för något som är bra hos Thai. Börjar kanske så smått förändras men sitter nog kvar fortfarande. Pizza är ju dock inte amerikanskt men kanske tilltalar, hamburgare dock är ju nöt så det är ju konstigt om de förövrigt inte äter nöt, eller är det buffel hon inte gillar, eller vet hon inte att det är nöt, eller är hamburgare i Thailand kanske inte är gjorda på nöt, har aldrig ätit hamburgare i Thailand.

Har hon ätit hamburgare i Sverige och tror att det inte är nöt?
Hon vet att det är nöt men måste kolla upp det där med buffel.

Det här gillar varenda Thai

1508102_10206807752964684_4904101012915809999_n.jpg

Ditt svar kan ju verka lite bisarrt men är faktiskt inte det. Vet när jag jobbade på Svalövs Hotell, där vi köpte köttet ifrån i Kågerö MeatMaster jobbade en del danska styckare, de hatar isterband, sur pölse sa de.

Finns en rätt som kallas Isterband special där man tärnar ner Isterband och steker ihop med råstekta tärnade potatis, lök, kapris, stekt ägg, som pytt lite grand.

Det gjorde jag till deras fredag/lördagsfylla och de älskade det, jag kallade det bara korv special, så gör man något annat med något så blir det helt plötsligt gott för någon som egentligen inte tycker det är gott.

Lite som man lurar barn. Hoppas ingen gammal dansk styckare från MeatMaster är medlem här.:D:D:D
Jag bor i Svalövs kommun.. Lyco!! Lurar du fortfarande folk här? ;)

Sill tog åtta år för min fru att gilla. De behöver få en spark i rumpan av annan thai. Min frus kompis sa att det var gott, då testade min fru och vips så gillade hon det ....

Jag är 47år och klarar fortfarande inte av sill. Kattmat enligt mig :)

Senast redigerad av en moderator:
Har sett på Villamarket här i Udon Thani dom har tyska bröd och jag tror att dom har några sorters sill nu bara sätta sig i bilen och åka denna vecka och kolla blev sugen så inne i vassen.

Liknande trådar

S
Svar
23
Visningar
9 K
glimten66
G

Tillbaka
Topp