Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Det hade varit bra att tvätta bort den ingrodda skiten. Då hade man märkt om det var en trasig damask.

Oavsett vilket så hade jag själv tagit risken att köra.
Jag har kört längre sträckor med bilar som är i mycket värre skick.
Det gör Nissan när dom gör service då ingår full tvätt...
Åker dit på Måndag när vi kommit tillbaks från Koh Chang.

Hittade denna vinnare i garaget. Helt otroligt att jag inte sett den innan. Har varit i garaget flera gånger idag eftersom jag hållt på med Husqvarnan. När jag kom hem efter min tur så såg jag musen. Får se hur många jag fångar denna vinter. Det verkar ha gått ned lite. Vi har haft några galna år här med möss. Anticimex har fått jobba hårt.

718CBE7A-3634-41A1-9914-E4B1B18B39BD.webp

Hittade denna vinnare i garaget. Helt otroligt att jag inte sett den innan. Har varit i garaget flera gånger idag eftersom jag hållt på med Husqvarnan. När jag kom hem efter min tur så såg jag musen. Får se hur många jag fångar denna vinter. Det verkar ha gått ned lite. Vi har haft några galna år här med möss. Anticimex har fått jobba hårt.

718CBE7A-3634-41A1-9914-E4B1B18B39BD.jpeg
Har lagt ut mynta som frun odlat överallt nu när vi drar till värmen, möss ska tydligen hata mynta

Anticimex fick ett nytt rått/mössgift dom lade ut. Galet effektivt men snart kom rapporter om förgiftade husdjur främsta katter så Anticimex fick byta gift och kontroller.
Det blåa giftet var så effektivt så att mössen kom ca två meter från att dom ätit. Dom dog nästan i farten. Riktigt effektivt. När dom bytte till ett senare gift så lyckades dom inte lika bra. Jag hade en mus på vinden som vägrade äta det nya giftet utan bara grävde ned det i isoleringen. Fick ta till gamla hederliga slagfällor och först då lyckades jag fånga musen. Nu kör jag endast slagfällor laddade med Snickers :)

Det minskar fortfarande inte beståndet. Vi har haft några riktigt jobbiga år nu med möss. Inte bara vårt hus utan stora delar av mittensverige.
Nej men enriset minskar antalet möss som kommer inomhus.
Vi lägger det runt grunden och under om det står på plintar.
Sen ska gräset nära byggnader vara kortklippt när snön lägger sig.
Då får dom svårare att bygga gångar.

Anticimex fick ett nytt rått/mössgift dom lade ut. Galet effektivt men snart kom rapporter om förgiftade husdjur främsta katter så Anticimex fick byta gift och kontroller.
Det blåa giftet var så effektivt så att mössen kom ca två meter från att dom ätit. Dom dog nästan i farten. Riktigt effektivt. När dom bytte till ett senare gift så lyckades dom inte lika bra. Jag hade en mus på vinden som vägrade äta det nya giftet utan bara grävde ned det i isoleringen. Fick ta till gamla hederliga slagfällor och först då lyckades jag fånga musen. Nu kör jag endast slagfällor laddade med Snickers :)
vilket år var det

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar