Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Fast flyger man från Sverige och skall till Koh Chang kan man ju ta flygbyte på suvvan och flyga till Trat.
Polaren flög ju så när han åkte till Koh Chang.
Sverige-Bangkok-Trat, 40 min med taxi och färja från flygplatsen i Trat till Koh Chang.
Det är ju bra att det går att flyga men jag skulle inte resa dit i alla fall, det var inte speciellt bra då så jag tror inte det är bättre nu, vilket även kompisar berättat.

Blir från en båt till nästa vid avmönstring, bokat en natt på Barken Viking 2335 baht i väntan på flyget hem.
Farsan är i Småland när jag mönstrar av och blir för tight att åka dit.
Landar i Gbg vid midnatt till Torsd nästa vecks och flyger till Thailand tidig Lörd morgon, hade inte bokat ombokningsbar annars hade jag tänkt ändra till att flyga hem på Torsd.
Får jag par dagar i Sverige som jag kan ta min avmönstringsfylla ;)
Frugan och ungarna kanske åker hem redan den 3:dje Maj så blir kanske ingen gräsänklingsvecka.
Men då har dom 1 vecka kvar av skollovet som vi kan hitta på nåt och resa någonstans.

1682348556905.png

Blir från en båt till nästa vid avmönstring, bokat en natt på Barken Viking 2335 baht i väntan på flyget hem.
Farsan är i Småland när jag mönstrar av och blir för tight att åka dit.
Landar i Gbg vid midnatt till Torsd nästa vecks och flyger till Thailand tidig Lörd morgon, hade inte bokat ombokningsbar annars hade jag tänkt ändra till att flyga hem på Torsd.
Får jag par dagar i Sverige som jag kan ta min avmönstringsfylla ;)
Frugan och ungarna kanske åker hem redan den 3:dje Maj så blir kanske ingen gräsänklingsvecka.
Men då har dom 1 vecka kvar av skollovet som vi kan hitta på nåt och resa någonstans.

1682348556905.png
Bättre upp, Gustaf AF Klint vid Stadsgårdskajen :thumbsup:. Minns skeppsråttan Algot i boedes bildäcken hängandes vid kaj som fick frukost med skål mjölk varje morgon av personalen:love_transparent:.

Öhh…jag har just vårstäda i mina garderober.
Det blev pinsamt många svarta sopsäckar.
Jag hade sedan kontakt med lilla sötnosen i Thailand och skrev om hur duktig jag varit.
"Varför Slänger Du Kläder?", blev det förvånade svaret.
Hoppsan, vad har jag nu klivit rakt in i, tänkte jag.
Jag försökte förklara att jag köpt på tok för mycket kläder, speciellt när jag är i Thailand.

Det skulle givetvis vara bättre om dom som syr upp kläderna (oftast Asiater) fick bra betalt,
och vi Europeer därmed kanske fick betala vad kläder egentligen borde kosta.
När jag slängde mina gamla kläder så märkte jag att jag inte ens öppnat vissa påsar med kläder.
Jag hade köpt dem i Thailand och sedan tydligen lagt dem där på tillväxt, men det enda som växt var jag.
Jag inser att detta med klädinköp i Thailand bara blivit något slags nöje.

Jag vågade inte ens tala om hur många sopsäckar det blev.
Nu jobbar ju inte lilla sötnosen med att sy kläder, men för de Asiater som gör det måste ju detta beteende
vara som att bli spottade rakt i ansiktet.
Det var inte bara kläder som fick stryka på foten, även en hel garderob ligger nu och väntar på transport till tippen.
Det är en gammal IKEA garderob.

Vem vet.
Om man bortser från mitt lilla hopskruvande så är kanske den också gjord i Asien av någon med dålig lön.
Nu är ju tanken att mycket av detta via klädinsamlingarna ska hamna hos
bättre behövande på andrahandsmarknaden
hos någon välgörenhetsorganisation, men det skiter sig väl även där.
Några företagsamma grabbar från Baltikum kommer säkert att se till att det mesta hamnar
på en klädmarknad på andra sidan Östersjön.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K