Om du har någon genomströmning ta en fiskelina å bind i något lätt och litet som flyter spola ner det tills det kommer ut i rensbrunnen sen kan du binda i ett grövre rep som du kan binda på något lämpligt å sen dra igenom men se till så du har rep att dra tillbaka om det skulle fastna halvvägs, jag har gjort så i Sverige när frun spolade ner en plastgrej, hoppas du förstod hur jag menade
Jo förstod men hade ju garanti på jobbet i 45 dagar, dom var ju här och rensade 17/2, så dom skall komma tillbaks imorrn.
När dom drog igenom sist så drog dom väl bara genom proppen (kanske),men blev ju ingen rensning, såg ju klumparna som kom ut när jag körde idag.
Dom körde ju inte ens igenom vajern helt så kanske gick fel väg i T-kopplingen.
Jag spolade ju först i slutet, det blev ju bra, sen spolade jag från brunnen i toa, sen skulle jag spola från avloppet i uteköket.
Visade sig att satt 3 x 90 gradare på raken under vasken och dom är ingjutna så kommer inte åt, den sista rakt på röret så där kom inte spolslangen in.
Så det jag spolat från toabrunnen har antagligen flytit ner och satt sig i 90 gradaren på röret under terassen.
Körde med vajer i uteköket, gick ju men svårt att veta vilken väg den tar, är ju T-koppling.
Sen var den bara 6m längsta jag hitta på Homepro, ca 8m till kröken där jag tror proppen sitter, eller så gott som säker dom enda 2m jag inte kommit åt om den gick rätt väg.