Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Ska dela ett gammalt & lite udda minne med er. En sommar för snart 41 år sedan såg jag en underlig fågelunge i dåligt skick.
Den såg ut som en vanlig kråka i färg & teckning,men en skatas form och läte.
Intresserad av djur och natur som jag var redan då,såg jag att det inte var en vanlig kråkunge som hoppade där.
Sedan spred sig rykten till lokaltidningen och även en länsjaktvårdare kom förbi,tror även att en ornitolog var hem och såg på fågeln.
Även naturhistoriska museumet blev intresserad av den.
Nu börjar minnet blekna och vad som senare hände med fågeln minns jag ej.
Men helt klart en konstig fågel var det.

20220411_135221.webp

20220410_172008.webp

Ska dela ett gammalt & lite udda minne med er. En sommar för snart 41 år sedan såg jag en underlig fågelunge i dåligt skick.
Den såg ut som en vanlig kråka i färg & teckning,men en skatas form och läte.
Intresserad av djur och natur som jag var redan då,såg jag att det inte var en vanlig kråkunge som hoppade där.
Sedan spred sig rykten till lokaltidningen och även en länsjaktvårdare kom förbi,tror även att en ornitolog var hem och såg på fågeln.
Även naturhistoriska museumet blev intresserad av den.
Nu börjar minnet blekna och vad som senare hände med fågeln minns jag ej.
Men helt klart en konstig fågel var det.

20220411_135221.jpg

20220410_172008.jpg
Oj..ja vad skall man tro? Var ju mycket godkända gifter på 80-talet, kreosot impregnering, picknick bog mm. En gruvkråka blir kär i en snygg skata nere i berget...minns från förra sommaren när vi fick så mycket stora gäddor i Lais bäcken's utflöde nedan Blaikens vindkraft park. En gädda var defekt i munnen då det såg ut som en extra underkäke:rolleyes::(.

Oj..ja vad skall man tro? Var ju mycket godkända gifter på 80-talet, kreosot impregnering, picknick bog mm. En gruvkråka blir kär i en snygg skata nere i berget...minns från förra sommaren när vi fick så mycket stora gäddor i Lais bäcken's utflöde nedan Blaikens vindkraft park. En gädda var defekt i munnen då det såg ut som en extra underkäke:rolleyes::(.
Jag & några kompisar hade ju tama kråkungar då vi var småglin. Och den här fågeln var inte alls lik dom. Kommer även ihåg att dom vilda skatorna hade ett aggressivt beteende då dom såg den här fågeln i buren & även då den var lös utomhus. Är ju så att djur och fåglar brukar se om nåt är konstigt eller avvikande.
Nå inte vet jag,är ju bara en vanlig gubbe utan studie lån:)

Har haft en ide under några veckor nu,och börjat söka efter en bättre klocka tillverkad under 60 talet. Har kikat på två olika modeller av Omega.
En heter/kallas Pie-pan och har en läcker urtavla den andra modellen är Seamaster. Har kollat runt på olika sidor och klockor så nu har det kokat ner till att datum ej är hög prio. Men den ska vara självuppdragen och med läder armband.

Någon annan här på sidan som kör med Vintage klockor,från 70 talet och bakåt?

Har haft en ide under några veckor nu,och börjat söka efter en bättre klocka tillverkad under 60 talet. Har kikat på två olika modeller av Omega.
En heter/kallas Pie-pan och har en läcker urtavla den andra modellen är Seamaster. Har kollat runt på olika sidor och klockor så nu har det kokat ner till att datum ej är hög prio. Men den ska vara självuppdragen och med läder armband.

Har några liggande i Sverige som du kan få i juli.

Vintage Omega brukar inte vara så fasligt dyra. Det som är sporten är nog att hitta en i vettigt skick.
Pie-pan är väl en Omega Constellation om du vill utöka din sökning. Har filtrerat på 1960-1969 i den här länken.
På tal om länkar...Ingen ide att köpa om även länken är från 60-talet. Mest rassel och skrot.

Vintage är inte direkt min grej.

Jag fick en Omega Constellation med18 karats guldarmband av min far när jag fyllde 18 år 1970. Den var helkass, redan efter ett par dagar började guldet färga av sig på handleden och ett par veckor senare dog den helt. Att han köpt den till ett "special price for you" på en strand på Mallorca kanske förklarar det hela, vad vet jag ?

Idag blir det att fortsätta ta hand om denna jäkla snö som kom under förra veckan,kom upp emot 80cm har jag fått uppgifter om.
Var ju nästan kaos på vissa parkeringar med fastkörda/insnöade bilar. Såg 2 polska lastbilar som fastnat i en rondell under lördag,även en buss som bärgaren fick hjälpa loss.
Sedan förbereda för vårens utkörning av saltstenar/proviant upp till fjälls,kan bli en mycket spännande resa med all denna snö:)
Snöspade och skidor måste med som säkerhet om det värsta skulle hända.

Får vi se om det hänger upp sig på att man är i Thailand igen.
Fick mail i förmiddags från ett rederi, dom behövde 2 styrmän ett vikarie och en fast och undrade när jag var tillgänglig.
Svarade att tillgänglig nu men är för tillfället i Thailand men klar för att resa.
Får vi se, skiter det sig igen för att man är här så blir man väl tvungen att förflytta sig tills coronaskiten lugnat ner sig lite.

Får vi se om det hänger upp sig på att man är i Thailand igen.
Fick mail i förmiddags från ett rederi, dom behövde 2 styrmän ett vikarie och en fast och undrade när jag var tillgänglig.
Svarade att tillgänglig nu men är för tillfället i Thailand men klar för att resa.
Får vi se, skiter det sig igen för att man är här så blir man väl tvungen att förflytta sig tills coronaskiten lugnat ner sig lite.
Håller tummarna, lycka tiĺl! Tror det var smart att säga boende i Göteborg.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K