Svenska kronan är rekordlåg 2

Skattefusk är väl att betrakta som förlorad inkomst, inte kostnad? Olika saker i min värld.

Sen är det uppskattade siffror precis som kostnaderna. Beroende på vad man vill åstadkomma kan man dra i lite mer i ena uppskattningen och utelämna lite kostnadsområder i nästa. Går att putsa siffror åt det hållet man vill.

Lite som när jag handlar snus på tjejens kort. Kostnaden för snus i hushållet har inte minskat även om jag kan påstå att min kostnad för snus har minskat ;)

Ju jag vet att jag lever lite annorlunda än många och slösar mycket på fel saker.
Men inget på cigg ,sprit, öl och kaffe.:eek:
Så jag får unna mig lite och köpa slipsa.
@Holmen ...
Ja jag är inte avundsjuk. kommer aldrig att vara, jag önskarl lick lycka till med dit liv.
Hoppas att alt du gör är för dig själv o din nuvarande familj.
Jo have godd lock som frugan säger, så ha en bra framtid med eller utan slipsar o ma.t

Ju jag vet att jag lever lite annorlunda än många och slösar mycket på fel saker.
Men inget på cigg ,sprit, öl och kaffe.:eek:
Så jag får unna mig lite och köpa slipsa.
@Holmen ...

Frågar du mig så slösar du på de rätta sakerna...även om jag kanske inte delar klädintresset.
Det är dina intressen och dina pengar, så att slösa dom på andras intressen blir absolut fel.

Frågar du mig så slösar du på de rätta sakerna...även om jag kanske inte delar klädintresset.
Det är dina intressen och dina pengar, så att slösa dom på andras intressen blir absolut fel.
@nmax jag började att jobba första gången 25 år och 1 månad gammal.

Och det första jag fick göra var att köpa kostym skjorta och slips om inte, inget jobb.

Jag har alltid haft klädkod på mina arbetsplatser.

Så nu när jag har startat dessa företag så inbillar jag mig att jag måste ha kostym på mig, kan bara inte möta kunder i Changlinne och shorts.

Men ute i spenaten har jag inte kostym på mig.:eek:

Det är inte riktigt sant... Tror du att kaffet häller upp sig själv och magiskt dyker upp i en kopp på skrivbordet?

Inte riktigt så. Men överreaktioner på marknaden hör inte till några ovanligheter. Vi får se vad dagen har att ge. Det är inte första dippen efter ett Twittermeddelande.
Men det är klart, vad är det rätta värdet. Det återstår att se.

Inte riktigt så. Men överreaktioner på marknaden hör inte till några ovanligheter. Vi får se vad dagen har att ge. Det är inte första dippen efter ett Twittermeddelande.

Hade gärna testat daytrading men då behöver jag också börja jobba hårt, hålla mig uppdaterad och det känns inte riktigt som att jag har den isen i magen som behövs heller för sånt.

Skattefusk kostar ingenting. Det är inte en reell kostnad. Det är en uppskattad potentiell utebliven intäkt.

Men det är ju en populär propagandadänga att slänga. Skyll på alla arbetare som fuskar och drar av några extra mil i deklarationen. Då slipper vi ta ansvar för våra misslyckade "expriment"... allt är borgarnas fel!
utan att veta men jag tror nog att det är den sk storfinansen som blåser oss mest
Skattefusk kostar ingenting? ja det beror ju på hur man ser på det men det kostar ju oss i form av uteblivna skattemedel

@nmax jag började att jobba första gången 25 år och 1 månad gammal.

Och det första jag fick göra var att köpa kostym skjorta och slips om inte, inget jobb.

Jag har alltid haft klädkod på mina arbetsplatser.

Så nu när jag har startat dessa företag så inbillar jag mig att jag måste ha kostym på mig, kan bara inte möta kunder i Changlinne och shorts.

Men ute i spenaten har jag inte kostym på mig.:eek:
Äger inget Chang linne men där jag rör mig skulle man verkligen sticka ut i kostym, den enda av 5000 pers typ.

Jag kör med typ golf pikeer å shorts, kravet är att dom minst ska gå till knäna, ser gör töntigt ut om dom slutar typ 5 cm ovanför knäna. Använder aldrig t-shirt å inga billiga flipflop, det är min klädkod. Där jag klär upp mig mest är på golfbanan :D

Marknaden överreagerar alltid och det är på det man gör pengar.

Hade gärna testat daytrading men då behöver jag också börja jobba hårt, hålla mig uppdaterad och det känns inte riktigt som att jag har den isen i magen som behövs heller för sånt.
Tror att resten av 2019 blir ett bra trading klimat med stor volatilitet.

fel fel fel, skattefusk är det som kostar oss mest, ca 130 miljarder/ år jämföras med migrationen när den kostade som mest -17 ca 39 miljarder 2018 15 miljarder, så sätt åt skattefuskarna så räcker det till migration å sjukvård å höjda pensioner
Lägg ner skitsnacket nu , ingen politik eller migrations skitsnack skrev Berra , har du inte sett kanske eller inte är läskunnig , :rolleyes:

Liknande trådar

A
Svar
12
Visningar
979
anonymous
A

Tillbaka
Topp