Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Hur många promille behöver du för att hångla upp Märta Stenevi? :laugh:
Denna kanske inte passar här..men jag tycker den är ganska rolig.

En bekant till mig hade haft med sig en dam hem över helgen.
Och det var ingen skönhet precis.
När jag frågade honom varför han tog med sig en sådan häxa hem..svarade han.
Fi**an ska inte lida för att kärringen är ful:)

Denna kanske inte passar här..men jag tycker den är ganska rolig.

En bekant till mig hade haft med sig en dam hem över helgen.
Och det var ingen skönhet precis.
När jag frågade honom varför han tog med sig en sådan häxa hem..svarade han.
Fi**an ska inte lida för att kärringen är ful:)
Gör väl det om "maggoten" ligger uppe på...:rolleyes:
SmartSelect_20220217-225805_Chrome.jpg

Ibland tappar min hobbyhögtryck trycket pga dåligt flöde till högtrycken, ibland runt torrsäsong men den var ju så kort i år så blev aldrig dåligt med vatten.
Har ju ingen pump som pumpar fram vattnet där jag kopplar på högtrycken.
Fyll en 25 liters dunk med vatten där du stoppar ner vattenanslutningsslangen till högtrycket samtidigt som du fyller dunken med en slang från ett tappställe vid huset, då ska nog vattenflödet räcka till.

Fyll en 25 liters dunk med vatten där du stoppar ner vattenanslutningsslangen till högtrycket samtidigt som du fyller dunken med en slang från ett tappställe vid huset, då ska nog vattenflödet räcka till.
Nu sker det så sällan så jag kan välja en annan dag.
Skrev bara att det kan ske, att flödet inte alltid räcker till här nere.
Skulle jag ha behov att göra det just då så öppnar jag bara tanken och bypassen och kör med pump bakvägen.

Idag är det blå himmel, kanske blir en cykeltur eller promenad då efter man lämnat sonen på skolan.
Sen är det helg men inga direkt planer än..

Börjar bli lite mörka moln på himlen men skall försöka hinna med en cykeltur innan jag sätter mig och googlar jobb.
Lunchlådan är med, fläskfile och nudlar, är ju nästan som att gå på jobb ;)
Skall en sväng till JIB med och fråga vad som sker med mitt gpu, gått 2 veckor nu.
Hoppas solen kan krypa fram och inte för kallt i poolerna efter allt regn, kanske man kan ta ett dopp sen med.

20220218_085826.jpg

Nä nu får det vara bra för denna veckan, nu tar jag helg.
Har fått lagt upp CV och fyllt i information och laddat upp dokument etc på flera sidor denna vecka.
Man skall ju bara hitta med, får googla mer rederi nästa vecka, börja kolla internationellt offshore, har ju en del här i krokarna med, känner inte till rederierna bara, så man kan söka på namn.
Matroser och kockar verkar dom skrika efter, för 10 år sen var matroser den yrkesgrupp med högst arbetslöshet, nu verkar det vara brist.
Har ju matrosbehörighet, kanske skulle söka som det ;)
Styrmänn inom offshore finns några få, hur många som söker, ja det vet bara den som motar på kontoret.
Skulle ju vart bort till JIB och höra vad som tar sån tid, väntar på att få tillbaks ett GPU jag lämna in på claim, vill ju ha den tillbaks, förlorar ju pengar på att inte ha den inkopplad i riggen.
Får se om det är uppehåll hemma så frugan kan hämta sonen annars får jag ta JIB på Måndag.
Till immigration på Måndag med, förhoppningsvis få godkänd stämpel i passet...

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K