Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Sista morgonen med kaffe här på balkongen för den här gången, nu om några timmar drar vi mot pattis.
Fick rapporter hemifrån att idag åker delar av gänget ut med saltstenar & ett nytt torn. Dom slänger även av lite prylar på mitt ställe,men jag måste nog själv upp en sväng med lite proviant.

16817745258792040502677519627866.jpg
Fint skoterföre nu...Ja fundera o reagera lite på de där sju kinesiska AC aggregatet :rolleyes:. Tron't du att tre Japanska täcker upp behovet gott o väl? Samt underhåll o livslängd betalar sig...in't vet ja va som är bäst. Går väl in't o förhandla nu när allt redan är på går'n:oops:.

Fint skoterföre nu...Ja fundera o reagera lite på de där sju kinesiska AC aggregatet :rolleyes:. Tron't du att tre Japanska täcker upp behovet gott o väl? Samt underhåll o livslängd betalar sig...in't vet ja va som är bäst. Går väl in't o förhandla nu när allt redan är på går'n:oops:.
Vi får snart installera ett dialektfilter på TS servern :laugh2: Rolig läsning:thumbsup:

Jag köpte nått mojs som man klistrar i nacken på katten, inte en fästing som överlever! Göres en gång per månad!
Dags igen för att ta död på fästingar.
Jag har tre katter. Två stycken av dom har jag tagit bort två fästingar, men den tredje katten är långhårig och jag inbillar mig att hon rullar sig i något bo där det bor 10000 fästingar
Jag plockar säkert 5-10 om dagen.

I dag var jag och hämtade min nya bil hoa KVD. Verkade lovande men det är massor av knappar att lära sig. Därmed har jag upplevt allt från gamla bilar utan servo och synkroniserade växellådor till automat och servo.

Efter bilaktiviteterna blev det inköp och en promenad i vårsolen runt Råstasjön i Solna. Det var många ute i det fina vädret och tusentals fiskmåsar och mer ovanliga fåglar. Råstasjön är en gammal kloaksjö och har därmed en frodig växtlighet.

Nej, jag har bara tänkt tanken.
Har du?
In't å fundera på vars på radion igår på P4 Västerbotten om en sörbo vars bo i Norrtälje o plocka gnit vars dag...tills han fick dubbelseende i bilen på väg in till jobbet. Är lam från naveln o ner men tränar hjärnan o motoriken framgångsrikt :thumbsup:. Men år har gått bort sa han i intervjun i P4. Ä ju vaccin buss överallt i för säsongen..? TBE är lömsk o krypande när den har fått fäste i barken...

I dag var jag och hämtade min nya bil hoa KVD. Verkade lovande men det är massor av knappar att lära sig. Därmed har jag upplevt allt från gamla bilar utan servo och synkroniserade växellådor till automat och servo.

Efter bilaktiviteterna blev det inköp och en promenad i vårsolen runt Råstasjön i Solna. Det var många ute i det fina vädret och tusentals fiskmåsar och mer ovanliga fåglar. Råstasjön är en gammal kloaksjö och har därmed en frodig växtlighet.
Vi th snackare måste ha en Stockholms träff snart i solen!

Dags igen för att ta död på fästingar.
Jag har tre katter. Två stycken av dom har jag tagit bort två fästingar, men den tredje katten är långhårig och jag inbillar mig att hon rullar sig i något bo där det bor 10000 fästingar
Jag plockar säkert 5-10 om dagen.
Det är ganska märkligt här i Thairiket, inte en enda av dessa fästingar angriper oss människor, ganska skönt trots att andra farligheter finns här. Vi kör en tablett Ivermectin på varje hund var tredje månad, det håller parasiter och oönskade pälsdjur borta. Vet int6 om det är att rekommendera på katt, har bara haft innekatter. men kolla med vet. Eller fästinghalsband, men det kan vara farligt för dem med att ha halsband ute, kan fastna och inte komma loss

Senast ändrad:
Nu när jägarn fått gott kaffe i koppen....
Å spökkon...
Finns par mä dubbel kalv :)
Så skynd hem o sätt sten nu inför vandringen :)
Så här såg det ut igår när grabbarna körde ut saltstenarna, några minusgrader vid start och när dom lastade skotrarna på efm så var det +8. Hoppas på några kalla nätter då jag kommer hem,så jag hinner iväg med Lynxen.

IMG-20230418-WA0000.jpg

IMG-20230418-WA0001.jpg

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7