Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Vad är det för smak i år?
Var den god?
Inte jättesöt, passar mig. Den är avsedd att hylla Fjollträsk, heter Gamla Stan. Vit glögg smaksatt med hallon och blommig humle. Påstås enligt flaskan vara en hyllning till bryggerikulturen i Stockholm. Smaken är helt ok enligt mig, lite annorlunda mot fjolårets som blev en succé och såldes slut rekordsnabbt.

Sitter på släktens sjukhem. När vi var i Chang Mai blev vi alla sjuka. Först jag och sedan resten. Frugan gjorde ett covidtest i dag och resultatet var inte roligt. Sannolikt har vi haft covid allihop. Jag bedömde det som en saftig förkylning och kände mig inte särskit sjuk. Tog Sara en dag och Fishermans friend resten av dagarna. Nu ska vi påbörja hemfärden för att inte smitta andra. Frugan får telefonbossa.
Fick covid för andra gången i slutet av aug och det yttrade sig precis som första gången som en ordentligt influensa på ett ungefär (är trippel vaccinerad). Jag hade ett gäng Antigen Test Kit liggandes hemma så konstaterade nästan omgående att jag var positiv. Frugan klarade sig utan att bli sjuk och visade aldrig positivt på testen som tur var. Hon också trippelvaccinerad men hade covid i december så hade nog ett kombinerat rätt starkt skydd. Jag fick problem med körtlar svullna i halsen/strupen länge efter och känns lite lätt fortfarande men inte alls besvärande. Hur samma sjukdom yttrar sig under infektion och efter är som bekant väldigt individuellt.

Sitter på släktens sjukhem. När vi var i Chang Mai blev vi alla sjuka. Först jag och sedan resten. Frugan gjorde ett covidtest i dag och resultatet var inte roligt. Sannolikt har vi haft covid allihop. Jag bedömde det som en saftig förkylning och kände mig inte särskit sjuk. Tog Sara en dag och Fishermans friend resten av dagarna. Nu ska vi påbörja hemfärden för att inte smitta andra. Frugan får telefonbossa.
Hoppas att ni alla kryar på er snabbt glömde jag att säga.

Hoppas att ni alla kryar på er snabbt glömde jag att säga.
Tack. Jag och frugan är till största delen återställda. Resten äter medicin och sover. Utfallet kan bero på att jag och frugan tagit 5 sprutor medan thailändarna tagit något mindre.

Sjukdomen slår olika. Min yngste son drabbades 2 gånger trots sprutor. Första gången var han sjuk nästan en vecka men kände sig ganska pigg. Andra gången kände han sig vissen en dag. Ingen annan i familjen blev sjuk. Han tappade sin bästa och störste kund som strök med.

Tack. Jag och frugan är till största delen återställda. Resten äter medicin och sover. Utfallet kan bero på att jag och frugan tagit 5 sprutor medan thailändarna tagit något mindre.

Sjukdomen slår olika. Min yngste son drabbades 2 gånger trots sprutor. Första gången var han sjuk nästan en vecka men kände sig ganska pigg. Andra gången kände han sig vissen en dag. Ingen annan i familjen blev sjuk. Han tappade sin bästa och störste kund som strök med.
Oj vad tråkigt att höra angående kunden! Jag har velat vaccinera mig ytterligare mot Covid och även vaccinera mig mot Dengue med nya vaccinet Qdenga som skall vara verksamt och ge ett bra skydd mot alla varianter mot Dengue. Men min doktor har sagt att jag inte får ta levande vaccin även om det ör försvagat sådant för närvarande. Men när jag får ett ok så kommer jag vaccinera mig för Dengue är väldigt farligt och en del som fått det en gång och inte blev så sjuka och får det igen (kanske en annan variant) blir väldigt svårt sjuka eller t.o.m. dör.

Tar en öl och längtar till vintern!

20231110_140314.jpg

20231110_140254.jpg

Någon har giftat tiken till våra familjehundar, hon är en urgullig Soidog som ingen skada gör, någon har lagt gift i kväll på soien.Fått i heene soda samt 6 st ägg och en massa mölk, hon krampar inte längre , Hoppas vid gud att hon överlever , Sicket skitfolk gör sånt? Börjar få lite annan syn på buddhister efter att fyra hundar giftats ihjäl här i området, inga hundar som är farliga, alla är rabiessprutade och vänliga. varför i helv gör man så. Bara en djäkla tur att jag såg henne bete sig underligt som att hon ville ha hjälp, honkramapade och vinglade runt. Jag hörde att kossorna gått ur båset och gick ut, bara en tillfällighet, annars hade ingen sett henne föränn i morgon och då förmodligen död

Någon har giftat tiken till våra familjehundar, hon är en urgullig Soidog som ingen skada gör, någon har lagt gift i kväll på soien.Fått i heene soda samt 6 st ägg och en massa mölk, hon krampar inte längre , Hoppas vid gud att hon överlever , Sicket skitfolk gör sånt? Börjar få lite annan syn på buddhister efter att fyra hundar giftats ihjäl här i området, inga hundar som är farliga, alla är rabiessprutade och vänliga. varför i helv gör man så. Bara en djäkla tur att jag såg henne bete sig underligt som att hon ville ha hjälp, honkramapade och vinglade runt. Jag hörde att kossorna gått ur båset och gick ut, bara en tillfällighet, annars hade ingen sett henne föränn i morgon och då förmodligen död
Häll hunden på din gård så blir det bra, släpper man ut den vind för våg händer det sånt. Inte alla vill ha en hund som stjäl mat eller nåt sånt
Du har väl bott i Thai så länge så du vet att sånt händer med lösspringande hundar. Och dom får inteslå ihjäl hunden då åker dom dit så vad
göra gift

Förbannade svin som gör sånt. Men @Boa52 har en poäng, håll hundarna hemma om möjligt. Men säkert ingen nyhet för din del. Hoppas hon klarar sig!

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K