Bilder från Thailand 2006 / 1

Ahaa, ser man på! Men för iPhone behövs en skild app tydligen för detta.

Och bilderna blir då ca 10 Mb stora som med systemkameror?

Jo de är ju 100% oförstörda. Ja vi skall ju inte gå till överdrift, skall man ha dem i Raw bör man ju ha bra kunskaper sen när du skall behandla dem i något bildbehandlingsprogram.

Bilder som blir i mobilen är ju faktiskt bra kvalité och duger ju för oss amatörer (jag i alla fall), jag har laddat upp dem på Fuji Photo ett par gånger och hem har de kommit i brevlådan och bra kort blir det!

Jag har ju Photoshop och Lightroom där man kan redigera bilderna som man vill och sen har du det oförstörda originalet kvar.

http://thehandheldblog.com/2010/10/04/shootout-nokia-n8-v-canon-550d-dslr/

https://www.mediafire.com/n8shootout

Vi skulle ju inte snacka mer om detta men lite till.
Ovan kan ni läsa och jämföra vad jag avser med bra kamera i mobilen.
Märkte själv kvaliteten då jag zoomade in på datorn, man kunde se vad armbandsuret visade på ca 10-15 meters avstånd.
Detta är kul även med bilder från gatan, zooma in och se vad det står på skylten 200 meter bort.
Går inte med min iPhoneSE iallafall.

Senast redigerad av en moderator:
Är man förvånad att iPhone inte har det. Nej de är ju alltid efter. Hoppas man snart får byta tröskelverket mot en S8.
Är man förvånad att iPhone inte har det. Nej de är ju alltid efter. Hoppas man snart får byta tröskelverket mot en S8.

En Audi??? Aldrig i livet!!!

Skämt åsido, har pillat på många bekantas androider, skulle aldrig byta mot det. Dessutom har jag märkt ofta att dessa skärmar med android, även om det inte borde ha någon som helst relation, är mycket slöare och okänsligare för beröring, man får vänta på att det sker så att säga, och många ggr har jag redan "tryckt" en gång till. Allt detta jämfört med iPad Air och iPhone.

En Audi??? Aldrig i livet!!!

Skämt åsido, har pillat på många bekantas androider, skulle aldrig byta mot det. Dessutom har jag märkt ofta att dessa skärmar med android, även om det inte borde ha någon som helst relation, är mycket slöare och okänsligare för beröring, man får vänta på att det sker så att säga, och många ggr har jag redan "tryckt" en gång till. Allt detta jämfört med iPad Air och iPhone.
Jag tycker det är helt tvärtom, om man jämför en iPhone med en motsvarande iPhone (som kom samtidigt). På min iPhone 6 händer ju ibland inget när man trycker, sen ligger det kvar i buffer så när den får lust händer massa på en gång, ibland ringer den upp utan att jag ville det, bara för jag trodde den hängt sig (vilken den också gör).

Aldrig haft det problemet på en Android med bra hårdvara. Sen finns det ju skittelefoner och plattor som kör Android. Android är ju bara operativsystemet, sen vill det ju till att man har bra hårdvara.

Ja jättejobbigt att ha en extra kamera app 555. Hur ofta sparar du i raw?
Då använder man systemkameran inte telefonen om det är noga är min mening.
Knappast aldrig att jag använder systemkameran mer även om jag har massa coola objektiv. Om kameran ligger på en app har den troligen inte tillgång till RAW formatet utan skapar detta efteråt, därav gillars det inte. Har den full access till kameran duger det ju, men då är ju kameran desto lägre upplösning då datat blir en tredjedel ...

För iPhone älsakre duger allt med ett halvätit äpple på, vi andra ställer krav då vi vet att allt annat kan bli bättre. :D

Jag tycker det är helt tvärtom, om man jämför en iPhone med en motsvarande iPhone (som kom samtidigt). På min iPhone 6 händer ju ibland inget när man trycker, sen ligger det kvar i buffer så när den får lust händer massa på en gång, ibland ringer den upp utan att jag ville det, bara för jag trodde den hängt sig (vilken den också gör).

Hmm, mystiskt, då det är just detta problem som iPhone/iPad vanligen inte har (med erfarenhet av 6 st olika). Har aldrig på nån av dem under ca 5 år haft nåt som du, den måste ha nåt verkligt fel? Då skulle nog jag också byta tröskelverket...

