Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Jo, blir ju trist.
Jag var ju i shuttletanker och sdpo där och vi gick ju hela tiden från riggarna.
Men har en fd kollega som vart på vlcc crude, gå inte dit ankar och tristess.
Jag vill inte ha nåt av det utan söker bara jobb PSV, AHTS, MPSV nu som fd fiskare den båttyp jag vill jobba med.
Börjar tom fundera på söka styrmansjobb på industritrålare för fisket jag gillar bäst.
Tja vill man åt dom riktigt stora pengarna så är det nog fiske som gäller, bla här Homepage | Argos Froyanes.
Sedan har/hade ju Olympic sin slogan "license to krill".
Såg dom sökte en CE till säljakt man kanske skulle ta det, väldigt PK om säger så.

Själv så skall jag gå ned på ungefär halvtid från och med nästa år blir väl firman och nån vikarie tur. EV skall jag ta IGF behörigheten, men inte många båtar som kör på LNG nu. Men jag gissar att man måste ha behörigheten ändå.
Fyller 55 nästa sommar och det har liksom varit en plan.
Oktober till och med December i Thailand sedan hem 2 månader åter till Thailand Mars April sedan vår/sommar i Sverige.
Egentligen är jag inte så mycket för sommar i Sverige , är mer för höst och vår.
Men kärringen är galen i sin trädgård och älskar sommar i Sverige.

Sitter i bilen, å ser pojken spelar första matchen för i år :)
Kallt som fan är det.
20220424_102124.webp

Tja vill man åt dom riktigt stora pengarna så är det nog fiske som gäller, bla här Homepage | Argos Froyanes.
Sedan har/hade ju Olympic sin slogan "license to krill".
Såg dom sökte en CE till säljakt man kanske skulle ta det, väldigt PK om säger så.

Själv så skall jag gå ned på ungefär halvtid från och med nästa år blir väl firman och nån vikarie tur. EV skall jag ta IGF behörigheten, men inte många båtar som kör på LNG nu. Men jag gissar att man måste ha behörigheten ändå.
Fyller 55 nästa sommar och det har liksom varit en plan.
Oktober till och med December i Thailand sedan hem 2 månader åter till Thailand Mars April sedan vår/sommar i Sverige.
Egentligen är jag inte så mycket för sommar i Sverige , är mer för höst och vår.
Men kärringen är galen i sin trädgård och älskar sommar i Sverige.
Har Olympic någon fiskeflotta längre?
Har sökt på deras offshore.
Jag har IGF basic, skulle tagit full behörighet men så kom corona och stoppa det.
Alla nybyggena i shuttle var ju bla LNG, mixat och en del offshorebåtar med.

Har Olympic någon fiskeflotta längre?
Har sökt på deras offshore.
Jag har IGF basic, skulle tagit full behörighet men så kom corona och stoppa det.
Alla nybyggena i shuttle var ju bla LNG, mixat och en del offshorebåtar med.
Vet inte riktig hur det är med Olympic och fiskeflottan deras nu för tiden. Jag var i 2 av deras konstruktion båtar.
Det är ju jäkligt familjärt och man håller ju släkten närmst, var min upplevelse där.
Men jäkla massa jobb på laxlus båtarna är det, bra betalt med säger dom, vill man vika lite så är det ju bara att ta nån av färjorna i Norge det går säker att förhandla till sig nån kurs som relevant med.

Norge har väl världens bästa löner har jag för mig, 200,000.- i månads lön är väl vanligt? Städare har väl runt 100,000.-nkr?

Har besök av en DIF-are 6 år, som klämt in ett besök hos farfar mellan fotbollsträning och dagens stora händelse. I em ska han i väg med pappa till en annan DIF-are för att titta på DiF - AIK. Han har ett besvärligt val. Ska det vara en tröja för DIF eller Spiderman. Köpte ett par spidermantröjor i BKK, som uppskattades. Har också fått en nyckelring med Royal Thai Police vilken jag fick av Immigration.

Norge har väl världens bästa löner har jag för mig, 200,000.- i månads lön är väl vanligt? Städare har väl runt 100,000.-nkr?
55555 nog.
Inte ens kapten offshore kommer upp i 100k i månaden eller beror ju på hur man räknar då man har fullt betalt när man är ledig med.
Men bättre löner har dom för oss, för dom själva äts det upp av högre levnadskostnader.

55555 nog.
Inte ens kapten offshore kommer upp i 100k i månaden eller beror ju på hur man räknar då man har fullt betalt när man är ledig med.
Men bättre löner har dom för oss, för dom själva äts det upp av högre levnadskostnader.
Det är därför gränshandeln är så lönsam för di svenske!

Skönt att komma hem, fast frugan trivs bäst i condon, hon och yngste sonen stanna kvar jag och äldste åkte hem.
Skall ta en liten grogg och kolla på tv.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K