Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Pratar lite i bilen, sonen vill tillbaks till internationell skola så kanske blir så. Han tycker han lär bättre där och vill ha västerländska lärare igen.
Nu har jag råd så kollar på det i veckan.
Låter som en bra plan. Viktigt är nog också att begränsa gamingen. Bra till en viss del men får inte ta överhanden. Men det är ett av de större I-landsproblemen.

Hamnade vi här med härlig bris från havet.

20230310_195316.jpg

20230310_195256.jpg

20230310_195136.jpg

20230310_195119.jpg

Lite senare då mörkret träder in .
Våran beachroad utan beach där barerna ligger tätt och man har chansen att bli kallad handsome av någon hjälpsyster.

IMG_20230307_103007.jpg

Givetvis är det fullt på streetfood ställena senare på kvällen och inte många missar chansen till balut och grön mango med chili, socker och salt.

IMG_20230306_185019.jpg
IMG_20230306_185118.jpg
IMG_20230306_191316.jpg
IMG_20230306_175401.jpg

Drop in massage är också populärt krig Boulevarden.

IMG_20230306_180025.jpg
IMG_20230306_175607_TIMEBURST2.jpg

Några km norrut ligger sexpatsbarerna och nattklubbar
Ser trevligt ut. Balut har jag bara ätit i Filippinerna (är på väg tillbaka till Thailand nu). Var är detta?

Skulle du inte köra vitt denna ledigheten? ;)
Blev inget vitt när man kom hem heller då frugan öppna en flaska rött.
Var ju något jag hittat på själv men hon tycker bara sånt är barnsligt, planera inte dricka pga vad, hon är från Isaan och tycker gör la va man känner för dagen, faranger tänker för mycket.
Kommer ihåg när första gången släkten var på besök tänkte jag skulle vara lite städad, frugan drog till 7/11 köpte en 70 ställde på bordet framför mig drick du är roligare då, dom är här för ha kul.

Ser trevligt ut. Balut har jag bara ätit i Filippinerna (är på väg tillbaka till Thailand nu). Var är detta?
Dumaguete city, Filippinerna, balut är inget jag normalt äter med jag har testat i alla fall.
Ett mellanting mellan ett hårdkokt ägg med mera kycklingsmak.
Däremot för frun och hennes kompisar är det en fest varje gång.

I Thailand blev det dessa delikatesser vid några tillfällen.

Screenshot_2023-03-05-20-51-03-588-edit_com.facebook.katana.jpg
Screenshot_2023-03-05-20-50-12-345-edit_com.facebook.katana.jpg

Dumaguete city, Filippinerna, balut är inget jag normalt äter med jag har testat i alla fall.

Det där är yummi men balut klarar jag mig utan. Blev också erbjuden sådant på Filippinerna men tackade snabbt och artigt nej.

Trevligt ställe. Senast jag var där kom jag med färja från ett ställe mellan Dapitan och Dipolog, vad jag minns. (Häxorna på Siquijor tog mig inte.) De fångade också till slut musen i mitt hotellrum. Helstekt marsvin visste jag inte att de åt trots en del tid i Cebu. Närmast nationalrätt i Ecuador, men jag brukar nöja mig med lama-burgare.
Nu får det bli Thailand, inga möss (djur i alla fall) på hotellrummet. Men Dumaguete är helt ok.

...
Edit. Ser att marsvinen kom från Thailand. Har inte ätit sådana där heller.

Senast ändrad:
Trevligt ställe. Senast jag var där kom jag med färja från ett ställe mellan Dapitan och Dipolog, vad jag minns. De fångade också till slut musen i mitt hotellrum. Helstekt marsvin visste jag inte att de åt trots en del tid i Cebu. Närmast nationalrätt i Ecuador, men jag brukar nöja mig med lama-burgare.
Nu får det bli Thailand, inga möss (djur i alla fall) på hotellrummet. Men Dumaguete är helt ok.

...
Inget marsvin, jag är övertygad om att det är risråtta. Men det är mumsigt!

