Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Fett valfläsk till sina kärnväljare, inte helt oväntat. Desperation?
Tycker att man ska vänta och se om det blir fett fläsk eller tom svål. Utspelet gäller från augusti om jag har tolkat det rätt. Möjligen kan det vara bra för thaidamer som bott kort tid i Sverige och därmed har dålig pension. Pensionsreformen 2021 var ju så utformad att den gynnade folk i vissa pensionslägen men inte fattiga och rika.

Läser Svenska nyheter.

Detta kommer gälla mej.....

En halv miljon får tusenlappen extra i månaden. De är de som i dag har en allmän inkomstgrundad pension upp till 11.846 kronor i månaden.

Vänligen Koh Lanta

ÄNTLIGEN!

Bara 14 år kvar till jag fyller 67 visserligen så får härda ut ett tag till :)

/ SatanG

I dag blev det lunch med frugan och en av hennes kompisar. Därefter vila vid dator medan damerna och en yngling var upptagna med spel. I morgon är tur till IKEA inplanerad. På onsdag hoppas jag att det blir Makkasan i BKK där det finns ett viktigt järnvägsområde med en tidigare viktig station, bostäder och verkstad för järnvägens behov. Allt från 1910-talet efter initiativ av Rama V. Är intresserad av ett tågmuseum och ett för arbetare. Lite oväntat att hitta ett arbetsmuseum i generalernas Thailand när vi saknar ett sådant i sossesverige. Något för t ex IL att fundera över?

Den som är energisk kan gå in på YouTube och skriva "makkasan" och få information om tåg och om området, som ska genomgå stora förändringar. Man kan också höra om misslyckade projekt i området fullt i klass med vad som förekommer i stockholmstrakten.

Den som är kunnig i thai kan också skriva något bra och den vägen få fram information. I BKK finns det vänligt inställda människor som går runt och gör filmer om olika projekt i BKK och talar ofta på engelska med textning på thai.

Jag använder thaitoaletter om jag tvingas dock som otymplig undviker dem helst, något jag inte förstår är varför de ska se ut som svinstior och syndafloden när thailändare förövrigt skall låtsas vara så renliga av sig, nä fy fan vilka vidriga thaitoaletter jag sett.
Hej

Ja det kan se riktigt illa ut vid en del offentliga toaletter.

Mvh isan lover
Hej

Offentliga toaletter är ju tyvärr ganska ofta grisiga oavsett vilket land och stad det handlar om, inte sällan luktar det urin och är söligt på golvet o.s.v, så ser det ju ofta ut här på västkusten också sommartid inte minst i dom bajamajor som då sätts ut, detta trots att dom städas flera gånger om dagen.

Mvh isan lover
Min värsta är faktiskt från en bensinmack utanför Udon Thani på vägen från Nong Bua Lamphu. Inte PTT dock. Vi var flera nödiga men stanken var så vidrig redan 25 m från toan att det vände sig i magen. Vill minnas att macken heter Pure. :sick::eek:
Nu fick jag tillräckligt av eran toalett snack ! :sick:

Nej, nu tar vi några bilder från Tamnanpar från några år sedan, det var rent ! :)
DSC_7973.JPG
DSC_7974.JPG
DSC_7975.JPG

Men om K*ken ser ut som en sköldpadda som dragit in huvudet så är det ingen fara.
Jag är aldrig nervös när jag pissar där
Hahaha, ja inte vet jag vars tidigare "toalett" besökare vart på för latriner...Jag vet inte om jag gått in på nån "snuskig" en i Thailand..:rolleyes:. Men förstår att det kan finnas. Tvärtom så tycker jag hygien o renlighet verkar vara a&o I landet. Nästan alltid en vänlig gumma som ser till att det ör rent och att man släpps in i turordning:). Till och med på toan på järnvägsstationerna Buriram och Surin sp ska man ta av sig skorna på en matta utanför o låna ett par tofflor när man går in...Men på ankomsten 06:00 på ARN innan bagagebandet var det grisit, säkert p.g.a. avsaknad av personal antar jag.

Vedervärdigaste toan , Var i en by uppe vid Chaing rai o besökte long Neck folket för en tio år sen, Frågade om toa då jag ville gå o slå en drill , Blev hänvisad till ett Skjul på 2 gånger fyra meter där de la sina behov mitt på golvet/marken var väl halvfullt tror de flyttade skjulet efter hand . .....
Marocko mitten på 70 talet , Vart man än gick på vägen ner till stranden o särskilt längs murarna vid hotellen så låg det korvar o nej inte från hundar....

Vedervärdigaste toan , Var i en by uppe vid Chaing rai o besökte long Neck folket för en tio år sen, Frågade om toa då jag ville gå o slå en drill , Blev hänvisad till ett Skjul på 2 gånger fyra meter där de la sina behov mitt på golvet/marken var väl halvfullt tror de flyttade skjulet efter hand . .....
Marocko mitten på 70 talet , Vart man än gick på vägen ner till stranden o särskilt längs murarna vid hotellen så låg det korvar o nej inte från hundar....
Ja precis, Marocko det är där all skit kommer från:mad:

Jag var på semester i forna Jugoslavien en gång.
Där hade de dom underligaste skithus stolar jag har sett.
Det var liksom en hylla där man la tvåan på och ettan hamnade i vattnet.
Fördelen var att det stänkte inte upp vatten i röven på en.;)
Men äckligt var det :sick:

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar