Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Hej

Bra gjort och han är nog inte unik, men många f.d ”stjärnor” går en besvärlig tid till mötes när strålkastarljuset är borta och dom ska återgå till en vanlig vardag utan träning, utan matcher och utan sina lagkamrater, utan utbildning och erfarenhet i arbetslivet är det nog inte alltid så lätt.

Mvh isan lover
Det finns fall t ex "Nacka" som visar att du har rätt. Många av de mest exklusiva är vana vid att få allt klart och serverat tillsammans med en hög lön. Man ska inte glömma bort att många spelare i de lägre serierna och motionsspelare inte haft dessa förmåner. De har tvingats leva ett vanligt liv tillsammans med sitt fotbollsintresse.

Nacka var nog ganska ensam när han söp ihjäl sig. Många andra spelare har familj som kan hjälpa dem att skapa en framtid. Trots allt har alla människor ett ansvar för att skapa sig en egen framtid.
Steget från att köra lyxbil till att köra taxi eller buss bör inte vara oöverstigligt.

Om svenska proffsklubbar kan köpas av utländska ägare i skatteparadis blir låg skatt en morot.
Problemet är nog att svenska klubbar är alldeles för dåliga och okända för att ha något ägarintresse av inversterare.

För flera år sedan satt jag i Pattaya och pratade fotboll med en engelsman, frågade då hur han trodde det skulle gå för Malmö FF i Champions League, fick till svar vilka är de.

Exakt nyss blev jag bestulen på min frulle, 4 st Apor (hoppas inte Inka kallar mig rasist nu)hoppade snabbt som tusan upp på bordet,dom kom från ingenstans!!
Jag hann endast ställa mig upp & lyfte upp stolen för att fösa bort dom,men då var tallriken redan nästan tom,och lilla sambon skrek :)
Men nu jäklar är jag beredd!!

Exakt nyss blev jag bestulen på min frulle, 4 st Apor (hoppas inte Inka kallar mig rasist nu)hoppade snabbt som tusan upp på bordet,dom kom från ingenstans!!
Jag hann endast ställa mig upp & lyfte upp stolen för att fösa bort dom,men då var tallriken redan nästan tom,och lilla sambon skrek :)
Men nu jäklar är jag beredd!!
Om dom inte hotade dig verbalt om att de skulle k****a dig så var det inga förortsapor.

Om dom inte hotade dig verbalt om att de skulle k****a dig så var det inga förortsapor.
Blir ingen anmälan om hot,däremot stöld ska jag sätta dit dom för :) har en utav banditerna på foto nu.
Ska även beväpna mig,vapen fixat

20220809_123201.webp

20220809_090754.webp

Problemet är nog att svenska klubbar är alldeles för dåliga och okända för att ha något ägarintresse av inversterare.

För flera år sedan satt jag i Pattaya och pratade fotboll med en engelsman, frågade då hur han trodde det skulle gå för Malmö FF i Champions League, fick till svar vilka är de.
Sedan kan du endast köpa 49,9% av aktierna i en idrottsklubb pga idrotts AB lagen, svårt att se att någon som inte har hjärta för klubben lägger in pengar för egentligen noll inflytande

Det finns fall t ex "Nacka" som visar att du har rätt. Många av de mest exklusiva är vana vid att få allt klart och serverat tillsammans med en hög lön. Man ska inte glömma bort att många spelare i de lägre serierna och motionsspelare inte haft dessa förmåner. De har tvingats leva ett vanligt liv tillsammans med sitt fotbollsintresse.

Nacka var nog ganska ensam när han söp ihjäl sig. Många andra spelare har familj som kan hjälpa dem att skapa en framtid. Trots allt har alla människor ett ansvar för att skapa sig en egen framtid.
Steget från att köra lyxbil till att köra taxi eller buss bör inte vara oöverstigligt.
Hej

Ja det finns dessutom många såna fall t.ex Gunnar Gren, Ove Grahn m.fl som inte kunde något annat än att spela fotboll och som fortsatte långt upp i åren, utan fotbollen kändes nog livet ganska meningslöst.

Mvh isan lover

Dagdrömmer lite vad man skall köpa när man kommer hem, bygga ut vardagsrummet och en tur till IKEA tex ;)
+12 - 16m2.
Eller en större condo....
Dagdrömma bör man annars......
Nu skall jag ut på en promenad på däck, vi kom till ankarplatsen i Dover men sen fick vi order direkt om att vända tillbaks till vrakplatsen.
Kan säga att det är mycket sämre planering när man gör uppdrag för statlig myndighet än oljeföretag.
Fick sett Dovers vita klippor på nära håll iaf, innan har jag bara sett dom från Eng kanalen.
Hade sett fram emot en promenad uppe på dom.

20220808_164624.webp

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar