Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Förr gick videos från fb och insta att dela på forumet utan att någon behövde skapa konto och se. Funkar inte längre, har kanske nåt med alla nya regler att göra gällande delning och eu.

@Samet hur går det på Kho Chang?
Förstår inte hur du kunde gå med på det, Kho Chang är så booring.
Ni har ju allt på Thailands bästa kompakta Ö.
Har ni varit nåt hemma på Koh Samet än?
Och slippa restiden...

Nu GW rött snaskande mörk choklad låda som mor fick pp födelsedagen :) efter "ogräs" rensningen idag, ZZZ...
SmartSelect_20220218-204601_Gallery.jpg
SmartSelect_20220218-204516_Gallery.jpg

Nästan så jag skäms, här är man trött på gräset.
Men jag hade tagit den motorsågen alla dar i veckan för att slippa gräsmattan vilket blivit ogräsmatta efter sista veckornas nederbörd.
Hahaha, ja revsmörblommor är ingen lek när det tagit över biologin i trädgården :mad:. Löpande rot system som quick rot mm är hopplöst när man fått in skiten...Maskros o dagg kåpor är rena barnlek då man kan rensa ur eller bränna bort skiten...Men det ändra måste man täcka in i svart plast en säsong till att börja med. Tips! Köp rätt fyll jord vid anläggning, inget kommun upplägg med diverse bland kompost/markavtäckning.

Senast ändrad:
Nästan så jag skäms, här är man trött på gräset.
Men jag hade tagit den motorsågen alla dar i veckan för att slippa gräsmattan vilket blivit ogräsmatta efter sista veckornas nederbörd.
Samtidigt så måste man stanna upp i all stress med... @andrejsdenruskige inlägg om "symmetri djävulen" ger en tankeställare om att "vart är jag på väg" i utvecklingen...Kanske kroppen mår bättre om man har en slapp inställning till sin trädgård o lägger energin och kreativiteten på livsglädje som @Isan Lover o @stef@n mm gör :love_transparent:.

hur kan koh chang vara mer booring än koh samet? utveckla snälla?
Ja..där ser man hur olika smaken är.
Nu har jag bara besökt koh samet en gång..och det var nog den tråkigaste ön jag besökt i Thailand.
Det var ju några år sedan så det kanske är bättre nu.
Koh Chang har jag däremot besökt ett par gånger och skulle gärna besöka igen.

Koh Chang har en helt underbar natur och är den ön jag gillar bäst efter Phuket.:thumbsup:

Vet jag inte hur byn du bor i ser ut, och gnäller inte, men 400 baht för resort i byn är inte det dyrt?
Eller var det något bättre ställe, tänkte på knulhydda som thaiarna tar in i...
Det är vad priserna ligger på ut med vägarna, ofta 300-500 Baht och gökhyddeägarna tänker väl som så att har de råd med mia noi så har de råd att betala för rummet.

Helt otroligt! Tagit in på en resort nära hembyn. Har bott här förut. 400baht natten och helt okej för en skogsmulle som mig. Ligger mitt bland risfälten. Deras Wi-Fi ingår i priset och det är flera gånger snabbare än på karantän hotellet i Pattis. Det blir tummen upp. Kan jag passa på att uppdatera både paddan och ifånen :)
Ganska bra! Mätt mot en server i Stockholm dessutom. Från risfälten i Isaan :)

3B4E338B-2CA1-4B21-911D-D04AEC13411F.jpeg

Ja..där ser man hur olika smaken är.
Nu har jag bara besökt koh samet en gång..och det var nog den tråkigaste ön jag besökt i Thailand.
Det var ju några år sedan så det kanske är bättre nu.
Koh Chang har jag däremot besökt ett par gånger och skulle gärna besöka igen.

Koh Chang har en helt underbar natur och är den ön jag gillar bäst efter Phuket.:thumbsup:
Tycker båda är lika tråkiga. Åkte till Koh Samet för några vattendagar och bad då jag höll till mycket i Pattaya och söp har varit på Koh Chang en gång men det var alldeles för lång väg att resa, har inte varit på någon av öarna på 22 år så jag har ingen aning om utvecklingen där.

Tja , Vilken ö e bäst i Thailand , E ju upp till person till person , Själv varit på de flesta turistställen o även bott med darlingen uppe i Issan o fixar det bra ... Men just det när man jämför öarna , Vart på de flesta o varför jämföra vilken som e bäst , Själv brukar jag finna mina guldkorn vart jag än kommer . Vissa ligger på hotellet o tycker ön e tråkig ...Spark i röva o ut o kolla vad egentligen den ön du besöker har o ge .. (Sen efter ett tag har man sina favoriter)...

hur kan koh chang vara mer booring än koh samet? utveckla snälla?
Vad är det jag skall utveckla, tycker Koh Chang är trist, vart där några gånger, lång väg för ingenting, inga solstolar på stränderna, äcklig sand, inga jetski, inga båtar inget hålligång, skittrist.
Har inget.
Jag gillar Koh Samet, helst White Sand beach.
Sen skiljer det väl sig , du kanske gillar tristessen på Koh Chang, jag gör det inte och kommer aldrig åka dit igen...

Tja , Vilken ö e bäst i Thailand , E ju upp till person till person , Själv varit på de flesta turistställen o även bott med darlingen uppe i Issan o fixar det bra ... Men just det när man jämför öarna , Vart på de flesta o varför jämföra vilken som e bäst , Själv brukar jag finna mina guldkorn vart jag än kommer . Vissa ligger på hotellet o tycker ön e tråkig ...Spark i röva o ut o kolla vad egentligen den ön du besöker har o ge .. (Sen efter ett tag har man sina favoriter)...
Jämför inte, skriver bara att Koh Chang är skittrist enligt min måttstock och inte värt timmarna i bil.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K