Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Klassat en panna plus avgas pannan nu på morgonen. Just nu pågår bunkring.
4C079FDA-E4B3-43CD-A331-8EEACB124FF2.webp
DB1A41D6-90CA-45A6-918B-E769CBCFBA65.webp

A813F6E4-8A1D-4468-BC1C-D9ED7995AC3B.webp

I dag har jag åkt runt med frugan och några släktingar. En yngling deltog i en tävling om damspel och en annan släkting deltog i en simtävling. Damspelstävlingebn uppmärksammades stort och alla skulle vara med på kort. Stor skillnad mot Sverige. När jag vann en schacktävling för länge sedan fick jag ett grattisbrev.

Dagen förstördes av ett dystert samtal från en av sönerna. Han berättade att hans fru fått bröstcancer och ska genomgå svåra behandlingar under närmaste tiden. Hon är nu omhändertagen av S:t Görans sjukhus. I sådana här lägen är det bra att vara storstadsbo med tillgång till mycket sjukvård. Sjukhuset är ägt av regionen men drivs på entreprenad och har mycket kvinnosjukvård.

Imorgon åker vi vidare från Jomtien och turistar. Återkommer m detta.

I dag har jag åkt runt med frugan och några släktingar. En yngling deltog i en tävling om damspel och en annan släkting deltog i en simtävling. Damspelstävlingebn uppmärksammades stort och alla skulle vara med på kort. Stor skillnad mot Sverige. När jag vann en schacktävling för länge sedan fick jag ett grattisbrev.

Dagen förstördes av ett dystert samtal från en av sönerna. Han berättade att hans fru fått bröstcancer och ska genomgå svåra behandlingar under närmaste tiden. Hon är nu omhändertagen av S:t Görans sjukhus. I sådana här lägen är det bra att vara storstadsbo med tillgång till mycket sjukvård. Sjukhuset är ägt av regionen men drivs på entreprenad och har mycket kvinnosjukvård.

Kan bara säga krya och hålla tummarna för att det går bra.

För det första . Thai kallar oss utlänningar för aliens, jag gillar det inte heller, men det är det allmänna utrycket om icke Thaimedborgare.
För det andra. Isan Lover har tjatat om detta sedan urminnes tider, han har ena gången påstått att det är gratis för att nästa gång säga att det är nästan gratis, inget har varit konsekvent i detta resonemang. Han vänder kappan efter vinden vad det än handlar om , mao det som passar honom. Jag kan inte diskutera detta med honom, det vet jag då jag försökt ett fletal ggr , jag vet att i hans Changwat samt kommun tar man betalt samma som hos oss, väldigt lite , men absolut inte gratis. Jag kan gå till vårdcentralen och det är ofta en minimal kostnad, men att påstå att "vården"för en farang är gratis vore en ren lögn. Går jag till sjukhus eller tandläkaren så är det snorbilligt då jag har ett sk. grönt sjukvårdskort för min kommun, dvs att jag är skriven på det sjukhuset. Han har även påstått att det beror på att han lever som en Thai , Det gör många , och många faranger pratar Thai /Isaan häruppe. Jag har tagit detta om vårdkostnader med folk som jag känner i hans distrikt , billigt ja, men inte alls gratis. Varför diskutera med en som svänger som en vindflöjel. Jag gör det inte , sen får ni väl anse det vara fel . mitt val att ignorera honom, Säkert finns det medlemmar som ignorerar mig, upp till dem
Phonta du har bytt nick flera ggr förstår inte att du kan vara kvar men skit desamma, Varför ska IL ljuga om att han går till bya
sjukhuset gtatis mren betalar om han inte har remiss till stora sjukhuset

Fick imorse lite hosta, inget farligt men irriterande i halsen och hostat lite under dagen.
Kom ihåg den franska studien som var om att nikotin biter på corona, så gick och köpte 4 öl och ett paket cigaretter.
Efter halva ciggpaketet är hostan och känningarna helt borta..
Om det nu är corona vi haft.

Bjudna på födelsedagsfest av en svensk barndomskompis på Koh Chang nästa Fredag.
Är dock inte så sugen köra 5 timmar till den ön, sagt jag ger besked på Onsd.
Sitter ju även och väntar på svar angående vikariatet men dom fick väl kalla fötter när jag svara att i Thailand och ok om dom står för flyg, är ju på Onsd och eftersom dom inget sagt efter det räknar jag med nedlagt.

Min dotter jobbar på ST Görans sjukhus , som du säger ett mycket bra sjukhus. Hoppas nu att detta går rätt väg, håller tummarna och ber till den allsmäktige. Min dotters mor (dotter som jobbar på ST Göran) åkte på svår bröstcancer vid 50 års ålder, hon lever idag fyllda 70 nu i all välmåga, och då skall vi veta att på tjugo år har mycket hänt.

Fick imorse lite hosta, inget farligt men irriterande i halsen och hostat lite under dagen.
Kom ihåg den franska studien som var om att nikotin biter på corona, så gick och köpte 4 öl och ett paket cigaretter.
Efter halva ciggpaketet är hostan och känningarna helt borta..
Om det nu är corona vi haft.
Stolle, bedöva flimmerhåren? dom sitter där av en anledning, vill du ha ner skiten i lungorna

Stolle, bedöva flimmerhåren? dom sitter där av en anledning, vill du ha ner skiten i lungorna
Vadå, var ju inte så att jag började röka igår, mina flimmerhår är nog borta för längesen.
Dock röker jag bara när jag dricker öl nu för tiden.
Missade du alla artiklar om studien i Frankrike som visade på att rökare verkade löpa mindre risk att bli smittade och man trodde det berodde på nikotinet.
Vilket som inga känningar av något längre, nu är alla friska och krya.
Köpte inte cigg pga det utan pga att jag köpte öl och bara reflekterade att försvann.

Ja tror inte ja vet att de kostar men inte så mycket när man har thai ID. Sen vad han skriver bryr ja mej ganska lite om, en sosse som gott dom rätta kurserna är duktig på att formulera sej till vad han tycker å tror på
Jag bryr mig väl egentligen inte heller så mycket om vad det kostar.
Men om någon säger sig få viss vård utan kostnad så väljer jag att lita på det..för vad skulle vitsen vara att ljuga om något sådant?

Sen spelar det ingen roll om man är sosse eller vilka kurser man har gått.
Så den politiska tillhörigheten bryr jag mig inte så mycket om.

Jag bryr mig väl egentligen inte heller så mycket om vad det kostar.
Men om någon säger sig få viss vård utan kostnad så väljer jag att lita på det..för vad skulle vitsen vara att ljuga om något sådant?

Sen spelar det ingen roll om man är sosse eller vilka kurser man har gått.
Så den politiska tillhörigheten bryr jag mig inte så mycket om.
Jo men frågan om fri eller han kallar den fri för avgiften är så låg.
För han har skrivit inlägg där folk kommenterat det och han svarat att 30 baht är ju samma som gratis.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K