Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Hur många Älgar har ni i vinterstam där uppe per 1000ha .. o vad vill skogsägarna...
På den ena av mina områden finns älg endast från maj / nov ungefär.Där finns inget att äta och för mycket snö under vintern. Och här vet jag ej,men ner mot svappavara/vittangi samlas mycket vandrings älgar på vintern. Där blir det mycket betes skador på ungskog.

På den ena av mina områden finns älg endast från maj / nov ungefär.Där finns inget att äta och för mycket snö under vintern. Och här vet jag ej,men ner mot svappavara/vittangi samlas mycket vandrings älgar på vintern. Där blir det mycket betes skador på ungskog.
Oki.. Där jag jagar mitten av Småland ligger vi på 6 Älgar på 1000ha på vinterstam lite beroende på biotop , Nu när Sveaskog tvingar in oss i deras egna Älgskötselområde så får vi se vad det blir av det....

Vaknat upp i Chai Badan. En vacker morgon här. Blir nog resa hemåt idag om inte frugan kommer på någon ny anledning att stanna ett dygn till

20220913_083500.webp

Sitter här och funderar på att skaffa mig en begagnad moppe (125cc) att åka på.
Skall du ha nåt som håller i evighet så köp dig en hyfsat väskött Honda Wave 125a , Halvautomat, Grymt slitstarka, svårt att döda en sådan. inte ens Thaisen brukar lyckas , de bara går och går , du skall få en fin får 15 k, och då skall den vara fin

Nej inte nära Nana, bor på "The Centro" i förorten på Sukhumvit 113 (BTS Samrong/Bearing).

/ SatanG
Ok, tack för svar.
Ja, jag funderade på det, eftersom min flickvän skal söke visum till Sverige på torsdag, och VFS-Global är ju i närheten av Nana.

Kanske det finns mycket vatten där också. Min flickvän anländer till Nakhonchai Air bus terminal nära Morchit.
Funderar på, om det finns en Skytrain station i närheten, så hon kan åke till Nana ?
Då skulle det int bli problem med vatten :)

Ja det är en timme med bil när jag kollar, har aldrig varit där själv.
Kan nog bli två timmar också om man åker fel tidpunkt :)

/ SatanG
Jag har inte varit där sen mina bröder flyttade därifrån för 11 och 14 år sedan. Dom bodde knappt en halv timme därifrån
På den tiden jag var där så vart det värt priset.
Och du som har barn rekommenderar jag verkligen att åka dit.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K