Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Var på Coop efter jag jobbat på fm och skulle också köpa fläskkarré, den var slut här också.
Jag fick plocka upp en bit fläskytterfilé ifrån frysen som jag gjorde iordning och har nu lagt den i lergrytan i ugnen. Till det blir det bara pommes så sköter sig maten i ugnen medans jag kan njuta av några glas vitt vin.
Jag tror allt att ert smakade bättre. Marinaden på våra flintastekar var alldeles för salt så vinet räckte inte. Så nu intages några glas vatten istället, mycket bättre.

Khao Kho är fint, jag bodde nedanför den bergskedjan par år.
Utnämd som Thailands finaste vägsträcka Route 66 som går genom Khao Kho mellan Lomsak och Phitsanulok av Lonely Planet, fast var längesen.
Exet bor i dom bergen.
Populärt resmål bland Thai för glamping, lilla Schweiz kallas det av många.
Vackert o backigt här. Kommer bli kontrast mot Roi-et dit vi åker imorgon

Välpackade resenärer.

IMG_20230423_143825.jpg

Svensk mark under fötterna nu,och flygresan hem gick bra kollade några filmer och sov nog även en stund.
Men var ett obehagligt tillbud på planet då en äldre man föll ihop & ett meddelande kom från piloten om någon läkare eller annan med sjukvårdspersonal fanns i planet för att komma och hjälpa till.
Mannen blev sedan hämtad först av alla då vi landade här.
Nu har jag käkat en rejäl frulle i SAS Loungen och måste vara kvar på Arlanda fram till kl 15 då mitt resa fortsätter norrut.

20230423_092847.jpg

Svensk mark under fötterna nu,och flygresan hem gick bra kollade några filmer och sov nog även en stund.
Men var ett obehagligt tillbud på planet då en äldre man föll ihop & ett meddelande kom från piloten om någon läkare eller annan med sjukvårdspersonal fanns i planet för att komma och hjälpa till.
Mannen blev sedan hämtad först av alla då vi landade här.
Nu har jag käkat en rejäl frulle i SAS Loungen och måste vara kvar på Arlanda fram till kl 15 då mitt resa fortsätter norrut.

20230423_092847.jpg
Man blir lite knölig efter flyget o byten...skönt o kom hem :)

Igår hörde jag talas om rekord temperaturer i Thailand, med en upplevd värme på över 50 grader. Jag har ju själv varit i Bangkok när det var 40° och den upplevda klart högre. Det var inte så trevligt. Hur har ni det?

Igår hörde jag talas om rekord temperaturer i Thailand, med en upplevd värme på över 50 grader. Jag har ju själv varit i Bangkok när det var 40° och den upplevda klart högre. Det var inte så trevligt. Hur har ni det?
Tack för att du frågar om den riktiga värmen som vi upplever här nere. Annars brukar folk lägga in länkar från Aftonbladet som tydligen i alla fall vet bättre än den som postade länken, fast reportern heller inte är här.

Det är jäkligt varmt. Blåser här vid havet i chonburi, fast sitta i skuggan är inte fel trots att det är 16.30 nu.

Termometer hos mig var 34 tidigare, hos polaren upp längre från havet 36.

1682242084511189893933196881211.jpg

Tack för att du frågar om den riktiga värmen som vi upplever här nere. Annars brukar folk lägga in länkar från Aftonbladet som tydligen i alla fall vet bättre än den som postade länken, fast reportern heller inte är här.

Det är jäkligt varmt. Blåser här vid havet i chonburi, fast sitta i skuggan är inte fel trots att det är 16.30 nu.

Jag funderar ju själv på om jag ska beställa en resa här lite senare, men funderar på på att resa till Ko Chang och tänker då att skulle vara lite svalare än att befinna sig i Bangkok, eller? På tal om Ko Chang, är det en bra och trevlig ö, och hur svårt är det att ta sig dit?

Ser ut som hos mig just nu , Pattaya

Jag funderar ju själv på om jag ska beställa en resa här lite senare, men funderar på på att resa till Ko Chang och tänker då att skulle vara lite svalare än att befinna sig i Bangkok, eller? På tal om Ko Chang, är det en bra och trevlig ö, och hur svårt är det att ta sig dit?
Jag personligen gillar inte den ön , men det är jag det. För hög med bara livsfarliga väger runt ön, dessutom börjar det bli sämre med aktiviteten där, men beror väl på vad man vill ha

Nu har en av sönerna = försäljaren varit här och tagit kort på bilen. Han lägger in en annons i dag. Sonen säljer vanligtvis pumpar. Nu blir det en bil som omväxling. Hoppas på ett hyfsat pris av en miljöentusiast eftersom bilen går på E85.

Ja då var man hemma igen,och både huset & gruvan verkar finnas kvar.
Även snö finns så det räcker till att köra skoter.
Blommorna hade överlevt 2 veckor själva :)
Hunden hem levererad och han ser ut att ha saknat husse lite,har varit som kletad vid mig ett tag nu.
Älgkött och röding taget ur frysen för att äta imorgon, ska bli gott :) har längtat!!
Staden och gruvan tornar upp sig långt där borta.

20230423_163614.jpg

Var där en gång i slutet av 90-talet och tycker inte att det var något speciellt med den ön men det kan ju ha ändrats.
Dessutom flera timmars resa från Pattaya som jag höll till mycket i då, har varit på Koh Samet många gånger och tycker det var trevligare där.

Var nu nere på 7/11 hörnan av Soi Beukhai /Soi Lenkee eller hur fasen det stavas. Köpte Morgon kaffe samt och lite frulle Mc killarna sitter som vanligt där , vad jag idag såg var att unga MC Taxikillar redan kl 06 på morgonen dricker Sang Som som snaps, otroligt att detta för fortsätta , och till Er som tror att MC taxi är ett säkert färdsätt , tänk om , de är weed-rökande alkoholister många av dem. Förenat med livsfara att åka med dessa , llt oftare ser man dessa killar i olyckor

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K