PanPan
Forumveteran
Vi får se hur det utvecklas men arbetsmoralen bland unga norska matroser är helt åt helvette.Dock jävligt nöjd efter arbetsresan jag gjort, tom Chief Engineer säger han hoppas jag kommer tilbaks för blivit bättre, och när Chiefen säger till ÖS "jag skall lobba för dig" lyssnar jag för kan ibland vara lite competition.
Matroserna var väl lite sura några dagar för att dom fått en styrman som sätter dom i jobb men resten av båten "det var på tiden det kom en riktig överstyrman och styr upp där nere" Vi får se, kapten tjötar på rederiet att fastanställa mig men han sa nu att dom är tveksamma pga resa Thailand.
Jag visste ju innan när jag tog rollen har ju jobbat med filippinare innan som arbetar.
Men har vart ett litet styr men har blivit bättre, har pratat och gett våra åsikter men dom är timmanställda och innan jag kom in så var det lyfta containers sen sitta spela tv spel på arbetsistid.
Jag accepterade inte det, en båt skall underhållas och du har fan inte lön för att sitta och spela tv-spel.
Ene matrosen var till kapten och gnällde att blivit så strikt sen jag kom, men han fick en banning, va fan har ni gjort innan ni har haft en överstyrman som tillåtit ni sitter i dagrummet kollar tv och spelar tv spel, jobbar 4 timmar om dagen!! där kom han inte långt.
Helt jävla sjukt och man skall behöva känna sig som skurk för att man säger till och ger folk jobb.