Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Dom hade ingen rensfjäder alls dom körde bara vajern, det jag menade i inlägget att blev ju inte riktigt rensat med bara vajer så nu skall jag testa med högtrycken nu när jag fått slangen med spolnippel, om jag hinner, hör åskan dåna så regnet kanske hinner före.
Såg dom filmade med tel och tel lampan tänd.
Har för mig du visade en bild på en snubbe med rensmaskin med fjäder, något liknande den här.

1646291979335.jpeg

6 kr tabletten för Jodix. Vet inte om det delas ut eller fylles på vid våra apotek? Apoteket i Mariehamn verkar ha kvar o skickar mot förskott i euro. 100 tabletter per förpackning, vet inte hur många man skall äta per dag för att "mätta" köld skörteln...? Tror inte man äter i förebyggande syfte.
Kolla på "fass.se". Där kan du möjligen få vägledning. Annars ring sjukvårdsupplysningen.

I dag är jag bättre i magen men trött. Frugan hade hittat en nong för att sätta upp köksskåpet som jag satt i hop. Han borrade 3 hål i väggen, satte upp skåpet med div småprylar, monterade dörrarna och borrade hål för handtagen. För detta ville hans chef ha 1.000 B för drygt en halvtimmes arbete. Frugan ringde upp chefen och förhandlade. Det blev 600 B. Hade jag inte varit hemma hade det nog blivit billigare.

Farangpriser verkar vara levande.

I dag är jag bättre i magen men trött. Frugan hade hittat en nong för att sätta upp köksskåpet som jag satt i hop. Han borrade 3 hål i väggen, satte upp skåpet med div småprylar, monterade dörrarna och borrade hål för handtagen. För detta ville hans chef ha 1.000 B för drygt en halvtimmes arbete. Frugan ringde upp chefen och förhandlade. Det blev 600 B. Hade jag inte varit hemma hade det nog blivit billigare.

Min polare köpte ett litet datorbord för en massa år sen. Hans thailändska hustru tog befälet och gav honom order att koppla av så skulle hon montera ihop det. Det gick inte så bra så hon ringde efter en manlig kompis som kom på studs. Efter att han kliat sig i håret en stund så gick han till bilen och hämtade en borrmaskin men då sa min polare stopp och gav dom båda sparken på stående fot.

Ja, det vet jag om också.
Jag köpte nytt bilbatteri lördag, och frågade först ett litet verkstad i närheten.
Ett GS-eller Bosch batteri kostade 3.500 baht.
Nja, vet inte, kommer kanske tillbaka.....
Sedan frågade jag ett däckverkstad, om dom hade batteri ?
Nej, men visade till en liten affär, som bara sålde batterier.
GS, samma som första affär 2.500 baht !
Så köpte såklart där, monterad snabbt ock fick några flaskor vatten med också :)

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K