Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Åren rullar på, imorrn fyller man år och gubbigare blir man.
Här är sista året man fyllde år i Sverige innan man flyttade, börjar bli en del år sen nu.
Kanske skall ha en 50 års kris,
Min födelsedagspresent får bli telefon jag köpte förra ledigheten, kommer inte på nåt annat.
En flygbiljett skall jag köpa med för Aug-Sep imorrn, är en bra present ;)

FB_IMG_1681830492626.jpg

Senast ändrad:
Plaskat i poolen några tim tidigare idag & efter det tagit en siesta på rummet för att vänta in hungern. Så nu ska vi strax ut och försöka hitta nå gott att skicka ner i magen.
Här var jag upp och andades sedan ner under ytan igen som en torped,dom thailändare som var runt poolen stod förstummad när skummet sprutade omkring mig :)

IMG-20230419-WA0008.jpg

Plaskat i poolen några tim tidigare idag & efter det tagit en siesta på rummet för att vänta in hungern. Så nu ska vi strax ut och försöka hitta nå gott att skicka ner i magen.
Här var jag upp och andades sedan ner under ytan igen som en torped,dom thailändare som var runt poolen stod förstummad när skummet sprutade omkring mig :)

IMG-20230419-WA0008.jpg
Njut

Dn.se , vad vet dessa om BKK, handlar väl som vanligt om fejkade havsnivåhöjningar
Jag har tidigare läst om problemen med BKK i thailändska tidningar och det lär ha funnits funderingar kring att skapa en huvudstad på annan plats. BKK vid flodmynningen är ett deltalandskap med de för- och nackdelar som det innebär. När så havsnivån stiger ökar problemen långsamt. BKK råkar i bland ut för stora vattenflöden, som leder till översvämningar. Avråder dig från att göra milliardinvesteringar i kustlandskapet. Satsa på bankkonto i stället.

Jag har tidigare läst om problemen med BKK i thailändska tidningar och det lär ha funnits funderingar kring att skapa en huvudstad på annan plats. BKK vid flodmynningen är ett deltalandskap med de för- och nackdelar som det innebär. När så havsnivån stiger ökar problemen långsamt. BKK råkar i bland ut för stora vattenflöden, som leder till översvämningar. Avråder dig från att göra milliardinvesteringar i kustlandskapet. Satsa på bankkonto i stället.
Det handlar mer om att Bangkok sjunker precis som Tokyo, Shanghai och Jakarta.
Ett för stort uttag av grundvatten får marken att krympa med lägre mottryck och väldigt tunga byggnader.

Indonesien planerar för en helt ny huvudstad och Thailand har börjat flytta vissa statliga funktioner till Korat.
Bland annat några universitet.

Kan meddela att jag överlevde besöket i Malmö. Lunchen på favoritrestaurangen (kines sichuan) var som vanligt superb med en styrka som fick snoret att rinna.

Pga Songkhran hade grönsaksleveranserna från Thailand uteblivit och därför fanns ingen stinkbomb att köpa. Räddad av Songkhran, det trodde jag aldrig. Men det blir förmodligen en kortvarig glädje, nästa vecka skall levereras inkomma så problemet lär återkomma. :'( Och stinker gör det eftersom frugan efterfrågar rent fruktkött.

Är man så djäkla beroende av droger så man dumpar sin livspartner, då är man säkert Engelsman :( De står tyvärr med några få undantag inte högt i kurs hos mig
För ett tag sedan när det diskuterades ryssar skrev @kataken i ett inlägg att han tyckte det var många Ryssar i Kata och då framför allt barnfamiljer.
Men att han inte stördes av dom.
Och då svarade du att du känner ett par riktigt bra Ryssar i Pattis, känner även riktigt stöddiga dumma Svenskar, så att döma efter härkomst är inte enligt mig ok.

Men här tycker jag det verkar gå bra att ha både fördomar och att döma efter härkomst.:)
Men det kanske är okej när det gäller engelsmän?
Eller du kanske har ändrat åsikt nu?:unsure:

Har bytt hotell & sitter med en fin havsutsikt, sippar i mig en mango shake medans jag gör upp planer för efm pool häng. Funderar om jag ska köra samma upplägg som igår med mest undervattens aktiviteter:)
Eller ett av mina mera vilda program,vatten gymnastik med liten boll och höga skrik :)
Nå jag får fundera en stund till!!

20230420_105453.jpg

20230420_101043.jpg

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar