Vart orolig man skulle vart lite bakfull idag, blev lite rund under fötterna igår men klara mig bra, kanske tack vare att jag lämnade dom 2 sista ölen och gick och la mig

Vart hos immigration idag sen betalt skolan och nu håller på och registrerar mig på rekryteringssidor, har registrerat på 2 och sänt mail till 1 rederi, dock inga positioner jag sett dom sökt utan öppen söknad.
Har registrerat mig på en internationell rekryteringssida där jag sett flera intressanta jobb som DP officer.
Men när man skulle söka på jobben så kostade det 14USD i årsavgift för att kunna söka jobben som låg uppe.
Får kolla upp hur seriös sidan är, såg flera kända rederier som låg ute med jobb där men då runt Quatar och dom länderna på PSV och AHTS.
Ser att det söks styrmän till brönnbåtar i Norge (dom som transporterar lax från odlingarna), har hört att dom betalar bra men vill ju helst på DP fartyg för att behålla certifikatet.
Kollar man på sidor så verkar det ha sökts styrmän innan Jul, man är lite sent ute, Jul är ju en bra tid om man vill få in en fot, många Norrmänn som blir sjuka då, nästa gång det brukar vara mycket vikariat är i Juli, dom verkar råka ut för samma sjukdom då

Vikarie är ju ett bra sätt att få in en fot, så jag fick förra jobbet.