Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Tyvärr så sprack polarens 440 block, bara att svetsa som han sade, de har väl lösa foder vad jag minns, vill minnas att de har det. Men de tar ut en helv massa ur dessa, en annan polare i samma garage tar ut över 900 hp, en sjujedanes kompressor gör jobbet, men då blir det även påfrestningar på stakar, vevaxel och lager. även senaste åren problem med att få hem kammar rill alla jänkarmotorer, kvaliten är så undermålig, har för mig att Stefan (polare) påstod de var tillverkade i Kina . har tappat namnet på dessa, att finna original var inte lätt , snart när omöjligt
Å faan säljer Summit Kina axlar/grejer

Tyvärr så sprack polarens 440 block, bara att svetsa som han sade, de har väl lösa foder vad jag minns, vill minnas att de har det. Men de tar ut en helv massa ur dessa, en annan polare i samma garage tar ut över 900 hp, en sjujedanes kompressor gör jobbet, men då blir det även påfrestningar på stakar, vevaxel och lager. även senaste åren problem med att få hem kammar rill alla jänkarmotorer, kvaliten är så undermålig, har för mig att Stefan (polare) påstod de var tillverkade i Kina . har tappat namnet på dessa, att finna original var inte lätt , snart när omöjligt
Nej inget foder i 440,an! Mycket av bildelar görs i Kina nu, tyvärr!

Känner du förresten Jari Konola? Mopar kunning som den! Från Igarö!

Nyss hemkommen från lunch med min supercharger 2.5 liters Izusu 1994 Isaan racer .0 till 100 på 37 sek . de ni är en värsting

20220529_124431.webp

20220530_075352.webp

Perfekt med en gammelbil som går att laga utan att vara data Engineer
Exakt så jag tänkte när jag köpte denna , sen byttes jag alla tätningar och oljor , bytte kompressor, tork,slangar , ventil samt element i kupen. ja allt bytt till Aircon , funkar perfect nu , fö har bilen körts 23000 mil vilket är ingenting på en diesel 2,5 liter som varvar 2500 rpm vid 100 km , Helt perfekt för oss, välvårdad av en kvinna i Chaiyaphum som ägt den från 1994, bytte all vinyl i klädsel mm 2500 bath för ny svart vinyl. En funktionell bil att lita på för ca 150,000 thbath, går dessutom otroligt billigt ,under halvliter, ingen djäkla turbo på denna. Dessutom kan jag skruva allt själv då Thai inget kan om mekanik, bara drar sönder.Nya reservdelar till denna TFR modell finns för en spottstyver att handla hos våra bildelsförsäljare över hela Thailand.Ny AC kompressor 4500 bath, Har bytt allt nu i AC till en kostnad av ca 7 tusen bath. Jag gillar denna bil, inget att yvas över, men en bil som tjänar sitt syfte för en fattig pensionär

Senast ändrad:
Hej

Fint gjort. :thumbsup:

Men du skrev att du fick ”gratis” vaccin, det är ju en omöjlighet enligt en del, allt kostar pengar för falanger i Thailand påstår dom. :)

Mvh isan lover
Får gratisvaccin över hela Thailand, jag har 2 doser pfizer, samma i hela landet, ingen bygrej, covid vaccin är gratis.
Bangkokhospital som gav sprutorna för mig.
Sen fanns/finns det köp varianter.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar