Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Japp jag skrev det till dom nu att covid sprids som en löpeld. Har hört om flera smittade nu inte bara er
Vi, har jag skrivit att vi är smittade av Covid-19? Det är förkylningsperiod nu i Thailand när vi går från regnsäsong till vinter, alla gånger jag blivit sjuk här nere och haft feber har det varit dessa 2 månader.
Kan vara vad som helst, dock håller vi oss hemma för jag går inte ut bland folk sjuk vad det nu än är, om det sprids som en löpeld vet jag inte och isåfall verkar det ju inte allvarligt med få dödsfall.

Nej dom funkade inte alls perfekt i Mars, bara för du fick ett resultat så betyder det inte att dom fungerar perfekt, hemtesterna har en felmarginal på ca 20%, så det är bara en fingervisning, det är inget test som används inom sjukvården.
Jag hade iaf tester från flera olika tillverkare och alla visade samma. Hade 0% fel där. Visserligen var det inköpt på apoteket so finfin kvalité

Jag hade iaf tester från flera olika tillverkare och alla visade samma. Hade 0% fel där. Visserligen var det inköpt på apoteket so finfin kvalité
Ja, följde du upp med ett riktigt test på läkarstation så du kan säga att var 0% fel, eller hur vet du?
Sen självklart jag skrev 20% inte 100% fel men det finns en felmarginal, men bara för alla dina visade rätt betyder det inte att testerna är felfria..
Kan även visa felaktigt positivt fast där är det ju lägre bara 2%.

En tredjedel, 33 procent, av de positiva prov som skickades ut klassades felaktigt som negativa. Av de negativa prov som skickades ut klassades 2 procent som felaktigt positiva.

Ja, följde du upp med ett riktigt test på läkarstation så du kan säga att var 0% fel, eller hur vet du?
Sen självklart jag skrev 20% inte 100% fel men det finns en felmarginal, men bara för alla dina visade rätt betyder det inte att testerna är felfria..

En tredjedel, 33 procent, av de positiva prov som skickades ut klassades felaktigt som negativa. Av de negativa prov som skickades ut klassades 2 procent som felaktigt positiva.

Jo visst var inne på akuten och de testade mig där så jag hade 100% rätt med mina hemtester.

Mitt vänstra lår domnade bort på runt den 3e - 4e dagen och var inne för att kolla upp det.

Låret är precis lika bortdomnat idag så jag vet inte alls om det kommer bli bra igen någonsin???.... ingen vet tydligen heller

Ja detta har varit upp på nyheterna tom. Äh känns som covid är överspelat för länge sedan. Jag med många flera betraktar det som en vanlig förkylning eller flunsa. Bara hålla sig hemma om man är sjuk. Inte krångligare än så.

Vi har diskmaskin i både Sverige och Thailand. Tycker det är skönt. När jag är själv i huset i Thailand så blir det så lite disk så handdiskar. När hela familjen är med plus några till oftast så då blir det diskmaskinen. Tror det är en Franke vi har. Inbyggd i köket inomhus.
Har en Siemens, köpte den till förra huset vi hyrde, nu står den i skrothörnan och där har den stått i 4 år, är väl igentligen bara att ställa ut skiten så sopbilen kan ta den och vattenmaskinen.

20221104_141015.webp

Jo visst var inne på akuten och de testade mig där så jag hade 100% rätt med mina hemtester.

Mitt vänstra lår domnade bort på runt den 3e - 4e dagen och var inne för att kolla upp det.

Låret är precis lika bortdomnat idag så jag vet inte alls om det kommer bli bra igen någonsin???.... ingen vet tydligen heller
Har det med covid att göra? Vad trodde dom på sjukhuset?

Hej

Som du borde ha märkt redan så gör man lite som man vill lokalt runtom i Thailand, nästan ingen tolkar och använder väl givna regler på samma sätt, t.o.m den låga avgiften på 30 baht togs bort redan vid militärkuppen 2006, men på vissa ställen fortsätter man ändå att ta ut denna avgift, på vissa platser tar man t.o.m ut en högre avgift.

”Initially, the healthcare program that took Thailand to universal coverage required a small copayment of 30 baht to receive care. For this reason, the universal coverage scheme was sometimes called the 30-baht scheme, or the 30-baht project. This minimal copayment for treatment was removed in 2006. Therefore, Thai citizens can now access many healthcare services with no out-of-pocket costs.”

Vi har gratis vård på vår lokala vårdcentral och vi får även vård på vår Amphoes sjukhus med remiss ifrån vår lokala vårdcentral, men söker jag vård direkt på sjukhus utan remiss eller utanför vår Amphoe så hade jag också fått betala 300-600 baht precis som du.

Mvh isan
Bla bla bla Suck !!

Ett väldigt ”moget”sätt att bemöta en medlems inlägg om hans upplevelser och erfarenheter från Thailand på.:(
Ja , det är moget i allra högsta grad , hade du följt dessa falsarier från början om hans gratis sjukvård så skulle du reagera på samma sätt. Han citerar dessutom i detta inlägg att "Thai citisens har gratis sjukvård" : Har hört nog om detta och anser att jag kan bemöta återkommande fantasier om en Aliens påståenden ungfär på detta sätt. Påståendet/inlägget var ju riktat till mig personligen. för lugnets skull så stoppar jag honom i ingorera igen

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K