Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Hemma o snart i bädd...
SmartSelect_20230821_224125_Gallery.jpg

Några dagar har jag tittat på världskuppen i schack. De två finalisterna är Magnus från Norge och Pragg från Indien. De ska slåss om miljonpriserna. Magnus avsade sig nyligen VM-titeln. Han tyckte att det räckte med att han försvarat den 4 ggr. Pragg fyllde 18 år i veckan. Han får någon miljon i "veckopeng" oavsett hur det går i finalen.

I dag ska jag följa med frugan till ögonläkaren för koll efter hennes operationer. Hon känner irritation. Enligt läkaren är det vanligt att kvinnor från Asien har torrare ögon än svenska kvinnor.

Några dagar har jag tittat på världskuppen i schack. De två finalisterna är Magnus från Norge och Pragg från Indien. De ska slåss om miljonpriserna. Magnus avsade sig nyligen VM-titeln. Han tyckte att det räckte med att han försvarat den 4 ggr. Pragg fyllde 18 år i veckan. Han får någon miljon i "veckopeng" oavsett hur det går i finalen.

I dag ska jag följa med frugan till ögonläkaren för koll efter hennes operationer. Hon känner irritation. Enligt läkaren är det vanligt att kvinnor från Asien har torrare ögon än svenska kvinnor.
Stämmer precis! Frugan har också problem med torra ögon, hon fick samma besked. Nu använder hon Systane Ultra ögondroppar ett par gånger dagligen, hjälper bra. Finns receptfritt på apotek.

Ibland så har man tur! Kom över dessa 3 röjsågar snor billigt & har nu på fm plockat delar från dom och fått ihop till en som går klockrent..Så nu är den vänstra komplett.
Googlade pris på en ny & hittade från ca 4500-6000 tusen. Och finns beg på blocket från ungefär 2000 och uppåt.

20230822_103849.jpg
En gång i tiden fick vi lägga anbud på röjsågar och motorsågar till SCA Skog då dom bytte varje år oavsett skick.
Då gjorde jag några fynd.
Sen försvann den möjligheten då dom slutade med egen personal och lejde ut verksamheten på entreprenad.

Slappar efter ytterligare ett (nästa färdigt , tror dom vill ha mer gjort) projekt av många utförda i sommar.
Jag hjälper min bror som hjälper många pensionärer med allt möjligt. Mest tunga arbeten som dom inte klarar av. Han är 71 år och jobbar som en 30-40 åring men jag hänger med ganska bra
Det sista projektet är till ett par 91-92 år gamla och planerar fortfarande som dom voro ungdomar.

IMG_5052.jpeg

IMG_5054.jpeg

IMG_5037.jpeg

IMG_5038.jpeg

IMG_5040.jpeg

IMG_5050.jpeg

IMG_5051.jpeg

Jag har varit med lilleman på innebandyträning. Det är riktigt roligt att se killarnas utveckling. Nu blir det 2 träningar i veckan så snart kan dom mäta sig med dom bättre lagen. Tråkigt när kommunen bara prioriterar handboll, tennis och fotboll, även sistnämnda tränar inomhus på vintern.

Slappar efter ytterligare ett (nästa färdigt , tror dom vill ha mer gjort) projekt av många utförda i sommar.
Jag hjälper min bror som hjälper många pensionärer med allt möjligt. Mest tunga arbeten som dom inte klarar av. Han är 71 år och jobbar som en 30-40 åring men jag hänger med ganska bra
Det sista projektet är till ett par 91-92 år gamla och planerar fortfarande som dom voro ungdomar.

IMG_5052.jpeg

IMG_5054.jpeg

IMG_5037.jpeg

IMG_5038.jpeg

IMG_5040.jpeg

IMG_5050.jpeg

IMG_5051.jpeg
Ta med brodern till Thailand så kan han lära thainissarna hur man gör och lägger dagvatten/dräneringsrör.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K