Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Pga nåt annat men samma tänk på ryska gasen som vi bojkottar. Inte bara stänga kranen där när det sprutar så kommer det.. Just nu "facklas
" det som inte kan exporteras till ingwn som helst nytta....
Jo, blir ju trist.
Jag var ju i shuttletanker och sdpo där och vi gick ju hela tiden från riggarna.
Men har en fd kollega som vart på vlcc crude, gå inte dit ankar och tristess.
Jag vill inte ha nåt av det utan söker bara jobb PSV, AHTS, MPSV nu som fd fiskare den båttyp jag vill jobba med.
Börjar tom fundera på söka styrmansjobb på industritrålare för fisket jag gillar bäst.
Kollat på dom nya som kommit upp nu fiskar krill i arktiskt och rätt pk pga krill fisket.
Hade vart en upplevelse..
Får kolla vidare, ger det denna månad ut sen börja söka på annan sjöfart än offshore.
Kan väl beskriva som att vanlig sjöfart lastar man vid hamn punkt A man kör sen båten till punkt B och lossar i vanlig hamn.
Det jag jobbat med är lasta i öppen sjö direkt från riggarna och med vissa system som vi är utbildade i full storm och då är det specialbyggda tankers som har dp och har en jäkla massa propelrar för att hålla i position. Datorsystem man skall vara utbildad i som sköter positionshållningen.
Sen ta till hamn.
Men trött på det.
Det jag vill till nu är supply fartyg till riggarna.
Ankarhanterare som bogserar ut riggarna.
Multi purpose vessels som kan göra det mesta offshore till flera 1000m down under.
Ser så fint ut i videon men alla som jobbat på Nordsjön vet att om vi har tur får vi 10 sådana dagar på året..
Mitt förra jobb iaf.
Känner alla som visas i videon.
Ser så fint ut i videon men alla som jobbat på Nordsjön vet att om vi har tur får vi 10 sådana dagar på året..
Mitt förra jobb iaf.
Känner alla som visas i videon.
Förste gubben i bild är Bijarne, han som rekomendera mig till fast anställning när ja vicka för nu12 år sen..
Väldigt krävande kapten dock vart på kurs med han och han brusar upp snabbt om han inte har allt 1st class när han bor på hotell.
Norrmänn, bortskämda.
Förste gubben i bild är Bijarne, han som rekomendera mig till fast anställning när ja vicka för nu12 år sen..
Väldigt krävande kapten dock vart på kurs med han och han brusar upp snabbt om han inte har allt 1st class när han bor på hotell.
Norrmänn, bortskämda.
Frugan och ungarna är nere i poolen, så tyst och skönt, skall kolla på Grab vad jag skall beställa.
Hade ju velat åka och käka på Sands men frugan har corona skräck idag.
Idag är dagen för alla motorsport galna. Race i F1, MotoGP och WSBK. Säkert inom andra motorsportklasser också men det är dessa jag följer.
Bara att krypa upp i soffan och njuta
Idag är dagen för alla motorsport galna. Race i F1, MotoGP och WSBK. Säkert inom andra motorsportklasser också men det är dessa jag följer.
Bara att krypa upp i soffan och njuta
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.