MrPancake: Mina bilder från Thailand (Thailandsbilder)

Är väl egentligen inte så jätte mycket för pizza men när jag väl äter pizza vill jag gärna ha den lite tjockare.
Tycker inte om när dom bakar ut degen och pizzan blir pappers tunn.
Tjejen sa redan innan att hon tycker bättre om pizza i Sverige än i Thailand så därför var jag ju tvungen att testa.

Vart helt klart en ny favorit. Mer åt panpizza hållet och man kunde välja mellan Small, Medium, Large. Lite som Pizza Hut för er som ätit där.
Dom flesta pålägg som fanns va kanske inget i min smak tyvärr så för mig vart de klassisk med skinka på. Sen fick man välja tomat eller chili sås som topping. Båda va riktigt goda. :)

Tänkte aldrig på att kolla efter någon i ex Bkk eller Pattaya så jag har bara sett dom på tre ställen i Buriram men kan inte tänka mig att de bara skulle finnas där.
Så om ni ser en sån här vagn på er kväll promenad eller dylikt så kan jag rekommendera att stanna till och testa lite Thai Pizza :)
20150216_183721.jpg

:wai:
Har testat dessa och det var inte min favorit. Så den går bort. PizzaHut däremot är ok men inte superbilligt.

Har testat dessa och det var inte min favorit. Så den går bort. PizzaHut däremot är ok men inte superbilligt.

Nej alla gillar vi ju olika :)
PizzaHut gillar jag också men som du säger är de rätt dyrt för de är ju trots allt bara pizza.
Annars gillar jag vedungsbakad pizza här hemma i Sverige.
Brukar ofta be dom göra den mindre så den blir tjockare sen ber jag alltid om endast mozarella då osten dom annars använder alltid "svettas" så för****at så de blir flottigt och osmakligt :)

Senast redigerad av en moderator:
Här kommer lite blandade bilder från vår "roadtrip" till provinsen Chantanburi dit vi åkte pga av nåt cermoni/avslutning på "lilla systers" utbildning.

Tror enkel resa va ca 6tim men kändes väldigt kort då man hade så mycket att kolla på hela tiden och nya intryck att ta in. Va roligt att se lite berg och natur och inte bara platta risfällt som annars sträcker sig så långt ögat kan nå i tjejens by.
IMG_5741.JPG

IMG_5744.JPG

Här är entrén till hotellt vi bodde på. Va "lilla syster" som valde hotell och tog ett av dom billigare. Bättre har man ju bott på. :p Tror vi betala 350baht per natt så man ska kanske inte förvänta sig så mycket..
IMG_5746.JPG

Tog ett kort på hotellet sittandes bak på flaket på "brorsans" pickup när vi åkte till stranden.
IMG_5752.JPG

Här slog vi läger medans "lilla syster" gick in för att få utbildnings diplom eller nåt sånt. Vet egentligen inte alls va hon gjorde där inne om jag ska va helt ärlig. :)
Men jag han äta lite, läsa min bok och även sova en liten stund.
20150130_163029.jpg

Utanför infarten till vårt läger/vilo plats så stod den här gamla grävaren.
IMG_5819.JPG

Tjejen och jag tog en promenad på kvällen och utforska närområdet vid hotellet. Gick bland annat förbi den här nerlagda bensinstationen. Har någon lite halv dold kärlek till övergivna byggnader. Dom fascinerar mig och jag gillar att drömma mig bort.
IMG_5817.JPG

Kom ju till stranden rätt sent på kvällen så hade redan börja skymma. Jag var den enda som bada, alla andra tyckte det var för kallt (i vårt sällskap).
IMG_5784.JPG

Stranden va full av dessa mönster och tog ett litet tag innan jag fatta hur dom uppstått.
IMG_5787.JPG

När jag väl fattat grejjen så spendera jag några minuter för att lyckas fånga dom små krabborna på bild. Man fick smyga sig fram för dom va snabba som F****n och försvann snabbt ner i sina hål när man komma nära.
20150129_180822.jpg

20150219_180227.jpg

Tog även bild på maskinens transport. Till skillnad från maskin så skiljer den sig rejält mot vad man e van vid att se här hemma.. :D
20150220_102919.jpg

20150219_180256.jpg

:wai:[/QUOTE]

Så här såg transporten ut som användes för att transportera grävmaskinen när vi fyllde upp våran tomt i PhangKhon, Sakhon Nakhon.

