Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Funderade faktiskt över en sådan men överlevde ytterligare en gång. Trots promenad idag i kvarteren runt Möllevångstorget, vad riskerar man inte för att teerak skall få njuta av lite grönsaker från hemlandet. Den fina papayan jag hittade kommer dock som vanligt från Spanien. Som Tam är räddad!
I brist på papaya brukar frugan använda kålrabbi, funkar utmärkt!

Fick blommor ikväll av frugan.

20220914_231230.jpg
Fint gjort men lite omvända världen, visar på ett jämlikt förhållande

Kom det upp minne på FB för 9 år sen flyttade jag tillbaks till Pattaya efter par år i risby.
Flyttade in i condo på soi 15, 2nd road med poolutsikt från balkongen.

Men nu är det nutid och har precis bokat rum i Stockholm nästa vecka Onsd-Sönd, sen morgontåget till Göteborg på Sönd och flyg hem.
Skall bli gött att komma hem och har ju gått bra med vikarierandet.
Jobb fanns det ju tillslut har bara behövt vara ledig 1 vecka av 5 månader. Över förväntan och trodde inte jag skulle gå upp så snabbt till överstyrman så tjänat bättre än tänkt, par av månaderna.

FB_IMG_1663230778642.webp

received_612211750456933.webp

received_976141510451163.webp

Bokat om och förlänger vistelsen i Singapore.
Ska skaffa nytt pass när man ändå är där.

Hade en tid i Sverige i augusti men avbokade den då leveranstiden var för lång.
Dåligt påläst för dom hade kunnat skicka passet till ambassaden i Manila från Sverige.

Med bra timing borde jag ha passet i december, lagom till en jul och nyår i Manila.

Är pojkarna svenskspråkiga? Svenska medborgare?
Spelar väl ingen roll, intyget är ju för att skydda så ene föräldern inte tar barnen utan den andres vetskap och drar.
Borde va striktare med det i Sverige med för har ju hänt åtskilliga gånger, gubben stuckit med ungarna till ett arabland tex.
Dom måste ju resa ut på Thaipass även om dom är svenska medborgare för dom lär ju inte ha stämplar i det svenska passet.

Hon fick pms när vi va på koh chang och balla ur totalt. Igår fick jag blommor och en ursäkt för att det blev som det blev.

Om någon har koll på om det finns piller mot pms symptom: agressivitet depression mm så vill jag veta vad det heter.
Det är inte så att hon har en P-stav i armen?
Min fru satte in en sån för några år sen, den sabbade hormonbalansen satan för henne…
Så den blev borttagen illa kvickt.

Det är inte så att hon har en P-stav i armen?
Min fru satte in en sån för några år sen, den sabbade hormonbalansen satan för henne…
Så den blev borttagen illa kvickt.
Nej. Men hon steriliserade sig innan hon träffa mig så blir inga mer ungar nu hur mycke man än försöker ;)

När ja inte e hemma kan hon bråka med ungarna eller t.o.m. kunderna så nej det är inte så bra ett par tre dagar per månad.. dock inte varje månad

Då finns det lite språkträning att göra för hemmapappan i framtiden. ;)

Man får hoppas att sverigebesöket, med släktträff, väcker intresse och motivation till att lära pappas språk.

Ja det är nog tyvärr min förtjänst att de inte talar svenska.
Äldsta grabben, 11 år på nyårsafton har redan varit i Sverige/Europa 6-7 gånger och är ett stort fan av Sverige. 7-åringen åker för tredje gången, bägge anser det helt onödigt att lära sig Thai eftersom de ändå tänker flytta till Sverige så fort de kan för Thailand är "boring" jämfört med Sverige.
Självklart skulle det vara kul om de fortsätter tycka om Sverige och bostad där kommer vi sannolikt ha, men då får det nog isf bli att lära sig svenska på plats.

/ SatanG

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar