Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Även hos privatpersoner i byn.
Hej

Faktiskt ganska sällan men visst händer det, jag tycker dessutom att det verkar vara så att en del av dom har enklare att hålla rent i en traditionellt badrum än ett modernt tycker jag, i den gamla modellen öser man ju några hinkar vatten rakt på golvet när det ser lite smutsigt ut, svabbar golvet lite och så rinner det ut genom ett hål i väggen.

Ofta tvättar man ju kläder och duschar o.s.v i samma utrymme och då spolas ju golvet ofta.

Mvh isan lover

Hej

Faktiskt ganska sällan men visst händer det, jag tycker dessutom att det verkar vara så att en del av dom har enklare att hålla rent i en traditionellt badrum än ett modernt tycker jag, i den gamla modellen öser man ju några hinkar vatten rakt på golvet när det ser lite smutsigt ut, svabbar golvet lite och så rinner det ut genom ett hål i väggen.

Ofta tvättar man ju kläder och duschar o.s.v i samma utrymme och då spolas ju golvet ofta.

Mvh isan lover
Så du menar att det blir rent av att man öser några hinkar vatten på golvet när det är skitigt, så är det inte i min värld. Thailändare är mycket bra på att hålla rent där det syns.

Morgonpromenad

Vänligen Koh Lanta

20220131_064225.jpg
Aha det var ni som kollade förbi butiken idag. Frugan sa ni var trevliga att prata med. Jag var och köpte lite kläder inför resan till Sverige och England sedan. Vansinnigt mycket billigare här än i Sverje ju....

Här i paradiset firar vi kinesiska nyåret och väntar på att snart få fira sonkran. Livet är underbart i det vackra Puket.:thumbsup:
Kinesiska nyåret är en trevlig tradition med fantasifulla parader och utsmyckningar.
En sak jag inte tycker om är de förbannade smatterbanden..de verkar ju aldrig ta slut.
Jag har tillbringat några år i Karon under kinesiska nyåret och hela gatan från rondellen upp till templet såg ut som en stor papperskorg efter alla smatterbanden;)

Ut och ta några häftiga bilder på tillställningen.

Jag håller med dig Phuket är vackert och är min absoluta favorit i Thailand :thumbsup:
Sen får det vara hur mycket turistfälla det vill :)

Hej

Tillräckligt rent för mig, men en bra nivå på sånt här är ju lite individuellt.

Mvh isan lover
Här, vad du nu menar med det? Nog är svenskar mer renliga när det gäller städning än thailändare, det räcker att se hur de bor och hur deras tomter ser ut där det ligger skräp precis överallt. Renlighet handlar inte bara om att duscha och byta kläder 2-3 gånger om dagen

Här, vad du nu menar med det? Nog är svenskar mer renliga när det gäller städning än thailändare, det räcker att se hur de bor och hur deras tomter ser ut där det ligger skräp precis överallt. Renlighet handlar inte bara om att duscha och byta kläder 2-3 gånger om dagen
Hej

Visst finns det skillnader och rent generellt är kanske västerlänningar mer noga med hur det ser ut i trädgården o.s.v, men åker man runt i Sverige så finns det allt ganska många som har det rörigt på sina fastigheter, i vår släkt och by har vi både och, några familjer har det lika fint som oss runt huset medans några slänger allt som blir över, går sönder eller är skräp runt sig, varför dom gör så och inte ens verka se skiten runt sig förstår jag inte.

Mvh isan lover

Just hur svenskar håller ordning och reda på sina tomter och i naturen är en av anledningarna till att frugan gillar Sverige och saknar den mentaliteten i Thailand.

Vad det gäller personlig hygien så är min erfarenhet att thailändare aldrig luktar svett, eller illa utan håller den biten mycket bra.
Käk annars, kan ju lukta ren skit som svärmor lagar åt sig själv men hon har ju iaf förståndet att käka skräpet utomhus.

/ SatanG

Läser Svenska nyheter.

Detta kommer gälla mej.....

En halv miljon får tusenlappen extra i månaden. De är de som i dag har en allmän inkomstgrundad pension upp till 11.846 kronor i månaden.

Vänligen Koh Lanta

Läser Svenska nyheter.

Detta kommer gälla mej.....

En halv miljon får tusenlappen extra i månaden. De är de som i dag har en allmän inkomstgrundad pension upp till 11.846 kronor i månaden.

Vänligen Koh Lanta
Valfläsk! Sedan håller jag med om man i Sverige har Nordens lägsta "penison"!

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K