Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Skall jag visa nåt jag inte vågat visa frugan än ;)
Backade in vid parkering vid skolan och stack en trädgren rakt ut som jag inte såg.
Gick rakt genom höljet på baklyktan.
Som tur var ingen annan skada, satt perfekt och gick rakt in.
Får se få bytt i veckan, inga andra skador än ett hål i själva skyddet iaf.

20231103_214739.jpg

Kommer ihåg när forumet hette chaimai så fanns det ett tag en chattfunktion som låg synlig hela tiden där man kunde lägga ovidkommande inlägg och tjöta istället för använda trådarna som chatt.
Den funktionen gillade jag ;)
Fast det var väl +10 år sen och kunde se på morgonen när man bodde i byn och hällt i sig en del att man chattat med sig själv 55555.

Nu är vi inte på samma bana, jag skrev i slutet av norra änden av Naklua när du kommer upp på sukhumvith och sen några km nordöver på sukhumvith.
Du är ju söder om, hur är det med väderstrecken ;)

Det fattar jag väl.

Var bara ett ex på något som ser ut ungefär som det gjorde i mitten på 90 talet.

Men du var ju inte i Pattaya då så du har ju inget att jämföra med.

Stefan ex kan säkert intyga att Royal Garden inte förändrats jättemycket.

BTT

Nu är vi inte på samma bana, jag skrev i slutet av norra änden av Naklua när du kommer upp på sukhumvith och sen några km nordöver på sukhumvith.
Du är ju söder om, hur är det med väderstrecken ;)

På andra sidan av Sukhunwit då med andra ord?

Mot krokodilframen till.

Lägg in en kartbild på var du bor så kommer vi pattayarävar att veta ex var du bor.

BTT

Hellpötr du gifter dej en gång i livet, hoppas vi på, om det kostar lite för foton, betala. Vi lejde en fotograf, kom inre
ihåg vad det kostade men foton finns kvar nu 20 år sen. Plus en film när vi gifte oss i Sverige ocksåHelt roligt stt dr ibland

Börjar känna mig lite full efter 3 öl.
Blir lätt så när det vsrit lite intag.
Får vi se kanske blir 3 månaders arbete nu eller Malaga nästa ledighet och 4 veckor i spanien om inget extra.
Men får säga att rederiet är snåla.
Frågade om avmönstrings flyg till Malaga men då skulle jag få betala mellanskillnad själv.
Deras pris rederiet får från dom som ordnar flyg var 7k, resa jag finner själv är 1300 med klm.
Jag fick själv stå för mellanskillnad så sa då flyger jag till Sverige på er bekostnad och är inte tillgänglig efter 8/12.
Står ni för det kan ni ringa direkt om behövs så åker jag på dagen och tillgänglig i 4 veckor om någon blir sjuk.
Men nej.
Flygresan till gbg går på 6500kr för dom så 500kr extra för ha mig i stand by.
Tyckte jag var rimligt under högtid.

Kan man ju jämföra med när man var på bojlastare och skicka ut en helikopter för flyga över mig till annan båt för extra.
Bekvämare jobb nu men för extra arbete är det värdelöst, där var förra rederiet givmilda.

Börjar känna mig lite full efter 3 öl.
Blir lätt så när det vsrit lite intag.
Får vi se kanske blir 3 månaders arbete nu eller Malaga nästa ledighet och 4 veckor i spanien om inget extra.
Men får säga att rederiet är snåla.
Frågade om avmönstrings flyg till Malaga men då skulle jag få betala mellanskillnad själv.
Deras pris rederiet får från dom som ordnar flyg var 7k, resa jag finner själv är 1300 med klm.
Jag fick själv stå för mellanskillnad så sa då flyger jag till Sverige på er bekostnad och är inte tillgänglig efter 8/12.
Står ni för det kan ni ringa direkt om behövs så åker jag på dagen och tillgänglig i 4 veckor om någon blir sjuk.
Men nej.
Flygresan till gbg går på 6500kr för dom så 500kr extra för ha mig i stand by.
Tyckte jag var rimligt under högtid.
Förstår dom inte hur viktig du är? :'( :xmas_smiley::laugh2:

Förstår dom inte hur viktig du är? :'( :xmas_smiley::laugh2:
Och om du inte förstod.
Så 1300 hitta jag själv.
Dom betalar 7000 för samma resa.
Dom betalar 6500 för mig till gbg.
Prisskillnaden är mellan dom 7000 och 6500.
Hade dom valt mitt förslag så hade jag varit tillgänglig att flyga på dagen om behövdes under dom 4 veckorna, en extra kostnad på 500kr för dom.

Mycket skriverier om strejken på Tesla verkstäderna i Sverige just nu och även om Elon Musk men det senare är ju inte specifikt för Sveriges vidkommande.

Strejkbråket: ”Tesla kan lämna Sverige”​

I fem år har Tesla vägrat att erbjuda sina anställda kollektivavtal – nu har facket tagit till det tyngsta artilleriet, och gått ut i strejk.

En möjlig konsekvens är att Tesla lämnar Sverige helt, och att andrahandsvärdet på Teslabilar sjunker.

– Musk vill kunna styra sitt bolag på sitt sätt, utan att någon utifrån kommer in och petar och bestämmer, säger Effie Karabuda, techreporter på P3.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K