• Like
Reactions: ycc
Trevligt ställe. Senast jag var där kom jag med färja från ett ställe mellan Dapitan och Dipolog, vad jag minns. De fångade också till slut musen i mitt hotellrum. Helstekt marsvin visste jag inte att de åt trots en del tid i Cebu. Närmast nationalrätt i Ecuador, men jag brukar nöja mig med lama-burgare.

...
I Lomsak fånga dom "marsvin" på risfälten grannarna åt, exet knapra gärna i sig fladdermus och när hon åt en sådan åkte ben och allt i käften bara skallben och tänder kvar när hon tuggat i sig.
Beror nog på provinser nuvarande skulle aldrig få tanken käka fladdermus men snaskar gärna på padda.
Barndoms kompis bor i sakonakhon, hans fru grillar gärna en hund.

I Lomsak fånga dom "marsvin" på risfälten grannarna åt, exet knapra gärna i sig fladdermus och när hon åt en sådan åkte ben och allt i käften bara skallben och tänder kvar när hon tuggat i sig.
Beror nog på provinser nuvarande skulle aldrig få tanken käka fladdermus men snaskar gärna på padda.
Barndoms kompis bor i sakonakhon, hans fru grillar gärna en hund.
Hund och groda har jag ätit i Kina men bara om sällskapet trugar. Hade man ätit fladdermössen i grottan utanför Loei hade förmodligen munkarna läst de elakaste sutrorna över en. Fladdermössen var nog närmast heliga och vad jag minns började templets gongar ringa när fladdermössen drog ut på jakt. --- och man får tvätta en del kläder efter grottbesöket, det "regnar" en del, hotellstäderskorna var trevliga och tvättade bl.a. hjälmen åt mig

Senast ändrad:
Hund och groda har jag ätit i Kina men bara om sällskapet trugar. Hade man ätit fladdermössen i grottan utanför Loei hade förmodligen munkarna läst de elakaste sutrorna över en. Fladdermössen var nog närmast heliga och vad jag minns började templets gongar ringa när fladdermössen drog ut på jakt.
Fladdermöss skall man absolut inte äta, dom är en fruktansvärd bakteriehärd men själva immuna. Glöm inte hur Covid-19 startade (med stor sannolikhet). Risråttor lever vegetariskt så dom är helt ok. Men hund, aldrig i livet!

• Like
Reactions: ycc
Inget marsvin, jag är övertygad om att det är risråtta. Men det är mumsigt!
Balut är betydligt aptitligare än råttor och friterade grodor men smaken skiljer ser jag.
Jag har testat allt dessa och det smakar bra, samt alla insekter i Thailand, men det jag aldrig mer äter är svartsoppa.
Det är vedervärdigt äckligt.

Balut 16 dagar är harmlöst, 22 dagar är skrämmande.

Hund och groda har jag ätit i Kina men bara om sällskapet trugar. Hade man ätit fladdermössen i grottan utanför Loei hade förmodligen munkarna läst de elakaste sutrorna över en. Fladdermössen var nog närmast heliga och vad jag minns började templets gongar ringa när fladdermössen drog ut på jakt.
Vet inte om dom såg dom som heliga men på nyårsafton åkte vi upp på berkedjan nam nao och såg på miljoner fladdermöss flyga ut vid solnedgång ackompamjerat till musik från pickupflak men käka dom gjorde hon, men kan inte säga vanligt utan exet var den enda som knapra i sig, såg ingen annan äta.

Balut är betydligt aptitligare än råttor och friterade grodor men smaken skiljer ser jag.
Jag har testat allt dessa och det smakar bra, samt alla insekter i Thailand, men det jag aldrig mer äter är svartsoppa.
Det är vedervärdigt äckligt.

Balut 16 dagar är harmlöst, 22 dagar är skrämmande.
Svartsoppa är en delikatess, märks att du inte är skåning. Smakar pepparkaka, längtar redan till november.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K