Svensk mat

Ja den säljs varm på lite olika ställen. Jag känner till Gunnesbo (fabriksförsäljnin) samt på höger hand om man kör mellan Lund och Dalby. Det är utbrytare från Holmbergs Knakefabrik som startade tillverkningen av Lunnamelle.

Jo han köper dem nog där, han bor någonstans utanför Svalöv, Tarstad eller vad det nu är, så han kör säkert förbi där!

Ja den säljs varm på lite olika ställen. Jag känner till Gunnesbo (fabriksförsäljnin) samt på höger hand om man kör mellan Lund och Dalby. Det är utbrytare från Holmbergs Knakefabrik som startade tillverkningen av Lunnamelle.
Lundaknake och melle är i princip samma sak.. Bara olika leverantörer.
Den är bäst när man hämtar den direkt från tillverkare... En klassiker..

Ja, du kanske har rätt, men Knake är nog lite fetare så som jag uppfattar det, kanske har fel:)

Ja, du kanske har rätt, men Knake är nog lite fetare så som jag uppfattar det, kanske har fel:)
Jag tror nog att ingredienserna är ganska lika, kanske en viss skillnad i köttmängd och kryddning. Knaken är som du sa relativt fet så tillsammans med den kraftiga kryddningen ger den en viss reaktion i magen, åtminstone på mig. Jag brukar nämligen idissla den som en gammal ko, men då varar den förvisso länge och man får mycket för pengarna. :p :D

Ja!! Så är det med i hela vår thai familj.. De äter och äter och äter.. Men fan ingen som lägger på hullet.
Frugan har 4 bröder och en syster. De är samma allihop.. Nu är visserligen bröderna "gamla" muay thai boxare.
Tror det har med deras livs stil att göra.. De jobbar som f...n hela dagarna.. Äter som hästar.
Alla bröderna har sixpack mage som det kallas..

Det beror ju på vad man äter, jag har märkt att jag alltid lägger på mig när jag är i Sverige. Betydligt nyttigare mat i Thailand om man inte tar med sig de dåliga vanorna från Sverige.

Jag är som Tiger Woods skadade ryggen.
Jag hade en moppe olycka och kan inte vrida på ryggen. Så det är bara att titta på golf på tvn. Frugan säger att jag sparar pengar inga fler resor till olika golfbanor. Vi kan åka och shoppa i stället då blir hon glad min Ti Rak 5555 ;)
Ja dom tenderar att gilla shopping, jag antar att det gäller de flesta damer. Och hellre shopping då och då samt god mat än att sitta vid ett stenbord och dra skrönor. Skönt att du klarade dig hyfsat från olyckan hursomhelst.

Bodde 6 år på darkside, åt mycket mat hemma men fördelen med pattis var att man kunde äta mer eller mindre det man blev sugen på . Mina favoriter var News , Beefeater och Tequila reef. På jobbet med filipino kockar är det väldigt ojämt.

Ja dom tenderar att gilla shopping, jag antar att det gäller de flesta damer. Och hellre shopping då och då samt god mat än att sitta vid ett stenbord och dra skrönor. Skönt att du klarade dig hyfsat från olyckan hursomhelst.
Kärringar om något gillar väl sitta vid stenbord och skvallra, fast då kallas det kafferep eller syjunta ;)
Tycker inte dom gjort annat här nu fast kanske inte runt ett stenbord men dra skrönor om faranger tex. ;)

Kärringar om något gillar väl sitta vid stenbord och skvallra, fast då kallas det kafferep eller syjunta ;)
Tycker inte dom gjort annat här nu fast kanske inte runt ett stenbord men dra skrönor om faranger tex. ;)
Utan tvekan, ett otroligt kackel kan det vara. Men stenbordet är ofta golvet i huset eller en bastmatta eller liknande på marken. Same same but different!!

Nu har jag frågat honom, WP Knackwurst och korven är ju då av naturliga skäl samma:), jäkligt god!

Liknande trådar

S
Svar
23
Visningar
9 K
glimten66
G

Tillbaka
Topp