Aldrig haft det problemet på en Android med bra hårdvara. Sen finns det ju skittelefoner och plattor som kör Android. Android är ju bara operativsystemet, sen vill det ju till att man har bra hårdvara.

Knappast aldrig att jag använder systemkameran mer även om jag har massa coola objektiv. Om kameran ligger på en app har den troligen inte tillgång till RAW formatet utan skapar detta efteråt, därav gillars det inte. Har den full access till kameran duger det ju, men då är ju kameran desto lägre upplösning då datat blir en tredjedel ...

För iPhone älsakre duger allt med ett halvätit äpple på, vi andra ställer krav då vi vet att allt annat kan bli bättre. :D
Det var för att alla (som inget vet) sa Samsung var bra så testa jag en 6, var la ingen vidare kvalitet med trasig mikrofon efter 1år och seg i menyer/tryckning mm...just därför man uppskattar iPhone/Apple ännu mer (använder en 5c istället som jag lånat av frugan).

Hmm, mystiskt, då det är just detta problem som iPhone/iPad vanligen inte har (med erfarenhet av 6 st olika). Har aldrig på nån av dem under ca 5 år haft nåt som du, den måste ha nåt verkligt fel? Då skulle nog jag också byta tröskelverket...

Jag har väl fått ett måndags exemplar. Skulle dock aldrig mer villa ha en iPhone.

Som sagt, skaffade en nu och jag får säga att jag är imponerad, fantastisk skärm om inte annat. Elgiganten har ju en drive nu S8 på på köpet när du tecknar fastpris 2 år, den slök jag:D

Ett litet tips till alla som har Iphone/Ipad...
Att rensa upp i telefonen ibland.. Tror det är cacheminnet man rensar..??

Håll in on/off knappen tills du får frågan att stänga av den.
Tryck då in "home" knappen och håll den intryckt tills den reagerar..
(Brukar ta någon sekund)
Nu är den bra mycket rappare igen och försök gör detta en gång i månaden..

Som sagt, skaffade en nu och jag får säga att jag är imponerad, fantastisk skärm om inte annat. Elgiganten har ju en drive nu S8 på på köpet när du tecknar fastpris 2 år, den slök jag:D

Vi har ett erbjudande från arbetsgivaren om rabatt. Men de får ge mig en istället för iFånen.

(Brukar ta någon sekund)

Får väl testa det. iPhone batteri är bättre så sällan den stängs av, så kanske behövs rensas.

Jag köpte en Samsung S7 igår ville ha en kamera istället för tableten.
Men sitter och funderar vad 17 jag skulle med en telefon till jag ringer ju aldrig, jag föll för det nedsatta priset ;)
Men men nu har jag en smidigare kamera igen iallafall.

(Brukar ta någon sekund)
Bra tips Ledarn.Testade detta nu på min 1,5 år gamla IPhone .Blev mycket snabbare!:wai:

Appropå iPhone, så lämnade jag in min drygt 1 år gamla 5s då glaset höll på lossna.
Det var batteriet som svällt och pressade isär telefonen. Byte till nytt batteri i Cebu för 210kr ink jobb mens jag väntade.
Vet inte om det fanns risk för brand eller exploderade batteri, lite olustigt var det i alla fall.

Appropå iPhone, så lämnade jag in min drygt 1 år gamla 5s då glaset höll på lossna.
Det var batteriet som svällt och pressade isär telefonen. Byte till nytt batteri i Cebu för 210kr ink jobb mens jag väntade.
Vet inte om det fanns risk för brand eller exploderade batteri, lite olustigt var det i alla fall.
Detta hände med en Laptop (HP) som jag hade.. Batteriet svällde och luckan lossnade..
Ska tydligen vara ganska vanligt om man glömmer sakerna i solen..
Eller om den blir utsatt för "kraftiga" temperaturskillnader..
Batterier är känsligare än vad man kan tro..??

Detta hände med en Laptop (HP) som jag hade.. Batteriet svällde och luckan lossnade..
Ska tydligen vara ganska vanligt om man glömmer sakerna i solen..
Eller om den blir utsatt för "kraftiga" temperaturskillnader..
Batterier är känsligare än vad man kan tro..??
Nu är detta visst väldigt vanligt på 5/5s även med normal behandling när man söker info på nätet.

Kanske skulle starta en telefontråd innan hans fina bildtråd blir helt sönder tjatad ;)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp