inte svar på din fråga men jag har kört kors å tvärs å även i bangkok med google map i en gammal iphone
Håller med. Google map har servat mig bäst men har inte heller testat några rena GPSer. Fördelen med Google maps är att den hänger med bättre i förändringar som vägbyggen mm. Nackdelen är väl att man behöver Internet.
200thb dessutom går det ju att snacka med Google Maps
Precis , Testade en gång i BKK o funkade fint ,, Annars brukar de höga husen ta bort signalen lite titt som tätt lite irriterande.
Kör alltid med gogglemap.
Samt hur trafiken snurrar, man kan ju förlora en hel del tid beroende på vägval.
Otänkbart att inte köra "Live" om man bor i städer, för mig iaf, även om goggle maps ibland väljer vägar man ångrar att man tog.
/ SatanG
Största problemet i BKK med att köra efter GPS är att den har väldigt svårt att avgöra vilken väg man kör på när det är flera vägar ovanpå varandra. Tollway och vägen under är ofta fel så man får alla möjliga konstiga hänvisningar där ibland
Nu har jag läst vad ni tycker, och ja, jag har själv kört med Google Maps i Thailand, och det fungerar.
Men jag har inte en hållare till min mobil Samsung S10+, och då får den ju ligga någonstans, där man inte ser den.
Jag föredrar att ha möjlighet att se skärmen när jag kör, och min Garmin Drivesmart 65 (som har en sugkopp) kan jag enkelt placera nära vindrutan, så jag snabbt kan kolla karten.
Betjeningen av GPS-en är mycket bättre än betjeningen av mobilen, när man kör en bil, som ju är i konstant rörelse.
I slutsatsen:
Det rör sig om trafiksäkerhet, att man i stort sett kan koncentrera sig om trafiken och på samma tid få hjälp till navigationen
(Detta är viktigt, om man t.ex. inte är van vid att köra i Bangkok)
Bifogade bilder viser skillnaden mellan Samsung S10+ och Garmin Drivesmart 65
Men såklart kostar det lite extra, om man ska köpa Thailands karten till Garmin...