För det första . Thai kallar oss utlänningar för aliens, jag gillar det inte heller, men det är det allmänna utrycket om icke Thaimedborgare.
För det andra. Isan Lover har tjatat om detta sedan urminnes tider, han har ena gången påstått att det är gratis för att nästa gång säga att det är nästan gratis, inget har varit konsekvent i detta resonemang. Han vänder kappan efter vinden vad det än handlar om , mao det som passar honom. Jag kan inte diskutera detta med honom, det vet jag då jag försökt ett fletal ggr , jag vet att i hans Changwat samt kommun tar man betalt samma som hos oss, väldigt lite , men absolut inte gratis. Jag kan gå till vårdcentralen och det är ofta en minimal kostnad, men att påstå att "vården"för en farang är gratis vore en ren lögn. Går jag till sjukhus eller tandläkaren så är det snorbilligt då jag har ett sk. grönt sjukvårdskort för min kommun, dvs att jag är skriven på det sjukhuset. Han har även påstått att det beror på att han lever som en Thai , Det gör många , och många faranger pratar Thai /Isaan häruppe. Jag har tagit detta om vårdkostnader med folk som jag känner i hans distrikt , billigt ja, men inte alls gratis. Varför diskutera med en som svänger som en vindflöjel. Jag gör det inte , sen får ni väl anse det vara fel . mitt val att ignorera honom, Säkert finns det medlemmar som ignorerar mig, upp till dem