Thailand bilder år 2004 - 2019

 
M

Matilda

Gäst
Tyckte det är lite onödigt att starta trådar för var och en av destinationerna. Vet inte om jag lade tråden rätt moderatorer, annars går den kanske att flytta.
Lägger upp lite bilder från Thailand tagna mellan år 2004 - 2019. Allt från Södra till norra Thailand. Bilderna har en salig blandning av kvalitet. De flesta är tagna
med systemkamera och digitalkamera, några med mobilen och några enstaka är skannade från framkallade foton från engångskamera.

Börjar med några foton Från Kata Dino Park. Foton tagna år 2014 i maj månad. Spelade där första gången år 2004 med min morbror som jag då reste med.
Trodde mina barn skulle uppskatta det.... vilket de inte gjorde. Jag är lika fascinerad varje gång jag är där. :nod:

2014-05-20 Kata Dino Park Mini Golf (1).JPG


2014-05-20 Kata Dino Park Mini Golf (2).JPG


2014-05-20 Kata Dino Park Mini Golf (4).JPG


2014-05-20 Kata Dino Park Mini Golf (5).JPG


2014-05-20 Kata Dino Park Mini Golf (7).JPG


2014-05-20 Kata Dino Park Mini Golf (8).JPG


2014-05-20 Kata Dino Park Mini Golf (9).JPG


2014-05-20 Kata Dino Park Mini Golf (10).JPG


2014-05-20 Kata Dino Park Mini Golf (11).JPG


2014-05-20 Kata Dino Park Mini Golf (12).JPG
 
Sensommar / höst år 2005 lämnade jag Thailand och reste hem till Sverige under två månader. Är ju väldigt noga med vad jag packar ner, men lyckades ändå glömma systemkameran hemma. Fick köpa en billig engångskamera i Bangkok och bilderna blev mindre roliga att kolla på.

Bilderna tagna år 2005 / 2006 i Nong Bua Lam Phu och Chiang Mai.

Första bilden är från Nong Bua Lam Phu, tagen ut mot sjön och resterande är tagna i Chiang Mai. De första bilderna är tagna från ett tempel i Chiang Mai som låg på ett berg med utsikt över flygplatsen. Tror det var någon som talade om namnet på templet på MPR men har redan försvunnit. Resterande foton är tagna från Chiang Mai Zoo på deras pandor.

Skanning_20191020 (16) - kopia.jpg


1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


5.jpg


6.jpg


7.jpg
 
Fantastiska bilder, tack! 2009 var första gången jag besökte Udon Thani och Nong Bua Lamphu, året jag träffade teerak. :wai:
Flyttade tråden till Expat i Thailand, läs i reglerna för denna tavla. Här bestämmer du själv om du blir irriterad på någon som skriver här, då meddelar du oss så stänger vi av den misshagliga personen från vidare skriverier här.
 
Fantastiska bilder, tack! 2009 var första gången jag besökte Udon Thani och Nong Bua Lamphu, året jag träffade teerak. :wai:
Flyttade tråden till Expat i Thailand, läs i reglerna för denna tavla. Här bestämmer du själv om du blir irriterad på någon som skriver här, då meddelar du oss så stänger vi av den misshagliga personen från vidare skriverier här.
Fantastiska bilder, tack! 2009 var första gången jag besökte Udon Thani och Nong Bua Lamphu, året jag träffade teerak. :wai:
Flyttade tråden till Expat i Thailand, läs i reglerna för denna tavla. Här bestämmer du själv om du blir irriterad på någon som skriver här, då meddelar du oss så stänger vi av den misshagliga personen från vidare skriverier här.
Tack ska du ha. Jag får inte längre notiser när någon skriver i mina trådar, därav sent svar. Träffade du henne i Nong Bua Lam Phu? :nod:
Udon Thani är en fin stad. Trivs jättebra där. Sommaren 2019 var jag under mina två veckor endast i Udon Thani. Nästa gång hoppas jag på en kombination Khao Lak och ”Udorn”.

Tack igen:waiting:
 
Lika impregnerad varje gång jag ser dina bilder. Udon var ju trevligt att se med sjön. Är det Bangkok Hospital som syns i bakgrunden?
Jag vet faktiskt inte. Ligger inte Bangkok Hospital vid marknaden? Den borde inte vara synlig från parken.

God natt igen Tiny House, haha :).
 
Ligger ju mitt emot Day and Night i riktning mot järnvägen. (Fågelvägen)

Är du sömngångare tro. God Natt då igen.:wave_transparent:
 
Tack ska du ha. Jag får inte längre notiser när någon skriver i mina trådar, därav sent svar. Träffade du henne i Nong Bua Lam Phu? :nod:
Udon Thani är en fin stad. Trivs jättebra där. Sommaren 2019 var jag under mina två veckor endast i Udon Thani. Nästa gång hoppas jag på en kombination Khao Lak och ”Udorn”.

Tack igen:waiting:
Nej, träffade henne i Helsingborg men hon är född i Si Bun Rueang 30 km sydväst om Nong Bua Lamphu, vi har ett hus i hennes by där mina svärföräldrar bor. Så har varit där ganska mycket men nu är det nästan 4 år sen senast. Barnen går i skolan (18, 15 och 7) så kan bara åka på sommaren, biljetterna är alltför dyra över jullovet. Och nu verkar Corona sätta stopp för våra resplaner i sommar. Tyvärr!
 
SKulle nog säga att från Nong Prajak ser du två sjukhus, Wattana (som syns på bilden) och Udon hospital, det statliga. Ska du se BKK hospital därifrån gäller periskop, ett långt.
Ja, ett sjukhus kommer jag ihåg att man såg synligt i alla fall. Men du har rätt där med att periskop kan behövas för att se Bangkok Hospital. :D
 
Nej, träffade henne i Helsingborg men hon är född i Si Bun Rueang 30 km sydväst om Nong Bua Lamphu, vi har ett hus i hennes by där mina svärföräldrar bor. Så har varit där ganska mycket men nu är det nästan 4 år sen senast. Barnen går i skolan (18, 15 och 7) så kan bara åka på sommaren, biljetterna är alltför dyra över jullovet. Och nu verkar Corona sätta stopp för våra resplaner i sommar. Tyvärr!
Fick fuska med Google Earth. Men nu vet jag vart det ligger :nod:.
Känner igen mig med det. Har också tre barn (12, 10, 8 år). Kostar en del att åka med tre barn på vintern, sen är det där jullovet så kort. När man väl åker, vill man passa på att vara borta kanske en månad eller mer. Då blir sommaren bättre.

Tråkigt. Någon expert på TV trodde att corona skulle växa till hösten för att sedan minska. Spekulationer får man kanske ta med en nypa salt.
 
Första gången jag var i Thailand år 2004, bodde jag på Phuket Palace i Patong. Tyvärr var jag klantig som framkallade dessa foton och raderade originalen. Ska ju inte påstå att hotellet låg ensligt utan grannbyggnader, men en tydlig förändring har hänt på 10 år. Första fotografierna är tagna år 2004.

2.jpg


3.jpg


4.jpg


5.jpg


6.jpg


7.jpg
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp