Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Och bara en idiot byter däcken själv (särskilt bak) för att spara in 100 baht. Men det kanske beror på att det är 10% av din pension, då kanske man blir snål....
Jag gjorde för det första en prisjämförelse och använde Playstation som exempel på hur bahten har stärkts i värde.
Men att du inte förstår det är inte förvånande då både din läsförståelse och skrivförmåga inte är på topp.
Och det bodde 6 barn i det huset där jag bodde när jag bodde på landet i Thailand för 13 år sen.
Själv var jag 37 år då.
Håller helt med dig. Jag hade inte heller ätit den lokala maten om jag bott i byn.
Den enda thairätt jag åt när jag bodde i Thailand var Khao Pad Gai, Gung eller moo. Plus ris och köttfärs och ett ägg ibland. Plus då nudelsoppa förstås.
Jag fick en ide en gång på fyllan att jag skulle lära mig äta Somtam så jag gick till mama vid ståndet och beställde en portion. Jag var väldigt noga med att leende påpeka att det skulle vara mai pet och kärringen nickade och log.
Jag såg inte heller att hon la i något starkt i morteln men efter att jag tagit en liten smakbit av salladen rusade jag till seven och köpte snabbt en coke.
Hela käften höll på att brinna upp.
Kärringdjäveln hade inte rengjort morteln innan hon bankade till min portion vilket jag påpekade för henne.
Då log hon igen och skakade på huvudet och sa no no no mai pet?
Jag gjorde för det första en prisjämförelse och använde Playstation som exempel på hur bahten har stärkts i värde.
Men att du inte förstår det är inte förvånande då både din läsförståelse och skrivförmåga inte är på topp.
Och det bodde 6 barn i det huset där jag bodde när jag bodde på landet i Thailand för 13 år sen.
Själv var jag 37 år då.
Kronan sänks även mot Euron och våra pensioner får vi i Euro. Inte nog med det vid växlingen knaprar banken på pensionerna.
När man deklarera för 2024 borde man kanske ta upp vad man verkligen får ut?
Kronan sänks även mot Euron och våra pensioner får vi i Euro. Inte nog med det vid växlingen knaprar banken på pensionerna.
När man deklarera för 2024 borde man kanske ta upp vad man verkligen får ut?
Alla, utom RB och ekonomkåren, förstår ju att Sverige lider av hög inflation. Om vi har negativa realräntor så är det oundvikligt att valutan försvagas. Jag satsar mina "5 cent" på att det är signalerna om att vi inte kommer att sänka räntan mer som förklarar att kronan ser lite bättre ut.
Alla, utom RB och ekonomkåren, förstår ju att Sverige lider av hög inflation. Om vi har negativa realräntor så är det oundvikligt att valutan försvagas. Jag satsar mina "5 cent" på att det är signalerna om att vi inte kommer att sänka räntan mer som förklarar att kronan ser lite bättre ut.
Riksbankschefen sa ju i veckan att nu är det stopp på räntesänkningar, marknaden hade ju trott på fler sänkningar.
Därför den stärks väl och Norge skall påbörja sina sänkningar nästa månad så där blir nog ytterliggare nedgång, Norge har ju inte börjat sänka räntan än.
Riksbankschefen sa ju i veckan att nu är det stopp på räntesänkningar, marknaden hade ju trott på fler sänkningar.
Därför den stärks väl och Norge skall påbörja sina sänkningar nästa månad så där blir nog ytterliggare nedgång, Norge har ju inte börjat sänka räntan än.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.