Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Vist kollar dom lyse. O även avgasreningen.
Avgasrening..... Jodå.

Jag var och besiktiga min Honda innan jag skulle betala skatt o försäkring. Efter mig kommer en risig diesel pickup. De sticker in givaren för att testa avgasvärden i avgasröret och en sätter sig bakom ratten och rusar motorn några gånger, ett stort svart jävla avgasmoln kommer ut varje gång han gasar.

Jag åkte iväg för att betala skatt och tänkte att den där går ju aldrig igenom. Fem minuter efter mig kommer han med Pickupen och ska också betala sin skatt......

Som ja fattar de så om en faran är inblandad är de mera koplisetsat
Det kan det nog vara, IOFS så påstår många att Faranger alltid har fel i Thaitrafiken om något inträffar, och just då pga. de är Faranger :) Själv tror jag nog att sanningen kanske är lite annorlunda dvs. att Farang har slantar och skall då betala mer än vad en Thai skall, även om många Thai har betydligt mer slantar än många Faranger

Här i byn kan man börja skörda så smått:laugh2:
20220922_110608.jpg

Fast det där ser ut som en hanplanta, ser inga blommor. Då är det ingen power (THC) i produkten.

/ SatanG

Kikar på Lazada efter en vettig GPS som man kan ha i bilen samt på Hyndan, runt 4k bath för en som ser hyfsat vattensäker ut, Bollade frågan till polare i sverige, "Får man en skaplig GPS navigator för 15 sek ca . eller är det bara skit för den summan "

Nån som har bättre kunskap här kanske ?

Avgasrening..... Jodå.

Jag var och besiktiga min Honda innan jag skulle betala skatt o försäkring. Efter mig kommer en risig diesel pickup. De sticker in givaren för att testa avgasvärden i avgasröret och en sätter sig bakom ratten och rusar motorn några gånger, ett stort svart jävla avgasmoln kommer ut varje gång han gasar.

Jag åkte iväg för att betala skatt och tänkte att den där går ju aldrig igenom. Fem minuter efter mig kommer han med Pickupen och ska också betala sin skatt......
Allt går igenom här i Thai, Svarta molnet är fn livsfarligt, ruggigt mycket cancerogena dieselpartiklar i det. Att inte myndigheterna är hårdare förstår jag inte, Thaisen ställer upp pumparna själva för att det är ballt när de ryker svart, ger iofs något bättre effekt men miljömässigt Huuuuuaaa :mad:

Ja något ja inte förstår, polisen i th verkar inte bry sej eller inte fatta. De kan vara 12 st vid en körkorts kontroll men ser man inga, folk kör hursomhelst med vad som hällst då fins inga poliser?

Idag har jag tagit min 5:e dos covid vaccin…Pfizer blev det.:)
Sköterskan poängterade att detta är ingen garanti för att inte bli smittad..utan är bara ett skydd mot allvarlig sjukdomssymptom.
Så fortsätt att vara så försiktig du kan.:nod:

Efteråt tog jag min dagliga promenad 11,5 km blev det idag i ett strålande fint höstväder i vår underbara svenska natur.:thumbsup:

1663860548019.webp

1663860603748.webp

1663860677246.webp

1663860721613.webp

1663860769854.webp

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A