Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

"Jo-Be " sa:
Jo! Roffe

Hon blev K-märkt ganska nyligen, byggd 1953, så hon är 50år gammal dam, ang. uppläggning så blev det inte så, hon har uppgraderats till SOLAS 74 och med ändringar som blev så har hon godkänts för 1 år i taget.
Jobbet fungerar så att jag är ombord 2 veckor och ledig 2 veckor, men jag har möjlighet att kliva av när vi ligger till kaj, men måste vara tillbaka ombord minst 45min. före avgång...
Det är en jädra fin bår med sin inredning men lite liten, kommer ihåg när vi åkte en gång det var bara pensionärer, som njöt i fulla drag av en fläkt från sin ungdom :D :D
Jaha då är du inte riktigt fast i 14 dagar utan får trampa lite asfalt ;)
Förresten 50 hade du håltimme på matten det blir väl nästan 60 ??? ???

"Rolf " sa:
Det är en jädra fin bår med sin inredning men lite liten, kommer ihåg när vi åkte en gång det var bara pensionärer, som njöt i fulla drag av en fläkt från sin ungdom :D :D
Jaha då är du inte riktigt fast i 14 dagar utan får trampa lite asfalt ;)
Förresten 50 hade du håltimme på matten det blir väl nästan 60 ??? ???

Jaa! Roffe
Snart sitter du själv där och håller gumman i handen, minns tillbaka på tiden som varit... ;D :D ;D

58 år då! viktigpetter, ang. håltimmen så var jag där fysiskt, men inte psykiskt, matematik var inte min starka sida, jag sitter än idag och undrar vart i hellskotta kom det där j*kla X:et ifrån i algebran. ;D :D ;D

Fast idag så har man GODKÄNT i betyget och det gäller för matematik A, men det var nära att inte få ett G. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

"Jo-Be " sa:
Jaa! Roffe
Snart sitter du själv där och håller gumman i handen, minns tillbaka på tiden som varit... ;D :D ;D

58 år då! viktigpetter, ang. håltimmen så var jag där fysiskt, men inte psykiskt, matematik var inte min starka sida, jag sitter än idag och undrar vart i hellskotta kom det där j*kla X:et ifrån i algebran. ;D :D ;D

Fast idag så har man GODKÄNT i betyget och det gäller för matematik A, men det var nära att inte få ett G. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Nu ska jag inte ta åt mej äran för det matematiska konsttycket jag läste högt för frun, och fick snabbt 50 den är väl nästan 60 :D Mina kunskaper i matte har aldrig nått några högre nivåer.
Jag tog elbehörighet för ett antal år sen och då var det matte med ( ) och X jag såg nog ut som en fågelholk. Tur att man hade en smart person i släkten.
Jag lyckades lära mej för skrivningen men nu är allt borta ::)

Ligger i gillestugan och slö kollar på Modo-Brynäs med CM i knät och puffar på min hemlagade tobak och är rätt nöjd med tillvaron. :)

Bonde söker fru är väl en romantisk kvinnogrej, Mats49. ;) Själv skulle jag aldrig lägga en minut på det programmet, då jobbar jag hellre. Men det har tydligen sin tittarskara eftersom eländet åtekommer år efter år. ;D

Har kollat på Robinson, pakternas paradis. det är vad jag kallar kvalitets-TV. ;) Och varför i hel... fick man inte se hur det gick i örådet? >:(

Bläddrar igen om CM:et, skall strax rusa ner i mässen och kasta lite mat i ansiktet, sen blir det bingen och sömn fram till 20:00, för att sen jobba sista passet för i dag.
Men snart har en vecka gått iväg, inräknat idag har jag bara nio dagar kvar sen mönstrar man av igen och hoppas att komma iväg till LOS, som inte blev av förra gången... :D ;D :D

Jaha!
Då var mat ätande genomfört, vi fick, potatisgratäng med köttabit, grönsakskompott med ananas och kolaglass med blandade nötter, chokladsås(glass å grönsaker, strunta jag i att äta).
Mmm! smaskens

"Jo-Be " sa:
Bläddrar igen om CM:et, skall strax rusa ner i mässen och kasta lite mat i ansiktet, sen blir det bingen och sömn fram till 20:00, för att sen jobba sista passet för i dag.
Men snart har en vecka gått iväg, inräknat idag har jag bara nio dagar kvar sen mönstrar man av igen och hoppas att komma iväg till LOS, som inte blev av förra gången... :D ;D :D

Jaha!
Då var mat ätande genomfört, vi fick, potatisgratäng med köttabit, grönsakskompott med ananas och kolaglass med blandade nötter, chokladsås(glass å grönsaker, strunta jag i att äta).
Mmm! smaskens
Betryggande att höra att du blir väl omhändertagen- Så vi slipper oroa oss för dej.
Vi behöver en rapportör på Östsidan :)

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar