Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Hör av dig när ni ska dit. Jag rekommenderar inte den västerländska maten där. Har blivit besviken ett par gånger. Mest medel/överklass thai äter där. Jag dricker mest öl och kaffe, med snacks ibland.
Jag gillar atmosfären och havsbrisen.
Jag trivs oxå mest med utsikten och lugnet. Men en kort utflykt från Pattaya är målet.
Jag hör av mig, 14e December är dagen D!

Frugan är ledig idag så vi får se vad som skall hända. Blir nog en tur till Rusta, vi behöver handla tvätt- och sköljmedel och det är minde dyrt där än på ICA. Kanske lunch ute också.

Gårdagens tur till museerna i Malmö blev succé, lilleman var nästan i extas. Och för mig var det verkligen en "Walk down memory lane" att titta på gamla bilar mm på Tekniska. Rekommenderas!

Fint väder idag (än sålänge iaf) perfekt för en promenad men nu stopp för en frukost.

20231103_082122.jpg

20231103_082355.jpg

20231103_083819.jpg

20231103_085021.jpg
I Sverige har vi inte såna där fina "frukostar"! :'(

Frugan är ledig idag så vi får se vad som skall hända. Blir nog en tur till Rusta, vi behöver handla tvätt- och sköljmedel och det är minde dyrt där än på ICA. Kanske lunch ute också.

Gårdagens tur till museerna i Malmö blev succé, lilleman var nästan i extas. Och för mig var det verkligen en "Walk down memory lane" att titta på gamla bilar mm på Tekniska. Rekommenderas!
Var det här ni var? Finns med finsk text åxå!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vaknade tidigt som jag oftast gör även om jag gärna skulle sova längre men min sambo/snart fru sover som brukligt desto längre och fortfarande nu 09:30 och ska strax väcka henne.

Idag på agendan att försöka hitta någon som kan komma och ta foton vid den borgerliga vigseln som blir 18 november. Har så långt inte funnit någon som kan (eller vill) komma och fota och min sambo/blivande fru har svårt att förstå att det kan vara så svårt speciellt med tanke på att vi ju säkert får betala rätt mycket för servicen. Hon säger "I Thailand hade jag fixat detta på ett lite kick" och hon har säkert rätt i det...Vi kommer bara att ha ett enkelt bröllop med mina barn med barn barn och mina systrar med sina män och med min mor med via zoom videolänk då hon är 89 år och inte orkar följa med hit.

Annars så är det mesta av förberedelserna nu i box känns det som. Men det var även en pärs att hitta någon som kan sminka och fixa håret på morgonen 18 november men detta löste sig äntligen igår efter många fotsteg och telefonsamtal. Salongerna tyckte vi borde bokat för minst 3-4 månader sedan och jag kan inte fatta problemet då det formligen dräller av salonger i stan och en anledning till att det är så beror nog på att frisörlinjen finns i stan.

Hej

Är hemma igen efter turen till Åhus, där hade stormen tidigare i år ställt till det en hel del.

Bodar som hade stått längs havet i 50-100 år hade spolats bort, strandbankar rasat, trappor och bryggor förstörts.

20231102_083001.jpg

Här är det bryggor nedanför våra vänners hus som raserades och den nya trappan hänger nu lös i luften.

20231102_083018.jpg

Men vi vaknade till en fin morgon igår.

Oljan ifrån den grundstötta färjan hade inte nått dit, men man var förberedda med utrustning på stranden ifall den kommer dit.

Mvh isan lover

Vaknade tidigt som jag oftast gör även om jag gärna skulle sova längre men min sambo/snart fru sover som brukligt desto längre och fortfarande nu 09:30 och ska strax väcka henne.

Idag på agendan att försöka hitta någon som kan komma och ta foton vid den borgerliga vigseln som blir 18 november. Har så långt inte funnit någon som kan (eller vill) komma och fota och min sambo/blivande fru har svårt att förstå att det kan vara så svårt speciellt med tanke på att vi ju säkert får betala rätt mycket för servicen. Hon säger "I Thailand hade jag fixat detta på ett lite kick" och hon har säkert rätt i det...Vi kommer bara att ha ett enkelt bröllop med mina barn med barn barn och mina systrar med sina män och med min mor med via zoom videolänk då hon är 89 år och inte orkar följa med hit.

Annars så är det mesta av förberedelserna nu i box känns det som. Men det var även en pärs att hitta någon som kan sminka och fixa håret på morgonen 18 november men detta löste sig äntligen igår efter många fotsteg och telefonsamtal. Salongerna tyckte vi borde bokat för minst 3-4 månader sedan och jag kan inte fatta problemet då det formligen dräller av salonger i stan och en anledning till att det är så beror nog på att frisörlinjen finns i stan.
Vi hade kyrklig vigsel för ca 1 månad sedan,lånade brudkrona från kyrkan,fotograf var min dotter med mobil +min.Håret fixade hon själv å .maten för 5 personer.Åkte cadillac hem med tomburkar (öl) efter bilen. Så hade vi det trevliga minnen .Lycka till November 18 :clap_tranparent:

Är på 7/11 och tror jag skall köpa mig några öl idag.
Frugan har hängt hos frisören hela dagen, det vart dyrt.
Äldste sonen är på bio i Laem Chabang med polare.
Så tänkte jag skulle ta några öl hemma vid stenbordet samt kolla lite tv kanske.

20231103_190157.jpg

20231103_190442.jpg
Yes!!!! Äntligen lite drag på forumet :)
Nu blir jag också sugen på att handla alkohol. Hade ju tänkt mig en vit helg men vafan :laugh2:

Vi hade kyrklig vigsel för ca 1 månad sedan,lånade brudkrona från kyrkan,fotograf var min dotter med mobil +min.Håret fixade hon själv å .maten för 5 personer.Åkte cadillac hem med tomburkar (öl) efter bilen. Så hade vi det trevliga minnen .Lycka till November 18 :clap_tranparent:
Tack :-) Det har visat sig att det är svårt att hitta någon som både kommer och fotograferar och sedan också fixar de färdiga korten till inramningar mm. De flesta jag pratat med är enbart fotografer och som vill ha väldigt mycket betalt ha ha. Det kan mycket väl bli så att vi i sällskapet tar foton som vi sedan tar till någon som kan göra färdiga bilder med inramningar och till tack korten etc.

Min blivande fru har varit frisör för män, kvinnor och barn och har jobbat på salong i Thailand och det är hon som klipper mig ha ha. Hon sa att hon kan fixa smink och hår själv och hon t.om. klipper sig själv när vi är i Sverige. Men nu när vi skall gifta oss så ville hon ju gärna bli extra fin och hoppas att salongen vi hittade gör ett bra jobb. Blommor är beställda. Restaurang dit vi skall gå efter vigseln samt fotografering är bokad och vi har bestämt att vilka två sorters tårtor som vi skall beställa på ett litet bageri i stan för kaffe med tårta blir det hemma i huset. Huset blir fullt över natten då samtliga som kommer från andra orter stannar över tills på söndagen.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K