Sitter och väntar på hemresan. Är fem veckor dit så det blir en lång väntan. Är gift med en thai sedan 20 år och det här är resa ca 35. Nästan varje gång har jag sagt till mig själv att det här blir sista resan. Men när det är dags igen. så faller man till föga och åker med för att inte göra frun ledsen.
Thailand är enligt min mening världens mest överskattde resmål. På de 20 åren jag rest har det inte hänt ett skit som jag kan se i alla fall. Överallt ser det ut som en soptipp och man blir lycklig varje gång man lyckas hitta en taxi som stötdämparna sitter fast på.
Maten är oätlig och i vårsta fall sjukdomsframkallande. Cig o sprit är billigt men det är nog det enda positiva jag kan komma på. Vill man fly den svenska vintern finns det bättre ställen. T.ex Portugal eller varför inte Kanarieöarna som har ett av vårldens båsta klimat. Har faktiskt efter år av övertalning fått frun att kunna tänka sig nån månad på nåt av dom ställena istället för flera månader i Thailand.
Varför har jag inte lårt mig thai då så att jag skulle kunna prata med frugans släkt? Svårt språk och vad skulle jag prata om? Merparten av deras disskussioner handlar om bästa sätt att tillaga papayasallad eller skvaller om icke närvarande släktingar/grannar.
Det får räcka för den här gången, men om intresse finns kan ni få en A4 till med mina tankar om Thailand.
MVH lillafridolf