DSC00915.JPG

Äntligen!!
Hört dom många gånger men aldrig sett någon. Men plötsligt en kväll när vi sitter i huset och kollar på tv så pekar Anna och säger Tokay..
Inte bara en heller utan 2st. Rätt små mot hur stora jag sett att dom kan bli men ändå. Nu har jag sett dom "live"

IMG_7926.JPG

IMG_7928.JPG

Äntligen!!
Hört dom många gånger men aldrig sett någon. Men plötsligt en kväll när vi sitter i huset och kollar på tv så pekar Anna och säger Tokay..
Inte bara en heller utan 2st. Rätt små mot hur stora jag sett att dom kan bli men ändå. Nu har jag sett dom "live"

IMG_7926.JPG

IMG_7928.JPG
Trevliga husdjur :) Svärmor har en liknande hos sig, men den är stor, man hörde dom på kvällarna och ibland så fick man syn på den

Dom är praktiska eftersom dom stoppar i sig en massa flygfän inklusive mygg. Men frugan gillar ändå inte dom, menh kie säger hon. Dom kan exempelvis sitta ovanför bordet och släppa sina lämningar rakt ner och det lär stinka förfärligt.

Dom är praktiska eftersom dom stoppar i sig en massa flygfän inklusive mygg. Men frugan gillar ändå inte dom, menh kie säger hon. Dom kan exempelvis sitta ovanför bordet och släppa sina lämningar rakt ner och det lär stinka förfärligt.
Det lär inte bara stinka om dom lämnar sina lämningar i maten :D

Under vår resa till Chantanburi så besökte vi ett sötvattens vattenfall.
Var kallt i vattnet för att vara Thailand men ändå skönt och uppfriskande.
Kul att bada med alla karpar som simma där också.
Vid själva vattenfallet var det rätt mycket folk och avspärrat så man inte kunde simma ända fram till fallet.
Så vi nöjde oss med att bada i dom små sjöar som är längst vägen upp till vattenfallet.

IMG_7757.JPG

IMG_7750.JPG

Låg hela natten innan med feber och värk i hela kroppen.
Efter mat och lite godis från lokala apoteket så höll man sig på fötter.
Hade vart jätte tråkigt om man missat de här.
IMG_7736.JPG

IMG_7741.JPG

Lilla Piia tyckte de va spännande men också lite läskigt.
Dom minsta fiskarna va hela tiden fram och smaka på huden.
IMG_7733.JPG

Proffsfotografen Anna.. 555+
20160107_132625.jpg

Hela vägen från parkeringen upp till vattenfallet kunde man gå och bara njuta av naturen.
20160107_131900.jpg

Hitta en cykel här hemma i Sverige innan resan till Thailand.
Tänkte den skulle passa perfekt för lilla Piia. Annas pappa skruva ihop en gammal cykel förra gången vi va där men Piia va lite rädd att cykla på den. Hade stödhjul och så men den va lite i största laget för henne.
Cykeln jag hitta va en så kalla gå cykel så tänkte den passar ju bra då dom har lite dålig mark där nere så svårt att cykla på tomten och på vägen kan hon ju inte vara.
Köpte den och insåg sen att hur tusan ska jag få med mig den ner?... :confused:
Men när jag tog ur den ur kartongen så lyckades jag få ner delarna löst i resväskan. :p

Vart en uppskattad present och dom vuxna va väldigt frågande hur hon skulle kunna cykla på den utan trampor. Tydligen är inte gå cyklar så vanligt i byn. :D
IMG_7860.JPG

Innan vi åkte ner så hade hon sagt på telefon att hon önskade sig en röd klänning. Så jag snacka med brorsan och fråga om han hade några kläder som hans döttrar växt ur.
Fick hem en hel kartong med kläder som Anna gick igenom för att se vad som kunde passa Piia.
Fick med oss massa kläder till henne. Annas väska dit var mest fylld med kläder till Piia :D
IMG_6404.JPG

IMG_6259.JPG

IMG_6439.JPG

IMG_6481.JPG

Liten bonus bild på mig och Piia också. :)
IMG_7175.JPG

Fr.V: Piia, Annas brorsdotter. Nam King, dotter till Annas kusin Sunisa. Kawfang, dotter till Annas kusin. ( som jag inte träffat och heller inte kan namnet på.)
FB_IMG_1452403125616.jpg

Piia fick låna min telefon och vet precis hur man öppnar kameran. Rätt duktig på fota också trots sin låga ålder. :)
1451887900603.jpg

Anna fota mig och Piia när vi diska. Stänkte lite vatten på Piia med fingrarna därför hon skrattar och har handen för ansiktet.
1451887935952.jpg

Anna och Piia dummar sig framför kameran. Båda två gillar att bli fotade. Skillnaden är bara att Anna måste godkänna alla bilder så det mesta jag fotar (ingen vidare fotograf) måste raderas för att hon inte är nöjd. 555+
received_1040582449325413.jpeg

Annas syster Budsaba fota oss när vi satt på stranden. Solen började gå ner och Budsaba har en äldre modell av iPhone. Därav den lite gryniga bilden.
received_1040584682658523.jpeg

Skoj friska munkar träffa vi på också när vi var i templet. Köpte gåvor till dom och fick välsignelse. Eller vad man ska kalla det. Inte jätte insatt i Budismen (ännu)
received_1040581885992136.jpeg

Annas bror. :)
FB_IMG_1452580802415.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Fr.V: Piia, Annas brorsdotter. Nam King, dotter till Annas kusin Sunisa. Kawfang, dotter till Annas kusin. ( som jag inte träffat och heller inte kan namnet på.)
FB_IMG_1452403125616.jpg

Piia fick låna min telefon och vet precis hur man öppnar kameran. Rätt duktig på fota också trots sin låga ålder. :)
1451887900603.jpg

Anna fota mig och Piia när vi diska. Stänkte lite vatten på Piia med fingrarna därför hon skrattar och har handen för ansiktet.
1451887935952.jpg

Anna och Piia dummar sig framför kameran. Båda två gillar att bli fotade. Skillnaden är bara att Anna måste godkänna alla bilder så det mesta jag fotar (ingen vidare fotograf) måste raderas för att hon inte är nöjd. 555+
received_1040582449325413.jpeg

Annas syster Budsaba fota oss när vi satt på stranden. Solen började gå ner och Budsaba har en äldre modell av iPhone. Därav den lite gryniga bilden.
received_1040584682658523.jpeg

Skoj friska munkar träffa vi på också när vi var i templet. Köpte gåvor till dom och fick välsignelse. Eller vad man ska kalla det. Inte jätte insatt i Budismen (ännu)
received_1040581885992136.jpeg

Annas bror. :)
FB_IMG_1452580802415.jpg

Härliga bilder! Har du inga egna barn så är det dags att skaffa, du verkar gilla barn väldigt mycket :)

Skillnad på att ha egna och andras barn som du inte behöver ta hand om 24/7 ;)

Säger han som har hemmafru som överklassen.
Behöver man inte hjälpa till hemma då, det har jag missat och måste säga till frugan så jag slipper sånt här ;)
20160326_105025.jpg
20160326_105017.jpg

Skall också säga till henne att jag behöver inte alls gå upp på morgonen och köra ungen till skolan eller följa med på event på skolan när jag är hemma det har man hemmafru till.
20151120_073749.jpg

20151120_081656.jpg

Och hon får själv som hemmafru ta ansvar för ungens säkerhet.
20160319_140153.jpg

Tack för tipset kände inte till dessa hemmafru regler innan får berätta det när jag kommer hem så jag kan ligga och slappa i hängmattan hela dagarna kanske med ett glas rött behöver ju ändå inte köra bil det har man ju hemmafru till ;).
10612918_10152465330013751_4403783911557801529_n.jpg

Liknande trådar

Tillbaka
Topp