Thailands valuta

Priser på maten på Koh Lanta

Ja äter du på restaurang
Frukost 150Baht
Lunch 50Baht
Middag 50Baht
= 250 Baht/dag * 30 Dagar = 7.500Baht/månaden

Ja äter du på restaurang med fin duk på bordet
Frukost 250Baht
Lunch 80Baht
Middag 80Baht
= 410 Baht/dag * 30 Dagar = 12.300Baht/månaden

Sen finns det farrangmat (jag anstår) som kostar mer än i Sverige.

En stor LEO 110-130Baht

Hyra ett rum 3.600-15.000Baht/månaden
De va jäkligt dyr LEO där ute på ön, i HH stor LEO 60 baht och uppåt

Jag går sällan på restaurang, min Tirak lagar mycket god mat hemma för 30Baht och då blir man även mätt och belåten.
Jag äter aldrig frukost (för 150-250Baht) på restaurang.
Frukost brukar jag även alltid förhandla bort på hotell om det går.
Näää, för du äter alltid Havregrynsgröt på morgonen det vet jag bestämt,, så gör även jag härhemma ,och tänker fortsätta i Thaialnd :thumbsup::thumbsup:

Näää, för du äter alltid Havregrynsgröt på morgonen det vet jag bestämt, så gör även jag här hemma, och tänker fortsätta i Thailand :thumbsup::thumbsup:

Hehe,

Finns alltid 1-2 stora paket havregryn i min resväska på nerresan. Även tagit med mig lite proteinpulver (kan ju inte skada med några drinkar per vecka), men det kanske är billigare/bättre att köpa lokalt? :tongue_transparent:

Mjölken, till havregröt och proteinpulver, märks i matbudgeten. Gäller väl i o f sig allt som inte är lokalproducerat, samt nörkött.

Hehe,

Finns alltid 1-2 stora paket havregryn i min resväska på nerresan. Även tagit med mig lite proteinpulver (kan ju inte skada med några drinkar per vecka), men det kanske är billigare/bättre att köpa lokalt? :tongue_transparent:

Mjölken, till havregröt och proteinpulver, märks i matbudgeten. Gäller väl i o f sig allt som inte är lokalproducerat, samt nörkött.
Havregryn är billigt här men protei pulver svindyrt

Ja, boendet på Lanta har Tirak valt, ett nybyggt (2016) rum på 22 kvm 2.800 Baht i hyra, tillkommer vatten 100 Baht, elektricitet 700 Baht. Totalt 3.600 Baht.
12 Cal internet 482 Baht.
Swimmingpool 9 gng i månaden 900 Baht.

5.000 Baht/ månaden.

F-n va dyrt det blev.....
Oj minst det dubbla kostnad jag har för 36kvm,har högst när jag har allt 1600bath i Hua-Hin ,så det var väl invensterat för ca 25 år sedan.

Havregryn 400 gram a 45 Baht är tre gng dyrare på Lanta är i Sverige.
Jag betalar 80 baht/kilo i HH.
Inte fn köper man det för under 10 kr/kg i Sverige eller?
Men skit samma om just havregryn är dyrare än i Sverige, vad går det åt, 5 baht/dag? Eg det som kostar här är alkohol och falangmat, ta bort det så lever man riktigt billigt om så önskas.

Oj minst det dubbla kostnad jag har för 36kvm,har högst när jag har allt 1600bath i Hua-Hin ,så det var väl invensterat för ca 25 år sedan.
Så du lägger ca 19.000 baht/år på boendet i HH, låter ju billigt men hur mycket blir det om du slår ut det per dag du verkligen använder condon?

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
1 K
A

Tillbaka
Topp